Motive Studios birkaç yeni proje üzerinde çalıştığını duyurdu
Electronic Arts dün Star Wars: Squadrons‘a daha fazlasını eklemeyi planlamadığını söyledi. Kreatif direktör Ian Fraizer, Squadrons’u bitmiş, tamamlanmış ve “kendi kendine yeten bir oyun olarak” gördüğünü belirtti. Bugün geliştirici stüdyo Motive genel müdürü Patrick Klaus’dan, stüdyonun bir sonraki aşamaya geçmek için izleyeceği yol ile ilgili berlisiz bir güncelleme bu açıklamayı takip etti.
[reklam=496]
Motive “kendi hikayemizi yaratmamız için” yeni yollar deniyor
Klaus, “Star Wars: Squadrons’a ek olarak birkaç proje üzerinde de çalışıyoruz. Yenilik zor ama aynı zamanda enerji ve heyecan verici bir şey” dedi. “Yineleme ve deneyler sağlıklı ve harika birşey bulmanın anahtarı olduğundan, yeni görevimizle ilgili pek çok şey deniyor ve bağlanamayacağınız birçok fikri test ediyoruz.”
Aynı zamanda Klaus, güncellemenin odak noktası olan bu “yeni görevin” oyuncuları kendi benzersiz hikayelerini yaratma, deneme, yaşama ve paylaşma konusunda güçlendirmek gibi amaçlarının olduğunu söyledi. “Bu hedefe ulaşmak için, oyun geliştirme yaklaşımımızda yeniliği ve hesaplanmış risk almayı teşvik ediyoruz. Ekiplerimize yenilik yapma özgürlüğü, özerkliği ve uygulamalarımız, kültürümüz aracılığıyla güvenli bir alan yaratmayı çok önemli görüyoruz” dedi.
Ayrıca mevcut Motive ekibinin erdemlerini övdü ve stüdyoda “büyük egoları olan süper yıldız geliştiriciler” olmadığını, amacın “sınırları zorlamak için çeşitliliğe ve kapsayıcılığa yatırım yapmak” olduğunu söyledi. Motive için aslında böyle açıklamaların yapılması biraz ilginç. Adı Star Wars oyunlarıyla anılan “X-Wing vs TIE Fighter’ın değerli varisi” olarak adlandırılan stüdyonun böyle açıklamalar yapması gelecek planlarını öne koyarak geçmişe bir çizgi çektiklerine işaret ediyor.
Öyle ki EA Motive yüksek profilli Ubisoft yapımcısı Jade Raymond ile 2015 yılında kuruldu ve Portal tasarımcısı Kim Swift birkaç yıl sonra tasarım direktörü olarak stüdyoya katıldı. Ancak Visceral Games ve Star Wars Battlefront 2 fiyaskosundan sonra her şey rayından çıktı. Önce Raymond tek bir oyun dahi yayınlamadan stüdyodan ayrıldı, bir yıl sonra da Swift onu takip etti.
Bu sallantılı geçmişin farkında olacaklar ki yapılan açıklamalarda şu ifadelere de yer verdiler:
“Hiç kuşkunuz olmasın, biz mükemmel değiliz. Zamanla doğru şekilde yol almalıyız. Öğrenecek ve kanıtlayacak çok şeyimiz var ve bu sorun değil. Mütevazı olmalı ve bunu benimsemeliyiz. İyi ve kötü günlerde biz her zaman bir ekibiz. Bundan asla taviz vermeyeceğiz.”