Alan Wake neden açık dünya olmadı?

Remedy Entertainment çalışanlarından Matias Myllyrinne, Alan Wake’in ilk duyurulduğunda sandbox, yani açık dünya oyunu olması planlanırken, bundan vazgeçilmesinin yerinde bir karar olduğunu belirtti.




“Aslında bu karar vermek önemliydi ve sandbox gibi bir teknolojiden vazgeçmenin pek çok olumsuz getirisi olabilirdi. Ancak şu an baktığım zaman bu kararın doğru olduğunu düşünüyorum.” diye açıklama yapan Myllyrinne, gerilim yüklü sahnelerin ekrana yansıtılabilmesi için her adımın kontrol altında tutulması gerektiğini söyledi.



Alfred Hitchcock tarzı gerilim öğelerini oyunun içine adapte edebilmek için kameraya ve kullanıcının bulunduğu mekanlara oyunun hükmedebilmesinin gerekli olduğu söylendi. Hikaye odaklı yapımların, oyuncuya fazlasıyla özgürlük sunamayacağı da vurgulandı.



Alan Wake, sadece Xbox 360 için 14 Mayıs’ta raflardaki yerini alacak.


Exit mobile version