Mass Effect 2’de daha fazla serbestlik
Uzayda daha fazla özgürlük: Bioware, Mass Effect 2’de RYO unsurlarını daha çok vurgulamak ve oyuncuya gerçekçi neticelenen kendi kararlarını verme imkanları sunmak istiyor.
Kimin sağkalıp kimin kalmayacağı sorusu Mass Effect 2’de ilk oyuna göre daha sık sorulacak. Bioware rol yapma oyununun (RYO) yeni bölümünde oyuncuya gerçek karar kuvveti veren unsurları şiddetle desteklemek istiyor. Böylelikle her arkadaşınızın ölmesi, fakat hikayenin buna rağmen sonlandırılabilmesi mümkün olacak.
Hikaye, Saren’in ordusunun gerçi Geth askerlerince mağlup edilmiş olması, fakat insanlığın daha da büyük tehlikelere maruz kalması etrafında dönüyor. Oyuncu bu tehlikeleri bilhassa Cerberus adlı bir firma ve onun lideriyle olan bir savaşta bertaraf etmeye çalışıyor. İlk oyunun save dosyalarını saklamış olanlar bunları 2. Oyuna entegre edebilecekler. Böylelikle önceden aldığınız kararlar doğrultusunda hikayenin bazı detayları değişebilecek.
Başkarakter yine Albay Shepard olacak, fakat yeni rivayetlere göre bu, oyunun seyrinde değişebilecek. Shepard, Asarilerin Illium gibi bitkilerini ve Omega isimli devasa bir şehri ile bir de Cerberus İstasyonu’nu araştırıyor. Diğer bir görevdeyse kaybolan bütün bir koloniyi araştırması gerekiyor.
Bioware detaylarda da değişiklikler planlıyor. Bu bağlamda birinci oyundan daha fazla aksiyon olacak, araçlar daha rahat kontrol edilebilecek ve enventar da baştan aşağı yenilenecek.
İlk Mass Effect 2007 kasımında 360 için çıkmış, Windows PC sürümü ise 2008 haziranında gelmişti. İkinci oyunun her iki platform için de eşzamanlı mı çıkacağı yoksa gecikmeli mi olacağı henüz belli değil. İlk oyunda ücrete tabi bazı download içerik de sunulmuştu. Benzer özellikler muhtemelen haziran başında gerçekleşecek E3’te duyurulacaktır.
KAYNAK golem.de