Old Republic’de ölümler nasıl olacak
Star Wars: Old Republic’in savaş baş tasarımcısı Damion Schubert oyunun forumunda merakla beklenen MMO’da ölümün nasıl olacağını belirtti.
Neredeyse her oyunda kaçınılmaz olan ölüm olgusu MMO’larda çok farklı bir kimliğe bürünüyor. Nitekim tek kişilik oyunlarda öldüğünüzde karşınızdaki tek rakip yapay zeka olduğu için pek sorun yok ancak MMO’da milyonlarca insanla birlikte oynadığınız için işler burada biraz değişiyor.
Schubert, yazdığı yazıda yaptıkları MMO’da ölmenin ne kadar kolay veya zor olacağından bahsederken BioWare’in bu konudaki zorluk derecesini ne çocuk oyuncağına ne de aşırı zor bir seviyeye çıkartacağını belirtti.
Yazıda aynen şunlar yazıyordu “Öldüğünüz zaman aldığınız cezaları yanlış hesaplamak içten içe oyununuzu mahveder. Oyuncularımızın bu cezaları görmezden gelip fütursuzca savaşıp ölmelerini istemediğimiz gibi ölmemek için en kolay savaşa bile girmekten çekinmelerini de istemiyoruz. Biz onların risk almalarını istiyoruz. İstiyoruz ki insanlar akla gelmeyecek yep yeni taktikler bulsun, yeni şeyler keşfetsinler. Hatta o kadar ki ara bir oyuncuların “Acaba şu Boss’u tek başıma alabilir miyim?” diye düşünmelerini istiyoruz. Korku hissi ve risk yaratma mantığı adına ölümlerde uygulanacak aşırı katı cezalar insanların risk almasını büyük oranda baltalayacaktır.
Oyuncular için gerçekten sağlam şeyler yapmak istiyoruz. Amacımız tüm oyuncuların kendilerinden üstün zorluklara kafa tutması. Ama bu demek değil ki oyun çok kolay olacak. İstiyoruz ki oyunda zorlu savaşlar olsun, kopmlike savaşlar olsun, öyle savaşlar ki oyuncu grupları bu savaşa özel taktikler geliştirsinler, takım oyununun değerini bilsinler.”
SWTOR bu yıl içerisinde piyasaya çıkacak. En son söylenti eylül ayına kaldığı yönündeydi.