A Way To Be Dead erken erişim inceleme
Yerli geliştirici Crania Games’in üçüncü oyunu A Way To Be Dead erken erişim sürecine girdi. A Way To Be Dead, Unreal Engine 4 teknolojisi ile geliştirilen ve ekibin önceki oyunu Roots of Insanity evreninde geçen çok oyunculu hayatta kalma türündeki bir korku oyunu. Ayrıca A Way To Be Dead ”Türk yapımı korku oyunu” denildiğinde aklınızda canlanan oyunlar gibi değil. Bence bu oyun biraz Dead by Daylight biraz da Deceit oyunlarını anımsatıyor. Yine bu türe son zamanlarda bir başka Türk oyunu da katılmıştı. Haunt Chaser erken erişim versiyonuna da inceleme köşemizde yer vermiştik.
A Way To Be Dead erken erişim inceleme
Crania Games’in ilk yaptıkları oyundaki Dr. Riley, A Way To Be Dead oyunun başrolünde yer alıyor. Dr. Riley, geçirdiği epilepsi krizleri sonrasında akıl sağlığını büyük oranda kaybediyor. Zombilerle, akıl hastalarıyla dolu bir hastanede bir de Dr. Riley peşimize düşüyor. Bize de bu korkunç yerden bir an önce kaçamak düşüyor. Hikaye olarak kulağa ne kadar etkileyici geliyor emin değilim ama A Way To Be Dead’te aslında tek düşünmeniz gereken şey hayatta kalmak. Oyun Roots of Insanity dünyasına farklı açılardan bakmamızı sağlayan bir çok oyunculu oyun olma özelliğine sahip lakin bunu hissettirmekte oldukça yetersiz kalıyor. 4 vs 1 olarak oynadığımız oyunda ki tüm karakterler, hastalar ve hatta zombiler bile Crania Games’in ilk oyunu Roots of Insanity’nin dünyasından.
A Way To Be Dead şu anda eksikleri olan bir oyun
Oyunun arayüzü ilk karşılaştığınızda biraz karmaşık gözüküyor. Eğer ki oyuna ilk girişinizde ”Oynanış İpuçları” kısmını okumazsanız oyunun nasıl oynanacağını anlamayabilirsiniz. A Way To Be Dead sizlere oyunu öğretmek için hiçbir uğraş sergilemiyor. Bu tarz bir çok oyunculu oyunda en azından temel mekanikleri kavramak önemlidir. Ayrıca oyundaki karakterlerinizin özelliklerini öğrenmek isterseniz de ”Oynanış İpuçları” kısmını tekrar ziyaret etmeniz gerekecek. Ana menüde bizleri ”Karakter İstatistikleri” de karşılıyor. Buradan Hem Dr. Riley’i hem de diğer oynanabilir karakterleri geliştirebiliyoruz.
Karakterlerimizi geliştirmek için oyunu oynamak hem de kazanmak gerekiyor. Böylelikle ”Terapi Puanları”nı toplayarak özelliklerinizi geliştirebilirsiniz. Lakin burada da incelemenin ilerleyen kısımlarında da bahsedeceğim oyundaki dengesizlikler devreye giriyor. Bir iki geliştirme özelliği dışındaki tüm karakter özellikleri aynı. 3 farklı karakter tipi ile 3 ayrı oynanış imkanı sunan oyunda toplam 10 karakter yer alıyor. 3 ayrı oynanış kısmı biraz yanlış anlaşılmış olacak ki tüm oynanışlar aynı hissettiriyor. Bu da oynanışın kısıtlanmasına ve bir süre oyuncunun sıkılmasına yol açıyor. Oyunu oynayabilmek için en az 4 kişi olmanız gerekiyor. Arkadaşlarınızı Steam üzerinden davet edemiyorsunuz, yalnızca oyun içinden davet atabilirsiniz. Katil rolünü sadece odayı kuran kişi seçebiliyor. Diğer oyunculara ise karakter seçme özelliği sunulmuyor. Açıkçası kurbanlar arasında da pek bir farklılık yok. Oyun da farklı karakterler olsa da dediğim gibi hepsi oynanış olarak aynı hissettiriyor.
Biraz Dead by Daylight biraz da Deceit
A Way To Be Dead’de göz ucuyla baktığımızda Dead by Daylight ve Deceit oyunlarından esinlendiğini rahatlıkla görebilirsiniz. Lakin şu aşamada bu oyunların rakibi olabilecek kadar iyi bir oyun değil. Oyuna Dr. Riley olarak başladığınızda katilimizi bir balta ve bir tabanca karşılıyor. Katil olarak amacımız etraftaki silahları bulmak ve hayatta kalan her şeyi öldürmek. Aynı zamanda katilimiz kalp yiyerek mutanta dönüşebiliyor. Oyundaki zombiler katilimizin de düşmanı. Katilimiz zombiler tarafından her bayıltıldığında kalkması daha uzun sürüyor ve azami canı daha da azalıyor. Kurban olarak başladığınızda ise yalnızca bir el feneri ve birkaç pil sizleri karşılayacak. Kurbanlarımız tünelde uyanıyor ve 2 dakika içerisinde bu tünellerden çıkmak zorunda. Eğer ki çıkamazsanız soludukça size hasar veren bir gaz tünelleri kaplıyor. Çıktığınız zaman dikkatli olun, gazdan ölmemiş olsanız bile Dr. Riley veya herhangi bir zombi sizi öldürebilir. Kurban olarak amacımız ise haritada çeşitli cesetlerden birinde saklı olan anahtarı bulmak ve hayatta kalmak.
Dr. Riley ve diğer zombilerden kaçmak o kadar da kolay değil. Ne yazık ki kurban olarak oynadığınızda katil sizden daha hızlı olduğu için kaçış imkanınız daha da zorlaşıyor. Kaçış için haritaların belli yerlerindeki tünelleri kullanmak, elimizdeki fenerle katili birkaç saniyeliğine etkisiz hale getirmek ya da ölü taklidi yapmak dışında bir seçeneğimiz bulunmuyor. Dr. Riley hasar aldığında etraftan bulabildiği ilaçlarla kendini iyileştirebiliyor. Diğer karakterlerimiz sıhhiye çantaları ile düşen arkadaşlarını kaldırabiliyor, zombiye dönüşmüş kurbanları hayata döndürebiliyor. Ayrıca birden ekranınız kırmızılaşmaya başlarsa korkmaya başlayabilirsiniz. Çünkü bu Dr. Riley’in size çok yakın olduğu anlamına geliyor. Haritanın çeşitli yerlerinde bulunan kan birikintilerine basarsanız ses çıkarıyorsunuz. Ne kadar ses çıkarırsanız katilin sizi bulması bir o kadar daha kolaylaşıyor. Kan birikintileri sadece ses çıkarmakla da kalmıyor. Bastığınız zaman arkanızda ayak izi bırakarak sizi ele veriyor.
Katil olma hissi daha iyi verilemezdi
A Way To Be Dead, katil hissini o kadar iyi veriyor ki kurban olarak oynadığınızda kendinizi gerçekten de çaresiz hissediyorsunuz. Kaçma şansınızın da katilin çok güçlü olması nedeniyle az olduğunu düşünürsek oyunda oldukça büyük bir dengesizlik ortaya çıkıyor. Bu dengesizliğin en büyük nedenlerinden birisi de harita dizaynından kaynaklanıyor. Şuanda oyun içerinde deneyimleyebildiğimiz tek bir harita bulunuyor. Bahsettiğim harita ise A ve B olmak üzere iki yapıdan oluşmasına rağmen bize oldukça küçük geldi. Yerde yatan cesetler, etrafta gezinen zombiler, arayıp bulacağınız eşyalar bir de bunlara katilden kaçmak eklenince hareket alanlarımız daralmaya başlıyor. Yoğunluğu biraz da olsa düşürebilmek mümkün. Bunun için yalnızca odayı kuran arkadaşımızın ayarlayabileceği zombi yoğunluğu, süre ve eşya düşme oranı gibi ayarlar bulunuyor. Ortalama bir görsellikte gözüken oyun optimizasyon konusunda oldukça başarılı bir oyun. Lakin iyi bir internete sahip değilseniz sürekli oyundan düşme sorunları veya çökme gibi sorunlar yaşayabiliyorsunuz.
Potansiyeli olan bir oyun
A Way To Be Dead, geliştirilmeye devam ettirildiği sürece potansiyeli olan bir oyun. Oyunun tam versiyonunda oynanabilir daha çok harita olacak ve şuanda erişimimizin olmadığı karakterler de açılacak. Umuyorum ki tam versiyonunda daha dengeli, oynanış bakımından farklılıkları hissettirebilen bir oyun haline gelir. Oynanış süresi olarak ise bizim uzun süreler boyunca oynamayı tercih edeceğimiz bir oyun ne yazık ki olamadı. Oynanış olarak kendini tekrarladığı için bir süre sonra sıkılmamıza sebep oldu. Umuyorum ki erken erişim süresince daha dengeli bir oyun haline gelerek tam sürüme geçtiği zaman daha eğlenceli bir oynanış sunabilir. Ayrıca şunu da eklemeliyim ki A Way To Be Dead erken erişim fiyatı 13.50 TL olarak belirlenmiş. Şu an için oldukça uygun bir fiyata sahip olduğunu söylemek mümkün. Crania Games, Roots of Insanity oyununa sahip olanlara ve Türkiye’ye özel ekstra indirim sağlayacak.
A Way To Be Dead’in mağaza sayfasına göz atabilir ve oyun hakkındaki diğer bilgilere ulaşabilirsiniz. Her zaman sevgi ve oyunla kalın, iyi oyunlar.