Aion üstüne söyleşi

Uzun zamandır yapım aşamasında olan ve geçtiğimiz günlerde piyasaya sürülen
NCsoft’un yeni oyunu Aion hakkında, prodüktörlerinden Lani Blazier merak
edilenleri yanıtladı.

1. Web sitenizde söylediğinize göre oyunculardan biri
bir şey yaptığında, bu durum serverın tamamına etki edip, tüm serverlarda
farklılığa neden olabiliyor. Bunu nasıl gerçekleştiriyorsunuz?

Lani Blazier: Aion birden fazla oyuncuyla oynanan bir yapım olduğu için
kullanıcıların kontrolünü dengelemek durumundayız. Başka bir deyişle Aion’da
kendi hikayenin yazarı olabilirsin, fakat diğer oyuncuların da hikayelerini
yaşamalarına aynı eşitlikte izin vermelisin. Bundan dolayı bazı sınırlamalar
koymak durumundayız. Yinede Aion’da bireysel güç mümkün kılınıyor, özellikle
Abyss bölgesinde. Kişinin hikayede olan etkisi gücünün artmasıyla oluyor.

2. Aion’da grafikler için Crytek Engine
kullanıyorsunuz. Peki log gibi problemleri nasıl çözümlüyorsunuz?

Lani Blazier: Grafikler nasıl olursa olsun İnternet’te oynanan oyunlarda
log her zaman problem olabilir. Crytek Engine çok gelişmiş bir grafik motoru ve
oynanılan bilgisayarın cinsi ne olursa olsun, yük olmadan kendini o bilgisayara
adapte edebiliyor. Log problemi, oyuncunun bilgiyi göndermesi, fakat serverda
gitmesi gereken yere bilgiyi ulaştıramamasından kaynaklanır. Aion alınan
bilgileri, oyuncu ve server arasında sürekli ulaşımı sağlayacak şekilde dizayn
edildi. Diğer İnternet oyunları gibi log her zaman ortaya çıkabilir, ama biz
kullanıcılarımızın Aion’da en iyi şekilde tecrübe edinmeleri için elimizden
geleni yapıyor ve dosyaları sürekli yeniliyoruz.

3. Web sitenizde oyunun tarihi hakkında yeteri kadar
bilgi var, ama yine de okuyucularımıza biraz bu konuda bilgi verir misiniz?

Lani Blazier: Aion, Atreia’yı yaratan tanrının adı ve bir zamanlar barış
içinde yaşanan bir dünya. Yüzyıllar önce kötü ruhlu Balaur ile yapılan büyük
Milenyum Savaşı’nda Atreia paramparça edildi. Bu durum dünyayı ikiye ayırdı.
Parçaların her biri elmanın yarısı gibi. Zamanla her iki parça da değişime
uğradı. Dünyanın bir tarafı Elyos, açık renkli ve canlı; diğer tarafı ise
karanlık ve gölgeli olan Asmodians. Her iki tarafta dünyanın parçalanmasından
dolayı bir birlerini suçladı.4. Balaur, Abyss’ın dengesini koruyor, ama bir ırk
diğer ırka ve Balaur’a karşı zafer kazanıp Abyss’ı ele geçirebilir mi?

Lani Blazier: Bu teknik olarak mümkün, fakat inanılmaz derecede
başarılması zor bir durum. Abyss, 9 koruma alanı ve 31 kullanım cihazı olan çok
büyük bir bölge. Bunu başarabilmek için bütün bölgenin ve donanımının aynı anda
kontrol edilebilmesi gerekir.

5. Bildiğiniz gibi Aion gibi birçok oyun MMORPG
marketinde yer alıyor. Peki Aion ne gibi farklılıklara sahip?

Lani Blazier: Oyuncuların seçenekleri var. Bizim için, onlara diğer
MMORPG’lerde bulunmayan oyun mekanikleri ve tecrübelerini sunmak çok önemli.
Aion’da taktikli uçuşlar var ki, bu durum oyuncuların savaş stratejilerinin
değişmesini sağlıyor. PvP ile PvE’yi birleştirerek kullanıcıların birinden
birini seçmek zorunda kalmadıkları, ama isterlerse birine yoğunlaşa bildikleri
PvPvE sistemini kurduk.

NCsoft her zaman karakter yaratma tekniğiyle bilinir ve biz Aion’da karakter
yaratma özelliğini tamamen farklı bir kategoriye taşıdık. Oyuncular karakterleri
kendilerine özgü bir şekilde yaratmakla kalmayıp, nasıl oynayacağını ve stilini
de isteklerine göre ayarlayabiliyorlar. Bunu Stigma taşlarını kullanarak da
gerçekleştirebiliyorlar.




6. Aion’da hangi oyun sistemi daha ağırlıklı? PvP mi,
PvE mi?

Lani Blazier: Aion, PvPvE sisteminde. Yani bu demek oluyor ki, biz iki
sistemi birleştirdik. Ama oyuncular yine de isterlerse tek birine
yoğunlaşabilirler. Üst üste çakışma olabilir, ama zamanınızın %90’ında PvE olmak
isterseniz bu mümkün.

Çeşitli faktörlere bağlı olarak Balaur sizin tarafınızda savaşırken, bir anda
size karşı savaşmaya geçebilir. Bazen kendinizi düşmanlarınızla birlikte
Balaur’a karşı savaşırken de bulabilirsiniz. PvPvE oyunu çok daha dinamik bir
hale getiriyor.7. Aion’un karakter yaratma sisteminin birçok ince
ayarı var. Bundan dolayı bütün karakterlerin farklı olduğunu söyleyebilir miyiz?

Lani Blazier: Evet, gerçekten binlerce seçenek var. Kendinizle aynı
görünüşte bir karakterle karşılaşmanızın tek yolu otomatik olarak karakter seçme
seçeneğini kullanmanız olur.

8. Aion, P2P’mi yoksa P4F mi? Size hatırlatmak isterim
ki, bizim ülkemizde MMORPG oyuncuları Knight Online’ı İnternet’te bedava
olduğundan oynuyorlar. Bu oyuncular WoW’u sevmezler, çünkü WoW P2P.

Lani Blazier: Aion ödemeli oynanır. Oyunu satın aldıktan sonra aylık
olarak 12.99 euro ya da 8.99 pound ödenir.




9. Biraz dövüş sistemini açıklayabilir misiniz?
Oyuncular havada da çarpışabiliyorlar mı?

Lani Blazier: Evet, havada dövüşmek oyunun çok büyük bir bölümünü
oluşturuyor. Onuncu seviyede kanatlarınızı kazanırsınız. Kanatlarınız
karakterinizin çok önemli bir bölümünü oluşturur. Bu noktadan itibaren uçuş,
Aion’un anahtarı durumuna geliyor. Her zaman uçmaya ihtiyaç duymazsınız. Yerde
yapılan birçok dövüşte mevcut, ama uçuş Aion’un eğlenceli ve sık kullanılan
özelliği.

Şunu da belirtmek gerekiyor, Aion’da uçuş stratejiyle yapılmalı. Kanatlara sahip
olduktan sonra 24 saat boyunca uçamazsınız. Uçmak için doğru ve yanlış olan
zamanlar var. Herkesin 1 dakikayla başlayan uçuş süresi vardır. Buna ek olarak
PvP ve PvE kullanımı da uçuş zamanına ve hızına etki eder. Bazı yetenekler sizi
gökyüzünden yere bile fırlatabilir. Bu demek oluyor ki, oyuncular uçuş
zamanlarını ve sebeplerini değerlendirmelidir.

Exit mobile version