Epic, Microsoft’un Live Service’sini eleştiriyor
Games for Windows’un yazı işleri, Peter Moore ve J.J. Richards ile GFW Live hizmeti hususunda konuştuktan sonra konu, bir üçüncü parti üreticisindeki 1UP Podcast çerçevesinde devam etti. Mülakata Epic’in kurucusu ve başkanı Tim Sweeney ile Unreal Engine’den başkan yardımcısı Mark Rein katıldılar.
Her ne kadar bir Xbox 360 aksiyon oyununda Microsoft ile çok başarılı bir işbirliği yapılmışsa da, Tim Sweeney’e GFW Live Service için planları sorulduğunda çok belirgin kelimeler kullandı. Gerçi temelde belli standartların oturtulması fikrine karşı olunmadığını söyleyen Sweeney bu hizmetin bazı kısımlarının Epic’in UT 2003’e entegre sesli sohbet gibi bazı temel fonksiyonların tüm oyuncuların emrine sunulması gibi ilkesiyle uyuşmadığını ifade etti.
Xbox Live’nin kapalı bir platform olduğu söylenirken PC pazarıyla da kıyaslanamayacağı belirtildi. PC’de de yapımcılar herhangi bazı Live işlevlerine ilaveten kendi özelliklerini de dahil etme özgürlüğüne sahip olmalıydı diye konuşuldu ki bu Microsoft’un halihazırdaki bakış açısına göre Live uyumlu oyunlarda mümkün değil. Sweeney’e göre Microsoft, gerçekten yeni ilaveler sunmak yerine PC oyuncularının şimdiye kadar ücretsiz kullandığı işlevler için de para talep etmiş.
Halihazırdaki şartlar altında, başta Electronic Arts olmak üzere birçok üretici Microsoft’un hizmetini desteklemek konusunda zor durumdalar, bu da GFW Live’nin değerini hiç mi hiç yükseltmez. Yapımcılar, Xbox Live’nin sadece oyunların yarısı tarafından desteklendiği takdirde nasıl olacağı sorusunu da yönelttiler. Muhtemelen Live, şayet Microsoft emektar Matchmaking gibi bir işlev sunup hem yapımcıları hem de oyuncuları kazansa, daha çok talep bulurdu, dendi.
Xbox Live hakkında da yapımcılar ve yayımcılar birkaç kez tartışmışa benziyorlar. Buna göre ücretsiz indirilebilir içerik sunmanın temelde mümkün olmayacağı söylendi. Gerçi oyuncular Gears’ın ilk harita paketi için para ödememişlerdi, ama bu sadece community desteğinin iyiliğiyle tanınan Epic’in bir sposorla işbirliği neticesinde mümkün olmuştu. Microsoft’un da bu hizmet yüzünden belli harcamaları var, fakat bazı içerikler ücretsiz olsa hizmet daha cazip hale gelirdi fikri beyan edildi.
“Sanırım biraz yanlış yönlendirilmişler. Abonelerin sayısının büyüklüğünü görüp biraz hırsa kapılıyorlar zannederim. (…) Komik olan, şayet biraz daha az hırslı olsalardı daha fazla aboneleri olurdu.”
Karşı örnek olarak, arkadaş listesi ve istatistikler gibi standart işlevleri Steam üzerinden ücretsiz sunan ve buna rağmen belli içeriklerin satışı sayesinde kârlı çıkabilen Valve verildi.
Microsoft da, halihazırdaki oyuncuların %60 ila 70’inin XBL gold account’lu PC oyuncuları olduğunu ve böylelikle o işlevlere fazladan bir hesap açmak zorunda kalmadan sorunsuzca ulaşabildikleri karşılığını verdi. Sweeney bu itirazı kopuk buluyor; zira bir yandan konsolu olmayan veya rakip konsollardan birine sahip olan milyonlarca PC kullanıcısı var. Diğer yandan konsolu öncelikli platform olarak yeğleyen birçok insan, PC edinmek yerine daha ziyade Unreal Tournament 3 gibi oyunların 360 sürümlerini satın alır. Yani aradaki kesim oldukça küçük olacaktır.
Kaynağa ulaşmak için tıklayınız.