World In Conflict yapımcıları: “Konsollarda DX10 efektleri olur”
Birçok okuyucunun teknik detayları bilmeden DX10 ve Vista çıkışı ile konsolların garfiklerinin tarih olacağını açıklamasının üstünden yıllar geçti ama hala konsolların teknoloji olarak piyasada ön sıralarda olması değişmedi. Konsolların yapı itibari ile tamamı ile mod-on (geliştirilebilir) olması, onlara gelecekteki teknolojiler için sıkıntı yaratmıyor. Piyasadaki DX10 destekli birçok oyunun, konsolların kendilerine özel oyunlarının görselliği altında kalması ise bunun en büyük örneklerden birisi olarak gösteriliyor. “CRYSIS” oyunu konsollar için sırada bekleye dursun, tamamı ile DX10 destekli “FarCry 2” oyunu hakkında gelen açıklamada da “Her platformda aynı görüntü kalitesi” olacağının ısrarla altının çizilmesi, bir yandan Unreal 3.5 motoru ile “Gears Of War 2’nin” bir yandan da inanılmaz grafikleri ile “KillZone 2’nin” hazırlanıyor olması, sanırız bu durumu belgeler nitelikteler.
Son haber ise “World In Conflict” yapımcılarından geldi ve yapımcılardan Petter Sydow açıklamasında: “Konsollarda DX10 efektleri görmek mümkün ama bunun için geliştirme sürecinde daha fazla zaman ve daha fazla araştırma yapmamız gerekir, zaten üstünde çalışıyoruz, bekleyip görelim” demesi, artık konsolların sanıldığı gibi DX’e bağlı olmadığını ve yapı itibari ile bu tür teknolojilere destek verdiğini de kanıtlamış oldu.
Özellikle son yıllarda yeni oyun motorlarının bile açıklanırken konsollar üzerinden açıklanması da, bu haberleri adeta perçinliyor.
KAYNAK videogamer.com