Alliance: Future Combat
Beyin gücü ile bir nesneyi hareket ettirmek, kim bilir nasıl bir şeydir. Bunu
Psi-Ops ve Second Sight ile dijital ortamda yaşadık. Gerçekte nasıl olur
bilemeyiz, hatırlarım Star Trek: The Next Generation dizisinde bununla ilgili bir
bölüm vardı. Kaptan Picard’ın bir arkadaşı inanılmaz bir beyin gücüne erişmiş;
herhangi eşyayı oradan buraya taşıyordu, adamları havaya kaldırıyordu, uçuyordu
vs… derken sonunda fazla güç yüzünden ölmüştü. Beyin gücü ile oyun oynamayı
bir de düşünün. Siz sadece düşünüyorsunuz ve karakteriniz ona göre hareket
ediyor. Bu fanteziden ileri gitmeyen bir olay, ancak düşünce olmasa da ses ile
belki yapacağız. İşte Alliance: Future Combat bize bunu vaad ediyor.
Yakın gelecek
Alliance: Future Combat, 2008 yılında geçiyor. Şunun şurasında hemen 2 yıl
sonrasında. İran, Afganistan, Hindistan ve Çin arasındaki bölge Kuzey
Djombystan’ın Demokratik Cumhuriyeti haline gelir. Amerika’dan finansal destek
arayan KDDC’nin liderleri, US ordusunun kendi topraklarında yeraltı tabanlı
gizli bina inşa etmelerine izin verir. KDDC’nin hükümeti bile ağır bir şekilde
güçlendirilmiş tabanın, askerler uzerinde bir genetik mühendislik araştırma
merkezi ve gelecek jenerasyon silah sistemlerinin, test laboratuarı olduğunun
farkında değildir.
Dışarıdan bir terörist grubunun üyesi KDDC hükümeti içine sızar ve bu gizli
üssün yerini öğrenir. Bundan sonra işler iyice karışır. Üssün yerini öğrenen
terörist ajanı, kendilerine “Özgürlük Savaşçıları” denilen örgüte bilgileri
gönderir. Örgüt hiç vakit kaybetmeden bu yeraltı üssünün olduğu yere büyük bir
baskın düzenler. Amerikan ordusu savunma yapmasına karşın, şu ana kadar gördüğü
en büyük direniş ile karşı karşıyadır. İşler iyice karışır ve Dünya’da etkisi
büyük olacak bir kriz kapının eşiğindedir. Amerikan hükümetinin son çaresi
olarak, AEGIS isimli özel kuvvetlerini olay yerine göndermek ve müdahale etmek
kalmıştır.
Her ne kadar siyasi bir kriz, gizli silah projeleri vs… klişe bir konuya sahip
olsa da, Alliance: Future Combat son derece iddialı yapılıyor.
Ekran görüntüleri açısından Alliance, C&C Generals’i hatırlatıyor. Grafikler
öyle gösterse de, içersinde devrim yaratacak bir özellik bulunuyor.
Kanlı çarpışmalar
Oyun son derece ayrıntılı bir biçimde hazırlanıyor. Modellendirmeler oldukça
detaylı olacak. Patlama efektleri oldukça etkili gözükecek. Modellemelerin
yanında asıl güç ise çevre. Çevremiz de, detaylı ve gerçeği yansıtan bir şekilde
yapılıyor. Çölde savaştığınız zaman bu çöl diyebileceksiniz. Yapımcılar
atmosferi oyuncuya iyice hissettirmek istiyor. Sadece görsellik olarak değil,
bombalanan bir bina yıkılacak veya tankın üstünden geçtiği barikat yıkılacak.
Kısaca oyun içinde fizik de yer alacak.Çöllerden dağlara, şehirlerden köylere kadar pek çok yerde çarpışmalara
gireceğiz. Yeşil ve huzur dolu bir ormanlık alan, bir anda çoğu kişinin mezarı
olacak. Çarpışmalarda dikkat etmemiz gereken diğer bir hadise ise değişen hava
şartları olacak. Karanlık bir gecede saldırmak, gündüz saldırmaktan daha etkili
olabilir. Yağmurlu bir havada savaşa devam etmeye çalışırsak, ünitelerimiz
bundan etkilenecek. Sisli bir günde görüş açımız daralacak, şartlarımız daha
zorlaşacak. Kısaca havanın iyi olmasını dileyeceğiz, yoksa zorlu doğa
şartlarında işimiz daha da zorlaşabilir.
Oyun tarihinde devrim mi?
Yapımda 100 farklı ünitemiz bulunacak. Bunlar arasında insansız hava araçları,
Sniper, mühendislerimiz, robot araçlar, özel komando birlikleri yer alıyor. Bunlara ek olarak Plasma rayları, uydu teknolojisi, lazer güdümlü silahlar gibi gizli teknolojiler de yer alıyor. Şimdiye kadar normal bir
strateji oyunu gibi görünen Alliance: Future Combat’ın en büyük özelliği ise,
ses ile emir vermemiz olacak. Şu ana kadar oyuncular arası sesle iletişimi
gördüm, ama direk olarak kendi sesimizden yapay zekaya emir vermeyi görmemiştim.
Hatta bazı strateji oyunlarında bırakın sesi, normal kontrollerde bile sorun
çıkabiliyor veya ünitelerimizin yol bulma, saldırmama vb… sorunları
olabiliyordu. G2 Games ise ünitelerimize ses ile emir vereceğimizi söylüyor.
Yapımcılar bu konu ile ilgili başka bilgi vermiyor. Bunu tam olarak nasıl
yapacakları belli değil. Fakat başarırlarsa, işte o zaman bir devrim
yaşanabilir. Bunu oyun çıkana kadar tam olarak bilemeyeceğiz.
Firma yapay zekanın, hem kendi hem de düşman birlikleri için iyi olacağını
söylüyor. Düşmanlarımız akılcı taktikler ile farklı yolları deneyip, zayıf
noktamızı bulmaya çalışacak. Kendi yönlerinden sapmadan istediklerimizi
yapabilecekler.
Oyun içinde AEGIS ve Özgürlük Savaşçıları’nı ayrı olarak kontrol edeceğimiz iki
farklı Campaign bulunacak. Her iki güç ile de hikayeyi oynayabileceğiz. Bir
taraf teknolojik olarak güçlü olmasına rağmen ağır olacak, diğer taraf ise hızlı
ama teknolojisi çok olmayacak. Dengeli bir sistem ile bütünleşen bu özellik bize
güzel bir oynanış sunacak.
The Final
Toplam da 20 görevden oluşacak yapım da, aksiyon dozajı hiç dinmeyecek şekilde
tasarlanıyor. Ses ile emir vermek gibi devrimsel bir özelliğin olması, oyunu
oldukça ilginç kılıyor. Şu ana kadar oldukça iyi gözüken ve vaadler verilen
yapım, Şubat ayı içinde piyasaya çıkacak. Tam bir sürpriz olan Alliance: Future
Combat bakalım ne kadar başarılı olacak? Hep beraber göreceğiz…