All Aspect Warfare
3000AD firmasının adını, Universal Combat ve Battlecruiser ile duymuş
olabilirsiniz, olmayabilirsiniz de, normaldir. Ancak eski oyuncular hiç değilse,
bu iki ismi bir yerlerden tanıdık diye çıkartmıştır. Özellikle Universal
Combat’ın ilk duyurulması ve senelerce süren yapım aşaması hikayesi, dilden dile
dolaştı. Baş yapımcı Derek Smart’ın bu konuda ünü de vardır. 3000AD Universal
Combat ve sonraki sürümleri piyasaya sürdü. Firma yeni dönemde iki projesiyle
daha gene vitrinlerdeki yerini alıyor.
Yok böyle bir dünya
All Aspect Warfare, sınırları geniş topraklara sahip büyük bir imparatorluk
gibi, çünkü açık dünyası büyüklüğüyle dikkat çekici. Ancak bu kadar büyük zemin
üzerindeki yapılar yeri geldiğinde kendini tekrar edip, aralarını da büyük çorak
arazilerden oluşan dikdörtgen dilimlenmiş, tampon bölgelerle kapatıyorlar.
Single player’da istersek pek gerekli olmayan klasik konusuna ait senaryoyu veya
Instant Action başlığı altındaki görevleri yapabiliriz. Görevlere girişmeden
önce dört kişilik takımdan bir karakteri ve ekipmanlarını seçmemiz gerekiyor,
fakat ekipmanlar ayrı ayrı değil, hazır paket olarak sunulmuş. Sadece hazırdaki
seçeneklerden birini seçebiliyoruz. Her karakter klasının belirli dayanıklılığı,
zayıf noktası var.
Oyuna girdiğimizde grafiklerin rezaletiyle karşılaşacaksınız. 2009 damgalı bir
yapım olmasına rağmen, görsellik dibe batmış durumda. Bundan seneler önce çıksa,
o zaman “Tamam” diyebilirdik, ancak yeni jenerasyonda grafikler coştu gürledi,
sen nerelerdeydin 3000AD? Biraz daha elle tutulur bir motor kullansaydın keşke.
Bunu bir de NovaLogic yapıyor. Harika bir potansiyele sahip güzelim Delta Force
serisi ne hale geldi, durumu ortada. Seçtiğimiz karakter dışında kalan üç kişi
de yanımızda takım arkadaşı unvanıyla bulunuyor. Ekiptekilere emir
verebiliyoruz. C’ye basarak, beni takip et, koru, ateş et, menzile gir, şunu
bunu yap diyerek bir komutan edasına sahip oluyoruz. NPC kontrolündeki
adamlarımız genelde emirleri eksiksiz yerine getiriyorlar.
“Yapım içinde 30’dan fazla çeşitli araç bulunuyor.”
Görev adamı
Kullanabileceğimiz çeşitli silah ve aletler var. Silahlar 24 tanenin üzerinde.
Sniper, makineli tüfek, tabanca vs… sahibiz. Mermimiz bitmediği halde, şarjör
değiştirebilme özelliği var. Bunun sonucunda yedek şarjörler bitiyor. Bu da
ilginç bir enstantane. Ayrıca envanterimizde kalkanımızı güçlendirenden, sensör
bozuculara kadar alet edevatlar da var.
All Aspect Warfare’ın kocaman dünyasına ek olarak, 30’un üstünde birçok araç
bulunuyor. Geniş haritada oradan buraya gitmek için araçlara her daim
ihtiyacımız var. Araçlar çeşitli, ister havada, ister karada olsun kocaman
olanlardan, tek kişilik versiyonlara kadar çoğunu kullanabiliyoruz. Yerdeki
toplar vs… buna dahil. Kocaman demişken, cidden devasa araçlar var. Araçlardaki
silahları kullanıp, takım arkadaşlarımızı oradan buraya taşıyabiliyoruz. Havada
durum yerdeki kontrollerle aynı, nasıl mı? Havada uçan aracımız sağa sola
dönüşleri normal bir şekilde, sanki düz bir FPS oyunundaki karakter gibi
yapıyor. Şimdi sağa sola dönsün, ama bunu yaparken hafiften kaysın, eğilsin.
Hava hava demişken, havada görev gereği çatışmalara girip, eskortluk
yapabiliyoruz. Oyundaki üniteler, araçlar filan tecrübe puanı, derece ve diğer
faktörlere bağlı.
Sonuca giderken
Single player’daki araçlar ve üniteler tümüyle multiplayer’da da bulunuyor.
Online modu, kısmamışlar, hiçbir şeyden kaçınmamışlar. İyi de olmuş, ama
oynayanı bulamadım. 32 oyuncu destekli multiplayer’da, klasik deathmatch ve team
deathmatch gibi toplamda beş tane mod var. Co-op da eksik edilmemiş. Yapımla
ilgili dokümanlara oyunun ana menüsünden ulaşabiliyoruz. All Aspect Warfare,
yıllar öncesinden gelen bir ürün olmuş.