Oyun Ön İncelemeleri

Aliens: Colonial Marines

Ridley Scott önderliğinde doğan Alien efsanesi, James Cameron ile kült mertebesine erişmiş, sinema tarihinin en önemli bilimkurgu serilerinden olmuştu. Doom gibi önemli oyunlara yön gösterici bir yapım olan Alien, sinemadan sonra oyun dünyasında da yer almış, bugüne kadar birçok yapımla karşımıza çıkmıştı. Son olarak 20 Fox’tan lisans kullanım haklarını satın alan EA Games, 2001 yılında PS2 için Aliens: Colonial Marines isminde bir oyun duyurmuş, fakat ardından projeyi iptal etmişti. Uzun yılların ardından bu isme, Brothers in Arms serisinin hazırlayıcısı sahip çıktı. Gearbox Software, Brothers in Arms haricinde, Halo’nun PC versiyonu ve Half Life’ın eklenti paketleri gibi projelerde yer almış, tecrübeli bir firma. Bu nedenle oyun hakkındaki beklenti seviyesinin yüksek tutulması oldukça normal.

Cameron’ın izinden…

Filmin hayranları, Aliens filminin sonunda Ripley’in, Sulaco isimli gemiden kurtulduğunu, üçüncü filmde de geminin çürümeye terk edildiğini hatırlayacaktır. Oyuna muhtemelen ilk adımı, Colonial ekibine mensup tamamen yeni bir karakterle, çürümeye terkedilmiş bu gemide atacağız. Colonial Marines, James Cameron’ın Aliens filmini temel alıyor ve Alien 3 sonrasında geçiyor. Bu sayede oyunun ilerleyişi sırasında, hikaye ile ilgili cevaplanmamış bazı sorulara yanıtlar bulabileceğiz. Alien, bilimkurgu ve korku elementlerini barındıran bir seriydi. Aynı durum, Colonial Marines için de geçerli. Her türlü ekipman ve gelişmiş silaha rağmen, hızlı ve nereden geleceklerinin son ana kadar kestirilmesi zor olan Alien’lar, oyunda da korku unsurunu oluşturacak. Önemli bir zaman dilimini içinde geçireceğimiz Sulaco gemisi için, özel bir çalışma yürütüyor yapımcılar. Öyle ki, filmdeki orijinal geminin tasarımcısı Syd Mead, oyunun geliştirme takımına dahil edildi. Oyun boyunca gemiyi keşfetmek için çabalayacak, ayrıca daha önce geminin görülmemiş kısımlarını da keşfedebileceğiz.

Takım oyunu

Gearbox, çoğu yapımında olduğu gibi Aliens’ta da takım oyununa odaklı bir oynanış üzerinde çalışıyor. Fakat bu kez diğer takım tabanlı oyunlara nazaran farklı bir tarz benimsenmiş durumda. Her bir karakterin farklı bir özelliği ve buna uygun silahları bulunuyor. Örneğin, çevrede hareket olup olmadığını denetleyen bir eleman mevcut. BIA’da olduğu gibi takımı kontrol edebiliyoruz da. Buraya kadar her şey normal, ama bundan sonrasında birkaç değişiklik var. Öncelikle oyun, tek bir karakter üzerine kurulu değil. Uygun bölüme göre farklı karakterleri yönetme şansına sahip olacağız. Her askerin birincil ve ikincil derece silahları olacak. Kişisel özellikleri yansıtır birincil silahlardan hariç olarak ikincil silahlar, değiştirilebilecek ve özelleştirilebilecek. Oyunda yer alan silahlar, filmden oyuna aktarılıyor, Flamethower gibi silahların da bahsi geçiyor.

Silahlar dışında; araçlar, mekanlar ve yaratıklar da birebir filmden aktarılıyor, oyundaki her şey filme göre adapte edilmeye çalışılıyor. Hatta filmin orijinal ses kayıtları da Gearbox’un elinde bulunuyor. Hikayesi, Battlestar Galactica yazarları Bradley Thompson ve Dave Webber tarafından ele alınan oyunun konsept tasarım ekibinde de Keith Thompson ve Craig Mullins var. Tüm bunlar, Gearbox’un işini ne kadar ciddiye aldığını ve Alien ismine ne kadar önem verdiğini gösteriyor.

Saklanabilirsin, ama kaçamazsın!

Düşmanlarımız Alien’lara karşı yapabileceğimiz en önemli şey hızlı hareket etmek olacak. Zira üzerimize her yerden gelecekler. Kimi zaman havalandırma borusundan atlayacak, kimi zaman da kırık bir camdan içeri girecekler. Yapımcıların bu aşamada bazı düşünceleri var. Alien’ları öldürmedikçe tamamen durduramayacağız, ama onları yavaşlatabileceğiz. Bunun için çevredeki ağır nesneler işimize yarayabilecek. Bunları kullanarak kırık cam veya kapılara barikat kurabilecek, bubi tuzakları hazırlayabileceğiz.

Grafik motoru olarak genellikle Unreal’i tercih eden Gearbox, bu seçimini Aliens: Colonial Marines’ta da tekrarlıyor. Unreal 3 altyapısıyla hazırlanan oyunun grafikleri, görebildiğimiz kadarıyla oldukça güzel görünüyor. PC, PS3 ve Xbox 360 için geliştirilen oyun, teknolojik nimetlerin tamamını kullanıyor.

Tek kişilik senaryo haricinde Multiplayer modlar olarak henüz bilgi barındırmayan oyunun, Co-op oynanışa destek vereceği doğrulandı. Dört kişiye kadar Co-op oynanabilecek yapımı, iki kişi aynı konsolda Split-screen özelliğini kullanarak oynayabilecek. Son olarak 2009’un ikinci çeyreğinde tamamlanması beklenen Aliens: Colonial Marines’da bazı sürprizlerin yer alacağından söz ediliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu