Oyun Haberleri

Wii için hazırlanan Spiderman 3 oyunun detayları açıklandı




Oyun Geliştiricileri Konferansı (GDC) ile birlikte, geliştirilen oyunları tanıtmakta ketumluğu ile tanınan Nintendo’nun, Wii için hazırlattığı bazı oyunların detayları da ortaya çıkıyor.. Yaz aylarına hızlı girmeyi düşünen Nintendo Wii’nin en büyük bombası Spiderman 3 olacak gibi…



Wii için hazırlanan yeni Spiderman 3 oyunu ile ilgili IGN’e açıklamalarda bulunan “Vicarious Visions” şirketinin CEO’su Karthik Bala ve Kontrol tasarımcısı Jonathan Mintz, oyunun Mayıs ayında raflardaki yerini alacağını bildirdi. Wii’nin yenilikçi kontrolleriyle Spiderman’in oyun içindeki hareketlerinin daha gerçekçi bir hal aldığını ifade eden Karthik Bala, “Oyunseverlere, Spiderman’in gökdelenler arasındaki hareketlerinin ve ağlarla şehir içinde gezintinin çok eğlenceli ve yeni yollarını sunacağız. Nanchuk kontrolleri ile spiderman avcunuzda dans eder gibi şehirde ağ fırlatıp gezebilecek” dedi.




Oyununun kontrolleri ve oyundaki kamera açıları ile özel olarak ilgilendiklerini kaydeden Bala, oynanabilirliğin artması için Spiderman’in karmaşık hareketlerini en basite indirgemeye çalıştıklarını vurguladı. Oyuncuların, sadece tek bir tuşa basarak ve kolu doğru şekilde hareket ettirerek Spiderman’in hareketleri ve zıplamalarını kontrol edebileceklerini belirten Bala, nanchuk kontrollerindeki A ve C tuşları ile de rahatça kamera açılarını kontrol edebileceklerini söyledi. Karthik Bala, geniş şehir tasarımında Manhattan’dan yararlandıklarını vurgularken, oyuncuların tanıdık birçok mekanla karşılaşacaklarını ve özgürce dolaşabileceklerini ifade etti. Oyunda Spidey’i kontrol etmenin “gerçekten” eğlenceli olacağını yineleyen Karthik Bala, Wii ile gelecek yenilikleri şöyle sıraladı:


  • Gökdelenler arasında dolaşırken [COLOR=red]Wii Remote ve Nunchuk Spidey’in sağ ve sol elleri olacak.[/COLOR] Doğru hareketlerle oyuncular gerçekten dev binalara ağ atıp şehri gezme zevkini tadacak.

  • Wii Remote’daki B ve Nunchuk’daki Z düğmeleri ile Spidey’in ağ atışını kontrol edebileceğiz. Ağların istediğimiz yere gitmesini ise Wii Remote ve Nunchuk’a vereceğimiz yön belirleyecek.

  • Spidey yerde iken de Wii Remote ve Nunchuk ellerimiz yani yumruklarımız olmaya devam edecek. B tetiğini basılı tutarak düşmanları ağla kaplayabileceğiz.

  • Oyundaki dövüş sistemi de Wii’nin yenilikçi kontrollerini sonuna kadar kullanacak. Hızlı ataklarda Wii Remote ve Nunchuk’u sağa sola sallayarak kombolar yaparken, guard için kollar kendimize çekmemiz yetecek. Güçlü ataklar için ise ellerimiz yerine geçen Wii Remote ve Nunchuk’u ileri-geri hareket ettirmemiz gerekecek.

  • Dövüş sırasında kontroller ile daire çizerek ve ileri iterek ağ topları atabilecek, düşmanın ataklarını Nunchuk’un kamçı şeklinde sallayarak basitçe kaçabileceğiz. Düşmana doğru koşarken Nunchuk’u “şaklattığımızda” düşmanın kafasının üstünden atlayarak bir çok Spidey özel hareketlerini yapabileceğiz.




  • Yenilikçi kontrollerin yanı sıra oyunun senaryosu hakkında da bilgiler veren Bala, Wii için hazırlanan oyunda filmin hikaye akışına sadık kalmaya çalıştıklarını ama, oyununun akışında filmde olmayan ancak Spidey fanlarınını yakından tanıdıkları Morbius’un da yer alacağını açıkladı. Oyunda yaşayan bir şehir yaratmaya çalıştıklarını da vurgulayan Karthik Bala, Wii’deki Spiderman 3 oyununu PS3 ve XBox 360’daki benzerlerinden ayıran en önemli özelliğin “Spiderman’in siyah giysisinin kullanımı” olduğunu söyledi. Oyunun akışı içinde oyuncuların istediği zaman siyah kıyafeti giyebileceğine dikkat çeken Bala, bu özelliğin PS3 ve Xbox 360’daki versiyonlarında olmayacağını söyledi. Bala, Spiderman’in siyah giysiyi giymesiyle yeni güçlere kavuşacağını ve oyuncuların bu modda yeni süpriz dövüş kombolarını yapabileceklerini belirtti.



    Bala, oyuncuların siyah kıyafeti giydiğinde şehri tamamen farklı bir gözle göreceklerini de vurguladı. Spidey lanetli giysisini giydiğide şehir siyah bulutlarla kaplanırken, sis her yeri kaplayacak. Şehirdeki yüzlerin nasıl değiştiğini suç oranını nasıl arttığını rahatça gözlemliyebileceğiz.



    Son olarak Kontrol tasarımcısı Jonathan Mintz, oyununu geniş ekran (16:9 ve 16:10) ve 4:3 oranı için optimize ettiklerini söyledi.



    Kaynağa ulaşmak için tıklayınız.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Başa dön tuşu