Oyun Ön İncelemeleri

Act of War: Direct Action

Atari, real time strategy türünde adını pek sık duymadığımız bir firma. Üstelik bahsi geçen oyun, yapımcıların ilk oyunu olacaksa Atari’nin arkasında duruyor olması üzerinde düşünülmesi gereken bir durum. Fransız yapımcı Eugen Systems; sistem mühendisi ve sanat direktörü iki kardeşin kurduğu yeni bir firma. İlk ciddi yapımları da Act of War olacak. Atari bu iki kardeşe gerçekten güvenmiş olacak ki; ilk oyunları olmasına rağmen hem birlikte çalışma şansını onlara vermiş, hem de gerek duydukları imkanları sağlamak için söz vermiş. Bütün bunlar bir kenara koyup oyundan biraz bahsedelim. Act of War yakın gelecekte geçen gerçek zamanlı bir strateji oyunu olacak. Oyunun ana teması, New York Times gazetesi tarafından 15 kez ‘en çok satan askeri roman yazarı’ ödülü alan Dale Brown’un gelecek teknolojileri ve savaşları üzerine yazdığı bir hikayeden esilenilerek yapılmış. Ülkemizde pek ismi duyulmamış olsa da (ya da en azından ben bilmiyorum) Dale Brown, Tom Clancy’den sonra en çok beğenilen askeri roman yazarı. Dolayısıyla Act of War’un senaryosu eften püften değil son derece sağlam temellere oturmuş olacak.

Kaderin değişmez parçası petrol savaşları

Act of War’un konusundan daha detaylı bahsetmek gerekirse; yakın bir gelecekte ilerleyen teknolojiler ve azalan kaynaklar neticesinde dünya yoğun bir petrol sıkıntısına girecektir. Şimdiden tüm petrol rezervlerini ele geçirmeyi planlayan süper güçler birbirleri ile kaçınılmaz olarak zorlu bir mücadeleye girişirler. Ana tema böyle osa da seçilen ülkeye göre değişiklik gösterecek olan senaryo oyunun içeriğini de değiştirecek. Sıradan gözüken hikaye, farklı entrikaları ve bir dizi ihanetleri de içinde barındırarak yoğunlaşacak. Bölümler arası videolar konu bütünlüğünü sağlayacak. Özellikle savaş kısımlarının şehirlerin tam göbeğinde geçecek olması oyunun belki de en can alıcı yönünü oluşturacak. San Francisco’dan Moskova’ya, Mısır’dan Londra’ya kadar pek çok farklı mekân savaşların en yoğun yaşanacağı yerler olacak. 

Ordular günümüz silahlı kuvvetlerinde görmeye alışık olduğumuz ekipmanlardan oluşacak. Bradley ve Abrams gibi tankların yanı sıra, Apache ve BlackHawk gibi helikopterleri oyun içerisinde sık sık göreceğiz. Elbette her ülkenin farklı donanımı, silahları ve araçları olacak. Kimileri havada üstün olurken, kimi ülkeler ise yer birlikleri ile açıklarını telafi edecekler. Yer birlikleri ise vücutlarını koruyacak özel zırlara sahip olacaklar. Her birim ve silah zamanla yapılan teknoloji gelişimleri ile güçlenecek. Burada her strateji oyununda alıştığımız kaynak toplama sistemi devreye girecek. Kaynakları iyi değerlendirenler teknolojik yeniliklere de çabuk ulaşacaklar. Böylece rakiplerine büyük üstünlük sağlayacaklar.

15 ana görev içerecek olan Act of War, lineer ilerleyen senaryonun haricinde minik ek görevler ve gizli paketler de içerecek. Haritaların en ücra köşelerini araştırmayı seven oyuncular güzel ve işe yarayan sürprizlerle karşılaşacak, ek askerler ve araçlar kazanabilecek. Ana senaryodaki tüm görevleri bitirseniz dahi map editör yardımıyla yeni, haritalar yapabilecek, ister tek başınıza isterseniz de internet üzerinden diğer oyuncularla savaşabileceksiniz. Oyunun internet üzerinden oynanabilecek güzel bölümleri olacak. Ayrıca campain bölümlerinin haricinde yapay zekâ ile savaşabileceğiniz skirmish modu da bulunacak.

Act of War’un en çok güvendiği oyun motoru olacak.

Gerek ekran görüntülerinden gerekse yapımcıların açıklamalarından anlaşılacağı üzere oyunun grafikleri ve görsel zenginliği en üst düzeyde olacak. Haritaların hemen hemen tamamı gerçek şehirleri yansıttığından oldukça detaylı ve gerçekçi olacak. Bahsi geçen şehirlerle ilgili araştırma düzenleyen yapımcılar oyunda geçecek her şehrin fotoğrafları çekerek gerçekçi olması için krokilerini çıkarmışlar. Washington DC’yi içeren ilk görüntülerinde oldukça başarılı bir iş çıkarttıkları ortada. En az binalar kadar askeri birimler de oldukça gerçekçi ve detaylı olacak. Savaş ortamı hiçbir strateji oyununda olmadığı kadar gerçekçi gözükecek. Uçan helikopterler, patlayan binalar ve birbirine çarpan araçlar savaş ortamını en iyi şekilde yansıtacak. 

Yapımcılar, sadece harita dizaynı ve grafiklere değil, görüntü efektlerine ve gerçekçi hasar modellemelerine de büyük özen gösteriyorlar. Silah efekteri gerçeğinden biraz daha abartılı olacağı kesin ancak binalar ve araçlar oldukça gerçekçi hasarlar alacak. Binalara yerleştirilen askerler olası yıkılma durumunda bina ile birlikte yerle bir olacaklar. Yani asker yerleştirilen binalar saldırı altında ise yeni binalara geçmek için sürekli tetikte olmak gerekecek.

Ekran görüntüleri bile oyunu beklemek için yeterli sebep olmasına karşın detaylara verilen özen, kalitesini bir kat daha arttıracak gibi gözüküyor. Henüz yapım aşamasında olan Act of War’un, üzerinde oynanılacak ya da değiştirilecek pek çok nokta olacak. 2005’in bahar aylarında çıkması beklenen şimdiden oyunu dört gözle bekliyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu