Tam Çözüm

Alone In The Dark: The New Nightmare

AÇIKLAMA VE İPUÇLARI

    • Tam çözüm PlayStation için hazırlanmıştır. Fakat diğer sistemlerde de kullanılabilir.
    • Eğer oyunun konusunu tam bilmiyorsanız Online Oyun Derginiz ‘Merlin’in Kazanı’ndaki Alone In The Dark: The New Nightmare oyun incelemesini okuyun.
    • Oyunu oynarken mümkünse TV’nin sesini iyice yükseltip, karanlıkta oynayın. Böylece oyun daha heyecanlı hale gelecektir.
    • Tam çözüm sırasında karşılaşacağınız kuzey, güney gibi kavramlar haritadaki pusula doğrultusunda kullanılmıştır.
    • Mümkünse oyunu Analog Controller ile oynayın.
    • Silahınızı sürekli dolu tutun ve gereksiz mermi harcamaktan kaçının. Ayrıca oyunu çok sık save edip sıkıntı yaşamayın…
    • Oyun sırasında feneriniz sürekli yanık kalsın.
    • Odalara girdiğinizde mümkünse ışıkları yakın. Böylece bazı yaratıklar ölecek ve de önemli nesneler ışıldayacaktır. Ayrıca bir kaç özel odada ışığın açık ya da kapalı olması bazı şeyleri değiştirebiliyor. Örneğin bazı tablolar ve heykeller ışıkta ve karanlıkta farklı görülebiliyor.
    • Oyun sırasında karşılaşacağınız tüm döküman, günlük ve benzeri şeyleri inceleyip dikkate alın. Bu hem oyunun hikayesini daha iyi anlamınızı sağlayacak, hem de oyun hakkında bazı ip uçlarını verecek. Ayrıca telsiz bağlantılarını ve diğer konuşmaları da dikkate alın.
    • Tam çözüm sırasında biz genellikle sadece anahtar nesnelerin yerlerini belirttik. Bu nedenle siz girdiğiniz her odayı en ince detayına kadar araştırın ve sağlık nesnesi, charm, cephane gibi şeyleri toplayın.
    • Oyun sırasında karşılaşacağınız tüm nesneleri Inventory ekranında EXAMINE edip nesne hakkında daha ayrıntılı bilgi alabilir, L1 ile ZOOM+ yapıp inceleyebilirsiniz. COMBINE ise seçeceğiniz nesneleri birleştirmek için kullanılıyor. SPLIT ile de birleştirdiğiniz nesneleri geri ayırabilirsiniz.
    • Tam çözümü sürekli kullanmak yerine çok takıldığınız yerlerde kullanmayı deneyin…
    • Tam çözüm ve oyun hakkında aklınıza takılan her türlü soruyu email yoluyla bize danışabilirsiniz.EDWARD CARNBY-DISC 1

GARDEN

Oyuna başlayınca kendinizi ağaçların olduğu bir bahçede bulacaksınız. Sol tarafta üzerinde astronomik sembollerin bulunduğu kilitli bir kapı var. Gidip kapıya bir bakın ve şu an için kodu bilmediğinizden oyuna başladığınız yere geri dönüp, sağ tarafa doğru ilerlemeye başlayın. Telsiz konuşmasından sonra, kanlı merdivenlere ulaşıncaya kadar yolu izleyin ve bu merdivenlerden çıkın. İçerideki yaralı adamla konuştuktan sonra, hemen orada bulunan ‘Small Bronze Key’i alın. Tekrar dışarı çıkıp yola devam edin ve ilerideki kilitli kapıyı bu anahtarla açın. Kapıdan geçince ilerideki taşların üzerinden mermileri alın ve demir parmaklıklı kapıya gelinceye kadar gidin. Bu kapıyı açıp, içeri girince bir kaç köpek yanınızdan koşarak geçecek. Sonra yerden mermileri ve biraz ileriden de Aid Kit’i alın. Şimdi geri dönün ve merdivenlerden yukarı çıkın. Biraz ilerleyince, hemen bir heykelin karşısında bulunan yeni bir merdiven hattı göreceksiniz. Buradan da yukarı çıkın ve ilerleyerek merdivenlere kadar ulaşın. Merdivenlerden çıkıp malikanenin kilitli kapısını açmayı deneyin. Araya giren FMV’den sonra merdivenlerden inip yolu izleyin. (Burada izleniyormuşsunuz hissine kapılacaksınız.) Demir kapıdan geçtikten sonra, suların yolu tıkadığı bir yerle karşılaşacaksınız. Hemen yukarı çıkın ve suyu boşaltmak için köşedeki vanayı çevirin. Şimdi suların çekilmesiyle ortaya çıkan tünele girin. Su seviyesinin yüksek olduğu bu tünelde ilerleyin ve merdivenlere kadar gelip yukarı çıkın. Biraz ilerleyince kilitli bir kapı göreceksiniz. Yan taraftaki engin duvara tırmanıp yerden Charm’ı alın ve ilerleyip demir kapıdan geçin. Sol tarafa döndüğünüzde kullanılmayan eşyaların bulunduğu bir yer göreceksiniz. Burada cephane, sağlık nesnesi ve ‘Triple-Barreled Gun’ bulacaksınız. Bunları aldıktan sonra diğer tarafta bulunan tabutu açın ve içinden ‘Gilded Key’i alın. Tabutun yanındaki kapıdan geçmeden önce sol tarafa doğru ilerleyip sandıkların oradaki merdivene ve kilitli olan ama aralığından bakabildiğiniz kapıya bir göz atın. Sonra tabutun yanındaki kapıda Gilded Key’i kullanın ve yolu izleyin. Sonunda malikaneye ulaşacaksınız.

MANOR

Telsiz konuşmasından sonra gidip ışıkları yakın ve sizden uygun bir kod isteyen büstü inceleyin. Büstü aynalı kapının önüne doğru itecek olursanız, aynada büstün arka tarafındaki kodun yansımasını görebilirsiniz. HM kodunu büstteki panele girin. Merdivenlerden yukarı çıkıp mekanik kilidini açtığınız tabloyu inceleyin ve mekanizmayı çalıştırıp ‘Small Rusty Key’i alın. Sonra yan taraftaki dolabı itip, ortaya çıkan kapıdan geçin. Aline ile konuştuktan sonra odayı araştırıp ‘Acrobat Statue ve Dictaphone’u alın. Buradaki aynalı kapıdan geçip en aşağıya inin ve son ulaşacağınız kapıya bir göz atıp, camdan içeri bakın. Bu arada yerdeki Charm’ı alın ve sonrasında geri dönüp büstün bulunduğu birinci kata gelin. Kuzey ucundaki kapıdan geçince Joseph Edenshaw ile karşılaşacaksınız. Konuşmadan sonra ışıkları yakın ve şu an bulunduğunuz birinci katın ana koridorunun en doğu ucundaki kapıdan geçin. Yeni geldiğiniz karanlık koridorun sonuna gidin ve güneydeki kapıdan geçin. Işıkları yakmadan önce ilerleyip mavi şekilde parlayan tabloyu inceleyin. Sonra dönüp ışıkları yakın ve aynı resme yeniden baktıktan sonra odayı araştırıp ‘Flask ve Crowbar’ı alın. Sonra Flask’i içinde su bulunan amfora üzerinde kullanarak doldurun. Odadaki diğer kapıya gidin ve unlocked edin. Sonra bu odaya geldiğiniz kapıdan çıkıp, Edenshaw’la karşılaştığınız koridora dönün. Koridorun batısına doğru gidip, kırmızı döşemeli merdivenlerden hemen önceki kapıdan geçin. Bu koridorun sonuna kadar gidin ve sağlık nesnesiyle, cephaneyi alın. Bu koridorda bulunan tek bir kapı var. Buraya girin ve odayı araştırıp ‘Photograph ve Wolf Mask’i alın. Camı kırılmış olan akvaryum benzeri yerde Flask’i kullanın. Yeni bir tablonun mekanizmasını açtınız. Bu tabloya gidip mekanizmayı çalıştırın ve ‘Gilded Key’i alın. Karanlık koridora tekrar gidip diğer kapıyı, yani kuzeydekini Gilded Key ile açın. Odanın ortasındaki masadan ‘Small Gilded Key’i alın ve baykuş kafası şeklindeki heykele de Wolf Mask’i takıp ‘Steel Key’i alın. Tekrar birinci katın ana koridoruna dönün ve en batıdaki kapıdan geçip yukarı, tavan arasına çıkın. Sandığın üzerinden ‘Grenade Launcher’ı alın ve ilerleyin. Telsiz konuşmasından sonra ilerideki kapıyı Small Rusty Key ile açın. Geldiğiniz odadaki mermileri ve ‘Lighter’ı alın. Sonra odadaki diğer kapıdan geçin ve bulunduğunuz koridorun sonundaki kapıdan da geçin. Burada tahta döşemelerin farklı bir şekilde gıcırdadığı ve kameranın üstten çekim yaptığı dar bir yer göreceksiniz. Aline’in söylediği Trap Door burası yani. Buranın üzerinde durup Crowbar’ı kullanarak ‘Small Key’i ve Small Gilded Key’i alın. İlerleyip koridorun en sonundaki kapıdan geçin. Odada feneri tuttuğunuzda ışıldayan bir mum göreceksiniz. Mumu Lighter ile yakın. Mumun yan tarafındaki duvar döşemelerinin yanına gelip tıkladığınızda tahtalar takırdayacaktır. Burada da Crowbar’ı kullanın ve geçitten geçin. Işıkları yakın ve diğer uçtaki First-Aid Kit’i alın. Yan taraftaki kapıdan geçin ve Lucy Morton’la konuşun. Sonra odadan çıkın ve ışıkları yaktığınız yerdeki kapıya gidip Small Gilded Key’i kullanın ve ilerleyip merdivenlerden inin. Önünüze çıkan ilk kapıyı unlocked edip geçin. Telsiz bağlantısından sonra önünüzdeki ilk kapıdan girin. Bulunduğunuz yer Alan Morton’ın ofisi oluyor. İçerideki masanın çekmecesini Small Key ile açıp, yarım fotoğrafı ve ‘Large Ornate Key’i alın. Şimdi odadan çıkıp bir kaç adım ilerleyin ve ana koridor hattına gelip sola doğru ilerleyin. Koridorun en sonunda Richard Morton’ın büstünü göreceksiniz. Buradaki kapıyı Steel Key’i kullanarak açıp içeri girin. Odayı araştırıp yarım fotoğrafı ve ‘Large Ornate Key’i alın. Elinizdeki iki yarım fotoğrafı Combine edip birleştirin. Birleştirdiğiniz fotoğrafı Examine ederseniz, fotoğrafın arkasındaki toplama işlemini göreceksiniz. 1408+2518 işleminin sonucu olan 3926 kodu ilerde işinize yarayacak. Tekrar koridora çıkın ve eğer yakmadıysanız ışıkları yakın. Koridordaki büyük kapıyı unlocked edin ve ışıkları yakmaya yarayan düğmelerin solundaki kapıdan geçin. Zaten sonraki iki kapı şu an için kilitli. Yataktaki yaratıkla karşılaşınca, yatağın hemen üzerindeki gaz lambasına ateş edin. Sonra odayı araştırıp ‘Rocket Launcher Pistol’ü alın ve koridora dönün. Alan Morton’ın ofisinin sol tarafındaki kapıdan geçin ve merdivenlerden aşağıya inin. Aşağıdaki ışıkarı yakın ve buradaki kapıdan geçin. Tam karşınızdaki kapıyı, yani yerdeki kırmızı halının sonundakini unlocked edin. (Kapıdan geçmeyin sadece unlocked edin) Bu kapı birinci katın ana koridoruna açılıyor. Şimdi geri dönün ve tekrar Alan Morton’ın ofisinin bulunduğu koridora gelin. Bu kez koridorun ışık düğmelerinin sağ tarafındaki kapıyı Small Gilded Key ile açın. (Yani Rocket Launcher aldığınız odanın sağındaki oda) Kırmızı merdivenlerden aşağıya inin. İşte yeniden birinci katın ana koridorundasınız. Koridorun en doğu ucundaki kapıdan önceki kapı, az önce unlocked ettiğiniz kırmızı halının sonundaki kapı oluyor. Bu kapının hemen solundaki büyük kapıyı elinizdeki iki Large Ornate Key’den biri ile açıp içeri girin.

LIBRARY

İçeri girdiğinizde bir demo izleyeceksiniz. Şu anda Library’desiniz (Kütüphane) Kütüphanenin ilk katını (yani bulunduğunuz katı) araştırıp buradaki iki dökümanı okuyun. Özellikle 49 sayfalık Morton Ailesi’nin biyografisini. Kütüphane hakkında bilmeniz gereken bir şey var, buradaki kitaplıklarda dört özel kitap bulunuyor. Yapmanız gereken ise kitapları doğru bir sıra ile yerlerine oturtmak. Bu bulmacanın ip uçları ‘Richard Morton’s Will and Testament’ dökümanının son sayfalarında… Ayrıca her kitabın üzerindeki noktalar da size ip ucu veriyor. Şimdi kütüphanedeki merdivenlerden ikinci kata çıkın ve buradaki roketleri alın. Roketleri aldıktan sonra devam edip üçüncü kata çıkın ve bu katta ilerleyin. Işıklar sönünce bunu dikkate almayıp ilerlemeye devam edin ve kitaplığın sonuna gelin. Kütüphanedeki dört özel kitaptan ilki burada, yani üçüncü katın sonunda. Bu kitabı itin. (Unutmadan, kitapların sırasını karıştırırsanız küçük bir tıkırtı duyacaksınız. Böyle bir durumda kitapları itmeye en baştan başlamalısınız.) Sonra birinci kata inin ve kütüphanenin ışıklarını yeniden yakın. Gördüğünüz gibi kütüphanenin yan yana iki kapısı var. Diğer kapıyı da elinizdeki öteki Large Ornate Key ile unlocked edin. Sonra kapının hemen sol tarafındaki kitaplıktaki kitabı bulun ve bunu da itin. Ardından kütüphanenin merdivenlerinden çıkmadan hemen önceki kitaplıktaki (merdivenle bitişik) kitabı itin. Üçüncü kitabı da yerleştirmiş oldunuz. Şimdi dikkatli olun! çünkü yukarı çıkınca az önce ışıklar söndüğünde gördüğünüz uçan yaratıkla savaşacaksınız. Şimdi Triple-Barreled Gun elinizde hazır bulunsun ve ikinci kata çıkın. Merdiven basamakları bittikten sonraki ilk ekranda bir demo ile karşılaşacaksınız ve ardından uçan yaratık sağ tarafınızdan gelecek. Yapmanız gereken şey; silahınızla yaratığa iki el ateş edin. İkinci atıştan hemen sonra Rocket Launcher’ı alın ve yaratığa bir el de bununla ateş edin. Eğer hiç ıska geçmezseniz yaratık geri tepecektir. Bu arada Rocket Launcher’ı ateşlemekte gecikirseniz yaratık size elektrik akımı verecektir. Yaratık teptikten sonra hemen Triple-Barreled Gun’ı alın ve yaratık yeniden gelince bir el ateş edin. Bu atıştan hemen sonra yeniden Rocket Launcher’ı alın ve yaratık akım vermeden önce roketinizi yollayın. Bu durum karşısında yaratık yeniden tepecektir. Şimdi bir kez daha Triple-Barreled Gun’ı alın ve yaratık gelince bir kez ateş edin. Ama bu kez atıştan sonra Rocket Launcher ile ateş etmek yerine bekleyin, yaratık size alektrik akımı versin. Akım darbesini yedikten hemen sonra bir kez daha Triple-Barreled Gun ile ateş edin ve yaratığı öldürün. Eğer atışlarda ıska geçmek istemiyorsanız, Carnby’nin ellerine bakın ve nişan aldığı anda ateş edin. Şimdi son kitabı itmek için üçüncü kata çıkın. Aradığınız kitap, küçük merdivenden sonraki ikince kamera sahnesinde bulunan kitaplıkta. Bu kitabı da itince başka bir portreninde mekanizması açıldı. Şimdi ikinci kattaki panelin yanına gidin ve fotoğrafın arkasındaki işlemin sonucu olan 3926 kodunu panele girin. (Kodu sol üstten başlayarak saat yönünde girin) Yeni açılan gizli kapıdan girin ve ışıkları yakıp küçük odayı araştırın. Odadan ‘Telescope’u alın ve ters bir yazı yazılmış kağıt parçasına bakın. Odada ayrıca içinde 5 Acrobat Statuette’nin bulunduğu bir panel göreceksiniz. Panele sizde bulunan Acrobat Statuette’i takın. Odada yeni bir dolap açıldı. Açılan dolaptan ‘Abkanis Statue’yü alın ve dolabın içindeki şifreli panele göz atın. Şifreyi bilmediğinizden şimdilik bunu boş verin ve kütüphanenin üçüncü katına çıkın. Burada çatıya açılan küçük bir merdiven göreceksiniz. Yukarı çıkıp çatının sonundaki küçük kuleye girin. Küçük kulenin penceresindeki alete az önce aldığınız teleskopu takın ve dışarı teleskop ile bakın. Şato gibi bir yapı göreceksiniz. Teleskopu en üstteki pencereye ayarlayıp Zoom yapın. Pencerenin üzerinde 1692 kodunu göreceksiniz. Şimdi kütüphaneye dönüp dolaptaki panele bu kodu girin. Bu kodu girmekle mekanizması kilitli portrelerden sonuncusunu da açmış olduk. Kütüphanedeki işimiz bittiğinden malikanenin ikinci katındaki portrelerin bulunduğu yere gidin. İlk portrenin mekanizmasını çalıştırın ve içinden ‘Small Bronze Key’i ve ‘Plasma Cannon’u alın. Üçüncü tablodan da ‘Engraved Metallic Plate’i alın. Şimdi tüm tablolar aktif oldu ve her birinin altında dörder hanelik birer panel açıldı. Panellere portredeki kişinin doğum tarihlerini girmelisiniz. Bu bulmacanın ip ucu ise kütüphanedeki odada okuduğunuz ters yazı yazılmış kağıttaydı. Doğum tarihleri ise yine kütüphanede bulduğunuz ‘Morton family’s Biography’nin son sayfasındaki soy ağacında. Şimdi soldan sağa doğru ilk portre Richard Morton’a ait. Buraya 1852 kodunu girin. Sonrakilerde sırası ile; Archibald Morton (1874), Jeremy Morton (1899), Howard Morton (1931). Bu kodları doğru bir şekilde girdikten sonra aşağı kattaki saatin kapağı açılacak. Tablolardan her hangi birinin kodunu yanlış girerseniz, salonun ışıkları sönecektir. İnip saatin içinden ‘Ornate Bronze Key’i alın. Şimdi bu anahtarla salonun güneyindeki çıkış kapısını açın ve malikaneden çıkın. Kapıdan çıktıktan hemen sonra sağa dönün ve yolu izleyin. İleride 3 tane Aid Kit ve Plasma Cannon için ‘Gas Cartridge’ var. Bunları aldıktan sonra geri dönüp malikanenin kapısının hemen karşısındaki bahçe kapısını Small Bronze Key ile açıp dışarı çıkın. Şu an yapmanız gereken; oyuna ilk başladığınız yere dönmek ve oradaki üzerinde astronomik sembollerin bulunduğu kilitli kapıya gitmek. Kapıya geldiğinizde elinizdeki Engraved Metallic Plate’i Examine edin ve L1 ile zoom yapıp simgelere bakın. Sonra bu simgeleri kapıdaki kilide girin. Artık kapıyı açın… Böylece DISC 1 bitmiş oldu…

EDWARD CARNBY-DISC 2

MOOR

Kapıdaki ceseti araştırıp First-Aid Kit’leri ve Gas Cartridge’i alın. Köprüden geçip biraz ilerleyince sarsıntı olacak ve köprü yıkılacak. Yerde kesilmiş bir kafa göreceksiniz, buna göz attıktan sonra yola devam etmek yerine sol taraftaki merdivenlerden çıkın ve Abkanis taşlarının bulunduğu alana gelin. Hatırlayacağınız gibi bu taşları, malikanedeki bir tabloda görmüştük. Dikkat ederseniz alanın ortasında yuvarlak bir taş ve bunu çevreleyen de yedi büyük Abkanis taşı var. Burada bulmacaya başlamanız için yapmanız gereken ilk şey; doğu, batı ya da kuzey taşlarından birini belirlemek. (Hangi taşı belirlediğiniz önemli değil) Bu yüzden merdivenlerden çıktıktan sonra ya merdivenin solundan ikinci taşa gidin ve West(batı) yönünü işaretleyin, veya merdivenlerin tam karşısındaki kuzey taşına gidin ve North’u işaretleyin. Veya da merdivenlerin sağ tarafına doğru ikinci taşa, yani doğu taşına gidip East’i işaretleyin. Dediğim gibi seçeneklerden sadece birini yapmanız gerekli. Hangisini yaptığınız da hiç önemli değil. Çünkü hangisini yaparsanız yapın Aline sizinle telsiz bağlantısı kuracaktır. Bağlantıdan sonra asıl bulmaca başlıyor. İlk olarak kuzey taşına göz atın ve sonrasında Aline’i arayın. Bundan sonra bakacağınız her taştan sonra Aline ile telsiz bağlantısı kurmalısınız. Şimdi sırayı karıştırmadan güneydoğu, batı, güneybatı, doğu ve kuzeydoğu taşlarına gidip bakın. (Her taşa baktıktan sonra Aline ile bağlantı kurmayı unutmayın.) Aline’in burada sizden istediği, taşların üzerinde kaçar çizgi olduğunu ona söylemenizdi. Böylece Aline kendi senaryosunda karşılaştığı bir panele söylediğiniz kodu giriyor. Konuşmalardan sonra doğu taşına gidip Yes’i işaretleyin. Sırayla O Goul’ai, Hypor, Harnis, Korna seçeneklerini işaretleyin. Eğer Dictaphone’u dinlerseniz bandın başındaki sihirli sözcükleri sizde duyabilirsiniz. Bu işi yaptıktan sonra orta alandaki kayada beliren mavi ışığa gidin ve buradan ‘Stone Stele ve Abkanis Statue’yüalın. Artık buradan gidip yerdeki kesik kafanın oradan yola devam edin ve merdivenlerden inip ilerleyin. İleride küçük bir tepeye tırmanan bir merdiven göreceksiniz. Yukarı çıkıp buradaki roketleri alın ve sonrasında inip yola devam edin. Yolun sonunda çalıların bulunduğu bir bataklığa gireceksiniz. Harita yardımıyla sol bölgedeki uçak enkazına ulaşıp içeri girin. Uçaktan ‘Wire Cutters, Blue Lens’ ve Aid Kit’leri alın. Sonra kokpite gidip pilotla konuşun ve hemen oradaki roketleri alın. Ardından uçağı acilen terk edin. Çünkü yaklaşık 15 saniyeniz var. Uçak pilotla birlikte sulara gömülecektir. Şimdi yine haritanız yardımıyla kuzeydeki alana ulaşın ve bataklıktan çıkın. Yolu izleyin ve ilerideki tahta köprüden geçip Aline ile karşılaşın. Burada Aline ve Carnby ellerindeki bazı nesneleri değiştiriyorlar. Aline gittikten sonra geri dönüp tahta köprüden geçin ve tekrar yolu izleyip küçük kilisenin kapısına ulaşın. Kapıdaki zincirleri Pliers ile kırıp içeri girin.

CHAPEL

İçeriyi araştırıp buradaki nesneleri alın. Duvarda üzerinde çeşitli sembollerin bulunduğu bir panel göreceksiniz. Kodu bilmediğinizden şimdilik boş verin ve Flashlight ile Blue Lens’i Combine edin. Bu sayede feneriniz mavi bir ışık verecek ve normalde göremediğiniz kanla yazılmış lekeleri ve sembolleri göreceksiniz. Sembollerden ilki bulunduğunuz yerin kapısında. Feneri buraya tutacak olursanız daire içindeki yıldız sembolünü görebilirsiniz. İkinci sembol ise az önce Aline ile buluştuğunuz yerdeki kayanın üzerinde. Bu arada yoldaki kan lekeleri sizi sembollere ulaştıran ip ucu! Son sembol ise bataklığın gerisinde, merdivene tırmanıp roket mermileri aldığınız küçük mağaranın duvarında. Merak ettiyseniz sembollere dönüp bakabilirisiniz. Fakat sembollere bakmadan da panele kodu girebilirsiniz. Girilmesi gereken kod şöyle olacak; panelin ortasındaki halka içinde yıldız sembolü, bunun hemen sağ üstündeki ters haça benzeyen sembol ve yine yıldızın sağ altındaki çatal şekilli sembol. Sembolleri girdikten sonra gizli bir yol açılacak. Flashligt’ı Split edip eski haline döndürün ve buradan aşağıya inin. Önünüze çıkan küçük deliğe Obed Morton’s Seal’i takın. Böylece geçitten geçtiniz. Buraya daha sonra başka bir Seal alıp yeniden geleceksiniz. Şimdilik yolu izleyin ve tel çerçeveli kapıdan geçin. Kafeslerin bulunduğu odanın en sonuna kadar ilerleyin. Araya bir demo girecek ve deney yapan çılgın Morton’lardan birini göreceksiniz. Ardından güç kesilecek ve karanlıkta kalacaksınız. Sol tarafınızdaki kilitli kapıya göz atın ve Aline ile konuştuktan sonra yanınızdaki duvarı takip edin ve ulaşacağınız güç kolunu indirin. Şimdi sola dönüp yolu izleyin ve kapıdan geçin. Kafeslerin oradan dosdoğru ilerleyin ve en sondaki kolu indirin. Bu kolu indirince projector ışık yanacak. Geri dönüp yolu izleyin ve kafeslerin arasındaki yola sapın (Buradaki duvarda sarı borular var) ve sürekli ilerleyin. Ulaşacağınız duvardaki son güç kolunu da indirin. Kırmızı bir ışık yanacak ve kilitli kapı açılacak. Hemen yan taraftaki kapıdan geçin. Masadaki kağıtlara göz atın ve ilerleyip kilidini açtığınız kapıdan geçin gidin. Merdivenlerden koşarak inin, yolu izleyin ve önünüze yeni çıkan merdivenlerden yukarı çıkın. Ara sıra sarsıntılar olacaktır. Burada hiç durmadan koşarsanız küçük yaratıklar dert olmayacaktır. En son iki kapının bulunduğu bir yere ulaşacaksınız. Önce bu kapılardan tahtadan olanından geçin ve buradaki ‘Tape Recorder’ı çalıştırıp ses kaydını dinleyin. Sonra çıkıp diğer kapıdan geçin. Burası size tanıdık gelmiştir. Evet oyunun en başındasınız. Yan taraftaki sandıkların oraya gidin ve Edenshaw’la konuştuktan sonra buradaki merdivenlerden çıkın.

GREEN HOUSE

Şu an Greenhouse denen yerdesiniz. Bahçenin köşesindeki dolaplardan mermileri alın ve sonrasında bahçenin diğer tarafındaki merdivenden tırmanıp yukarı çıkın. Buradaki heykeli itin ve korkulukların olmadığı yerden aşağı atın. Aşağı inin ve kırılan heykelin içinden çıkan ‘Seal’ı ve ‘Abkanis Statue’yi alın. Şimdi Obed Morton’s Seal’ı taktığınız yere geri dönün ve geçitteki deliğe yeni aldığınız Seal’ı takın. Yeni geldiğiniz yerde ilerleyince Aline ile karşılaşacaksınız. Demodan sonra tüneli takip edip çıkın ve iki meşalenin bulunduğu yere ulaşın. Aline ile birlikte ilerleyip köprüden geçin ve sondaki kapıdan gidin. Duvarlarında garip yapıların olduğu bu koridorda biraz ilerleyin ve yan taraftaki oyukta bulunan Trap Door’u açıp içindeki silah ve nesnelerin hepsini alın. Sonra koridorda yolunuza devam edin. Araya giren demodan sonra kendinizi ‘World Of Darkness’ta bulacaksınız.

WORLD OF DARKNESS

Biraz ilerleyince otomatik olarak Aline ile bağlantı kuracaksınız. Sonra haritanızı kullanarak ilerlemeye başlayın. Bir çok mavi kristalle karşılaşacaksınız. Karşılaşacağınız bu mavi kristaller Lightning Gun’ın Battery Charger’ını dolduruyor. Bu yüzden her kristalle karşılaştığınızda önce silahınızı doldurun, ardından kristali alın. Önünüze çıkan yaratıklarda da Lightning Gun çok işe yarayacak, fakat menzili çok uzun değil, bunu da bilin. Ayrıca bazı yerlerde yaratıkları öldürmek yerine, onlardan kaçmak çok daha avantajlı. Biraz ilerleyince araya bir demo daha girecek ve sarsıntı olup kaya parçaları düşecek. Bu demodan sonra da harita yardımıyla ilerlemeye devam etmelisiniz. En sonunda duvarda ilginç bir motif göreceksiniz ve uçurumun kenarına gittiğinizde araya bir demo girecek. Demoda aşağı düştükten sonra duvardaki sembolün yanındaki mağaraya girin ve ilerleyip ‘Metal Flask(şişe) ve Photoelectric Pulsar’ı alın. Bu silahı kullanmak için önce ateş tuşuna basılı tutup silahı yüklemeli ve ardından elinizi tuştan çekmelisiniz. Sonra sembolün oraya geri dönüp buradaki ipi kullanın. Bulunduğunuz yerdeki merdivenlerden yukarı çıkmaya başlayın. Alan Morton’ı göreceksiniz ama kaçmaya başlayacaktır. Peşinden gidip yolu izleyin. En sonunda onu büyük bir çukurun bulunduğu yerde bulacaksınız. Demodan sonra yine harita yardımıyla ilerleyin ve mağaranın sonundaki ipten yukarı tırmanın. İlerleyip köprüden geçince Frederick Johnson ile konuşacaksınız. Konuşmadan sonra yine ilerlemeye başlayın. Lavların olduğu bir bölgeden geçtikten sonra yine bir köprüye geleceksiniz ve Johnson sizinle konuşacak. Bunun ardından ilerleyip merdivenleri geçin ve yolun sonundaki kapıdan gidin. Haritanıza baktığınızda solda ve sağda iki çıkış göreceksiniz. Sol taraftakine gitmelisiniz, giderken karşılaşacağınız yükseltileri tırmanarak geçebilirsiniz. Buradan çıktığınızda Aline sizi arayacak ve ilerlediğinizde sarsıntı olup büyük bir taş devrilecek. Bu taş bloktan geçin ve sağda parıldayan yeşil yere gidip Flask’i buradaki maddeyle doldurun. Bu maddeyi kullanıp sağlığınızı düzeltebilirsiniz. Sonra sütunun solundan gidip yolu izleyin. Bir masada ikisi eksik olmak üzere üç heykel göreceksiniz. Burada oyunu save ettikten sonra heykellerin sağındaki kapıdan geçin ve ipi kullanarak aşağıya inin. Burada biraz ilerlediğinizde taş yığınının üzerinde küçük bir nesne göreceksiniz. Bu sırada Alan Morton, yaratığa dönüşmüş bir şekilde size doğru gelecek. Bu yaratığı elinizdeki silahlarla öldürmeniz mümkün değil. Yapmanız gereken; mağaranın güneydoğu ucundaki girintide bir mızrak var. Hemen buraya gitmelisiniz, yalnız girintideki mızrağa gitmeden önce girintinin yakınlarında elinizdeki silahlarla yaratığa ateş etmeye başlayın. Bir kaç atış sonra yaratık yere eğilip sersemleyecek. İşte bu sırada hemen mızrağa gidin ve Carnby’nin yaratığı öldürmesini izleyin. Yaratığı sersemletmeden içeri girerseniz, yaratık birden önünüzde belirecek ve sizi yakalayıp fırlatacaktır. Ardından mağaranın ortasındaki taş yığınından heykeli alın ve yendiden iplere tırmanıp yukarı çıkın. Heykellerin bulunuduğu masaya gelip aldığınız heykeli, yani ‘Head of Statue’yi ortadaki yere yerleştirin. Demodan sonra açılan kapıdan geçip oyun sonunu izleyin…

ALINE CEDRAC-DISC 1

MANOR

Oyuna başlayınca ilerleyin ve Carnby ile konuştuktan sonra pencereden içeri girin. Lucy Morton ile konuştuktan sonra kapıya doğru gidin ve canlanan yaratığın üzerine fenerinizi tutun. Bir kaç saniye sonra yaratık yok olacaktır. Sonra odadan çıkın ve koridorda doğruca koşup ışıkları yakın. Böylece koridordaki yaratıklar yok olacaktır. Şu an silahınız olmadığından bazı yaratıkları fenerinizle korkutmalısınız. Böylece size zarar verecek kadar yaklaşamazlar. Işığı yaktıktan sonra buradaki kapı kilitli olduğundan koridorun gerisine dönüp ilerleyin ve buradaki kapıdan geçin. Sola dönüp ilerleyin ve buradaki kapıdan gidip odada bulunan nesneleri alın. Sonra tekrar bu odadan çıkın ve ilerleyip açık olan tek kapıdan geçin. Küçük koridoru izleyip öteki odaya geçin ve buradan ‘Small Gilded Key’i alın. Şimdi Lucy Morton’ın odasının bulunduğu koridora gidip, ışıkları açtığınız yerin yanındaki kapıyı elinizdeki iki Small Gilded Key’den biri ile açın ve kapıdan geçin. Merdivenlerden biraz inince Aline otomatik olarak kapının ardında geçen konuşmaları dinleyecek. Kapıyı dinledikten sonra merdivenlerden aşağıya inmeye devam edin ve alt katta ışıkları yakıp kapıdan geçin. Burada kilitli olmayan tek kapıyı açıp içeri girin. Işıkları kapatınca ekrana bir heykelin görüntüsü gelecek. Ardından ışığı yakın ve heykele gidip Small Gilded Key’i takın. Revolver’ı alacaksınız. Odayı araştırdıktan sonra öteki kapıdan gidin. Professor Morton’ı göreceksiniz. Peşinden gitmeye başlayın. Ekrana bir kapının görüntüsü gelince, ilerleyip bu kapıdan da geçin. (Merdivenin solundaki kapı oluyor) Bulunduğunuz koridorun sonuna gidince Professor Morton ile karşılaşacaksınız. Bayıldıktan sonra kendinizi küçük bir odada bulacaksınız. Carnby’le konuştuktan sonra odayı araştırın ve ‘Allen Wrench’i alın. Ardından aynalı kapıdan geçip aşağıya inin ve köşeden Triple-Barreled Gun’ı alın. Sonra yola devam edip en aşağıya inip yolun sonundaki kapıdan içeri bakın. Olanları izledikten sonra tekrar yukarıdaki odaya çıkın. Carnby gelecek ve sizi yukarıdaki kapaktan çıkartacak. Olanları izledikten sonra kapıyı unlocked edip odadan çıkın. Lucy Morton’ın odasına gidin. Konuşmadan sonra odadan çıkın ve ışıkları yaktığınız yerdeki kapıdan geçip, merdivenlerden inmeye başlayın. İlk kapıdan geçmek isteyince önce garip bir şey olacak, ardından kapıdan geçeceksiniz. Geçtikten sonra hemen önünüzdeki kapıdan geçin. Alan Morton’ın ofisindesiniz. Odadan ‘Mirror ve Grenade Launcher’ı aldıktan sonra çıkın. Aline diyen garip sesler duyacaksınız. Koridorun ışıklarını yaktıktan sonra, ışıkları yaktığınız yerin solundaki kapıdan geçin. Burada hemen yan taraftaki kapıyı unlocked edin ve ardından bulunduğunuz odada ilerleyip lavabonun yanına gidin. Araya giren demodan sonra aynanın içinden geçin.

LOST ROOM

İçerideki hayalet sizden aynayı isteyecek. ‘Do you want to give the mirror?’ sorusu sorulunca No deyip aynayı vermeyin. Aski taktirde öleceksiniz. Demodan sonra ‘Abkanis Statue’yi otomatik olarak alacaksınız. Sonra odadan çıkmak için ilerleyin, Joseph Edenshaw gelecek. Konuşmadan sonra az önce unlocked ettiğiniz kapıdan çıkın. Malikanenin salonunun ikinci katına geleceksiniz. Merdivenlerden birinci kata inin ve salonun kuzeyindeki kapıdan geçin. Şimdi koridorun en doğu ucundaki kapıdan gidin ve bu küçük koridorda da güneydeki kapıyı kullanın. Odada büyük bir ayna göreceksiniz. Aynaya bir kaç el ateş edip kırın. Aynanın içindeki günlüğe baktıktan sonra Lucy Morton’a gitmelisiniz. Bunun için odanın batısındaki kapıyı unlocked edip çıkın. Kendinizi otomatik olarak Lucy Morton’ın odasında bulacaksınız. Lucy Morton’la konuştuktan sonra, ‘Glass Prism’i almış olacaksınız. Şimdi buradan çıkıp Alan Morton’ın ofisine dönün. Işıkları söndürdükten sonra ofisteki projektöre Glass Prism’i takın ve ardından da Flashlight’ınızı da projektöre yerleştirin. Görüntüleri izledikten sonra ‘Engraved Cube’ü alacaksınız. Şimdi koridora çıkıp en doğuya gidip, Richard Morton’ın büstünün oradaki kapıdan geçin ve odadaki First-Aid Kit’leri alın. Şimdi malikanenin birinci katındaki koridora gelin ve koridorun doğusundaki yanyana iki kapının büyük olanından geçin (Yani doğu yönüne göre sondan üçüncü kapı).

LIBRARY

Şu an kütüphanede bulunuyorsunuz. Morton Ailesi’nin biyografisinin bulunduğu kürsünün yanından ‘Box of Grenade’i aldıktan sonra merdivenlerden üçüncü kata çıkın. Burada karşılaşacağınız küçük merdivenlerden çıkarak çatıya ulaşın ve ilerleyip küçük kuleye girin. Kuledeki Grenade mermilerini aldıktan sonra kütüphaneye geri dönün. Üçüncü katın en sonuna gidip korkuluklardan aşağı bakın. Dört büyük kitaplık göreceksiniz. Ardından projektörün içinden aldığınız Engraved Cube’ü EXAMINE edip L1 ile ekrana yakınlaştırın. Kütüphanenin 3D haritası olan Engraved Cube’ün üzerindeki dört kitaplığı ve onun da üzerindeki 1991 kodunu göreceksiniz. Ayrıca küpün üzerindeki ikinci kitaplıkta bulunan beyaz bir nokta gözünüze çarpacak. Şimdi birinci kata inin ve beyaz noktayla belirtilen ikinci kitaplığa gidin. Kitaplıkta dört kitabın oluşturduğu bir panel göreceksiniz. Panele 1991 kodunu girdikten sonra, açılan kapıdan geçip ‘Abkanis Tablets’i ve sağlık nesnesini aldıktan sonra buradaki kolu çekin. Araya giren demodan sonra yaratığa Grenade Launcher ile ateş etmeye başlayın. Yaratığı öldürdükten sonra, yaratığın içinden çıktığı kafesten ‘Half Medallion’u alın. Kütüphaneden çıkmak için kapıya doğru yönelin, Aline otomatik olarak Lucy Morton’ın odasına çıkacak. Lucy Morton’dan madalyonun öteki yarısını aldıktan sonra iki parçayı Combine edin ve malikanenin salonuna dönün. Büstün yanındaki aynalı kapıya Combine ettiğiniz Bronze Sun’ı takın. Sonra bu kapıdan geçip merdivenlerden inin ve demir parmaklıklı kapıdan gidin. Haritanın kuzeybatısındaki sandıkların oraya gidin ve merdivenlerden tırmanın. GreenHouse’tasınız. Biraz ilerleyince Edenshaw gelecek. Konuşmadan sonra bahçenin köşesindeki sandığın üzerinden Grenade mermilerini alın ve Edenshaw’la konuştuğunuz yere dönüp buradaki kapıdan geçin. Biraz ilerleyince yaratığın biri pencereden atlayıp peşinize takılacak. Onunla uğraşmak yerine kaçıp, haritanın en güneyindeki kapıdan gidin. Yaratık belli aralıklarla sürekli peşinize takılacaktır. Öldüseniz bile sonra yeniden geliyor. Bu yüzden sürekli kaçın. Sonra harita yardımıyla yolu izleyip mezarlığa ulaşın.

CEMETERY

Haritada belirgin olan en batıdaki binaya girin (Crypt). Şu an bulunduğunuz yerde dört mezar taşı var. Üzerinde Jeremy Morton yazan mezar taşından geçin. İçeriden ‘Box of Rockets, Rocket Launcher Pistol’ ve First-Aid Kit’leri alın. Ardından odadaki mezara gidip üzerindeki yazıyı okuyun. Yazıda ‘Only a symbol of light will open the tomb’ yazıyor. Yani mezarı sadece bir ışık sembolü açabilir. Yazıyı okuduktan sonra otomatik olarak ‘Metal Cover’ı alacaksınız. Şimdi dört mezar taşının bulunduğu yere gidin ve duvardaki panele gidin. Bu panele ışık tutarsanız buradaki noktaların yandığını göreceksiniz. Mezarı açmak için panelde fenerinizle bir sembol oluşturmalısınız. Sembolde tabiki Mortonlar’ın baş harfi olan M sembolü. Normal olarak fenerinizin geniş bir ışık yayması nedeniyle panelde sembolü oluşturamıyorsunuz. Bu nedenle fenerinizle az önce aldığınız Cover’ı Combine edin. Ardından panelde sol Analog çubuğu ile M sembolünü oluşturun. Analog Controller’ı olmayanlar ise biraz zorlanarak L1 tuşunu kullanabilir. Eğer ışığı yanlış noktaya tutarsanız paneldeki tüm ışıklar sönecektir. Bu arada kolay olması bakımından panele çok yaklaşmayıp arada biraz mesafe bırakın. Sembolü girdikten sonra fenerinizi Split edip, eski haline döndürün. Richard Morton yazan mezar taşından geçin. Gibson’ın cesedini inceleyip notu okuyun ve yolu izleyip DISC 1’i bitirin.

ALINE CEDRAC-DISC 2

FOREST

İlerleyip yolun sonunda bulunan çit şeklindeki kapıdan geçin. Biraz daha ilerleyince araya bir demo girecek. Sonrasında köprüden geçip kalenin girişine ulaşın. Kapı kilitli olduğundan yan taraftaki sarmaşıklardan tırmanın. Sonra ilerleyip fıçının yanındaki kapıya kadar gelin. Şu an kapı kilitli olduğundan merdivenlerden aşağı inmeye başlayın. Aşağı inince kalenin giriş kapısını unlocked ettikten sonra buradaki merdivenlerden aşağı inin. Geçide girince ilerleyin ve burada bulunan First-Aid Kit’i alın. Yola devam edip merdivenlerden inmeye devam edin. Merdivenlerin bitimindeki koridordan gidip sondaki kilitli kapıyı ve kilitli sandığı kontrol edin. Ayrıca duvarın köşesindeki Grenade mermilerini alın. Sonra koridordan geri dönüp merdivenlerin karşısındaki duvardan tırmanıp mermileri alın ve duvarın öteki tarafına geçin. Merdivenlerden çıkıp holün doğusundaki kapıyı unlocked edip içeri girin. Konuşmadan sonra ‘Black Metallic Card’ı ve Charm’ı alın. Sonra odadan çıkıp holün öteki tarafındaki iki kapının oraya gidin. Üzerinde sembollerin bulunduğu sondaki kapıya baktıktan sonra yandaki kapıdan geçip yolu izleyin ve merdivenlerden aşağıya inin. Burayı iyi araştırıp ‘Wire Cutters ve Metallic Piece’in bulunduğu yeri bulun. Aynı zamanda burada bir silahın yapılış şemasını gösteren mavi kağıtları bulacaksınız (Diagram). Hemen bunları aldığınız yerdeki demir düzenek aklınızda kalsın. Çünkü daha sonra buraya geleceksiniz. Bunları aldıktan sonra hemen yan taraftaki merdivenlerden çıkın ve içeriden ‘Mould’u alın. Şimdi geri dönüp duvardan tırmandığınız yerin gerisindeki koridora tekrar gidip sandığı Pliers ile açın. ‘Large Ornate Rusty Key ve Steel Ingot’u alın. Kalenin üst katına geri dönüp fıçının yanındaki kilitli kapıyı Large Ornate Key ile açıp girin.

WORKSHOP

Şu an WorkShop’tasınız. İçeriyi araştırıp ‘Orange Accelerator, Stock of a Weapon ve Barrel of a Weapon’ı alın. Metal bir dolabın içinden de ‘Glass Lens’i alın. Odanın batısındaki dar koridorun hemen başındaki duvarda bulunan paneli kullanarak ışıkları yakın. Sonra odanın kuzeyindeki merdivenlerin yanında bulunan makineye önce ‘Mould’, sonra da ‘Steel Lingot’u yerleştirin. Ardından kolu indirip ‘Perforator Barrel’ı alın. Şimdi odanın batısındaki koridordan gidip teleskopa Glass Lens’i takın ve teleskoptan bakın. Sonra burada biraz ilerleyince araya bir demo girecek ve aşağı düşeceksiniz. Haritanız yardımıyla yolu izleyip uçtaki kapıdan gidin ve merdivenlerden tırmanın. Kapının önünden sağlık nesnesini ve sandıktan da Golden, Red ve Silver Metallic Card’ı alın. Kapıyı unlocked edip geçin. Şimdi Black Metallic Card’ı aldığınız odanın bulunduğu koridora gidin ve üzerinde sembollerin bulunduğu kapıya gelin. Dört sembol slotlarına sırasıyla Silver, Gold, Red, Black kartlarını yerleştirin (Panelde kartları yukarı tuşuna basıp yerleştireceksiniz). Bu bulmacanın ip ucu ise ‘Jeremy Morton’s Diary’nin son sayfasında. Kapı unlocked olduktan sonra girin. Yerden ‘Plasma Cannon’u alın. Sandıkların üzerinden de ‘Metallic Half-Ring’i alın. Şimdi merdivenlerden çıkın. Carnby arayacak. Konuştuktan sonra çıkmaya devam edin ve yukarıdaki kağıda çizilmiş olan pusulaya bakın. Panele göz attıktan sonra Carnby’i arayın. Carnby size panele girmeniz gereken şifreyi söyleyecek. Eğer Carnby’nin senaryosunu oynadıysanız halka şeklinde dizilmiş Abkanis taşlarının oluşturduğu bulmacayı hatırlayacaksınız. Carnby oradaki taşların üzerine bakıp, üzerlerinde kaçar çizgi olduğunu size söylüyordu. İşte bu çizgilerin oluşturduğu 10.31.2001 kodunu panele girin. Demodan sonra merdivenlerden inip açılan bölmeden ‘Large Bronze Key, Seal, Small Rusty Key ve Abkanis Statue’yı alın. Sonra odanın doğusundaki kapıyı unlocked edin ve kuzeydeki kapıyı Large Bronze Key ile açıp buradan gidin. Grenade mermilerini alıp ilerleyin ve yolun sonundaki heykeli inceleyin. Heykeldeki boşluğu gördükten sonra Carnby ile konuşacaksınız. Carnby’nin elinde bulunan Stone Disk, bu boşluk için gerekli. Şimdi az önceki salona dönün ve odanın doğusunda az önce unlocked ettiğiniz kapıyı kullanarak Carnby ile buluşmak için DISC 2’ye ilk başladığınız yere dönün. Carnby’den ‘Stone Stele’yi aldıktan sonra tekrar az önceki heykele gitmeniz gerekli. Biraz ilerleyince Aline otomatik olarak heykele gelecek. Heykele Stone Stele’yi yerleştirip yerden ‘Luminescent Stone ve Abkanis Statue’yı alın. Konuşmadan sonra WorkShop’a dönün. Odanın kuzeyindeki merdivenlerden yukarı çıkın. Odanın doğusundaki boruların oradan ışıkları yakın. Şimdi mavi silah şemasındaki (Diagram) bilgiler doğrultusunda elinizdeki çeşitli parçaları birleştirip Perforator’u oluşturmalısınız. Bunun için ilk önce Tripod Support’u SPLIT edip ikinci Metallic Half-Ring’i elde edin. İkinci olarak Butt ile Orange Accelerator’u birleştirin. Ardından Photoelectric Pulsar ile Barrel’ı monte edin. Şimdi Tripod Support ile Perforator Barrel’ı birleştirin. Oluşan bu parçayı Photoelectric Pulsar ile COMBINE edin. Sonra 2 Metallic Half-Ring’i birleştirin ve oluşan halkayı da Abkanis Energy Stone ile birleştirin. Oluşan bu parçayı da Perforator’a ekleyin. En sonunda ‘Perforator with Energy Stone’u elde edeceksiniz. Şimdi oyuna dönüp odadaki üzerinde 110 yazan panele göz atın. Ardından buradaki merdivenlerden yukarı çıkın. Yukarıda biraz ilerlediğinizde bir kol göreceksiniz. Şu anda bu kolu kullanmanız bir işe yaramaz. Bu yüzden ilerleyip sondaki merdivenlerden gidin. Kalenin en üst tarafına ulaşacaksınız. Yerdeki kilidi Small Padlock Key ile açıp az önceki kolu gidip indirin. 110 yazan panele gidip, sistemi aktif hale getirin. Şimdi yaklaşık iki dakika zamanınız var. Her yıldırım düştüğünde elektrik akımı odanın ortasındaki halkaya kadar ulaşacak. Yapmanız gereken gelen yaratığı üç kere akımla buluşturmak. Bunun için halkanın etrafında sürekli dönerek yaratığı tam karşınıza alın. Yaratık sürekli halkanın üstünden üzerinize atlayacaktır. Eğer zaman biterse paneli tekrar aktif hale getirmelisiniz. Yaratığı öldürdükten sonra zamanın bitmesini beklemeden paneli kapatın ve yeniden aktif hale getirip zamanı en baştan başlatın. Şimdi zaman bitmeden önce mavi silah şemasını (Diagram) aldığınız yerdeki demir düzeneğe Perforator’u yerleştirmelisiniz. Oraya giderken zaman biterse geri dönüp sistemi yeniden aktif hale getirmelisiniz. Perforator’u koyduktan sonra araya bir demo girecek. Demodan sonra açılan yeni yoldan geçip yerden Photoelectric Pulsar’ı alın ve notu okuyun. Bu silahı kullanmak için önce ateş tuşuna basılı tutup silahı yüklemeli ve ardından elinizi tuştan çekmelisiniz. İlerleyip merdivenlerden inin ve asma köprüden geçin. Artık sürekli yolu izleyin. Sonunda Carnby’le karşılaşacaksınız… Tüm konuşmalardan sonra Carnby’le ilerleyip iki meşalenin bulunduğu bir yere gelin. Birlikte ilerleyip köprüden geçin ve sondaki kapıdan gidin. Duvarlarında garip yapıların olduğu bu koridorda biraz ilerleyin ve yan taraftaki oyukta bulunan Trap Door’u açıp içindeki silah ve nesnelerin hepsini alın. Sonra koridorda yolunuza devam edin. Araya giren demodan sonra kapıdan geçip ‘World Of Darkness’a ulaşın.

WORLD OF DARKNESS

Haritanızı kullanarak ilerlemeye başlayın. Bir çok mavi kristalle karşılaşacaksınız. Karşılaşacağınız bu mavi kristaller Lightning Gun’ın Battery Charger’ını dolduruyor. Bu yüzden her kristalle karşılaştığınızda önce silahınızı doldurun, ardından kristali alın. Önünüze çıkan yaratıklarda da Lightning Gun çok işe yarayacak, fakat menzili çok uzun değil, bunu da bilin. Ayrıca bazı yerlerde yaratıkları öldürmek yerine, onlardan kaçmak çok daha avantajlı. Merdivenlerden inerken Carnby ile telsiz konuşması yapacaksınız. Konuşmadan sonra haritanız yardımıyla yeniden ilerlemeye başlayın. Zaten gidebileceğiniz yollar belli. Bir yerde kapıya ulaşmak için, yolu kapayan bazı kayaların üzerinden aşmanız gerekecek. Bunu yaptıktan sonra yola devam edin. Sonunda iki meşalenin yandığı bir yere geleceksiniz ve ekrana; ‘Incredible! The Abkanis had built a fortress on The edge of the pit!’ yazılı bir görüntü gelecek. Bunun ardından aynı şekilde yolu izleyip merdivenlerden inmeye devam edin. Aline merdiven hattından inerken karşılaşacağı başka bir tahta merdivenden otomatik olarak kendisi inecek. Yolu izleyip meşalelerin altından geçin. Büyük ve uzun bir merdivenin olduğu yere gelin. Yukarı uzanan bu merdivenin hemen sol tarafında da duvara dayanmış küçük tahta bir merdiven var. Şimdilik tahta merdiveni bırakıp yukarı uzanan merdivenlerden çıkın. Çıktıktan sonra yukarıda biraz ilerleyince tepesi olmayan küçük taştan bir piramit göreceksiniz. Buna göz attıktan sora yolu izlemeye devam edin, araya bir demo girecek ve tapınak gibi bir yere ulaşacaksınız. Ortadaki masada yedi tane nokta var. Her noktaya bastığınızda odayı çevreleyen duvarların bir yerinde gizli bir bölme beliriyor. Sırayla tüm noktalara basın ve beliren bölmelerden ‘Stone Seal’leri toplayın. Toplam altı Stone Seal’ınız olacak. Masanın en güneyindeki 7.nokta ise odadan çıkmanızı sağlayacak merdiven yolun belirmesini sağlıyor. Yalnız her noktaya bastıktan sonra gidip Stone Seal’ı almalısınız. Çünkü ikinci bir noktaya bastığınızda önceki açtığınız bölme kapanıyor. Altı Stone Seal’ı da aldıktan sonra geri dönüp duvara dayanmış olan tahta merdivenden çıkın. Çatıdaki merdivenden de aşağı inin. Burada üzerinde sembollerin olduğu altı tane kaya var. Stone Seal’leri bu kayalara üzerlerindeki sembollerle eş olacak şekilde takın (Seal’leri EXAMINE edebilirsiniz). Tüm Seal’leri yerleştirince odanın öteki tarafına erişebileceksiniz. Buradan ‘Stone Pyramid’i alın ve şimdi tepesi olmayan piramite dönüp bu parçayı takın. Demodan sonra ortalık aydınlanacak. Piramitin üstünden heykeli alın. Şimdi Aline’in otomatik olarak indiği merdivenlere kadar yeniden dönüp merdiven hattından inmeye devam edin. Yolu izleyin ve lavların olduğu yere ulaşıp harita yardımıyla devam edin. İleride kayalardan tırmanıp uçurumun kenarına geldiğinizde araya bir demo girecek. Demoda Alan Morton’ın iple aşağı indiğini göreceksiniz. Bulunduğunuz uçurumdan baktığınızda ilerideki mağaranın girişi gözünüze çarpacaktır. Geri dönüp buraya gelin ve oradaki taşa bağlı olan ipten sizde Alan Morton gibi aşağıya inin. Yerdeki çantayı alıp ilerleyin. Araya bir demo girecek ve Alan Morton aşağı uçacak… Bu arada otomatik olarak Abkanis Statue’yı alacaksınız. Konuşmadan sonra çatlaktan geçip aşağı atlayın. İlerlediğinizde Frederick Johnson sizi arayacak. Konuşmadan sonra ilerleyip suyun içine girin. Harita yardımıyla çıkışa ulaşın. Telsiz konuşmasından sonra yükseltiden aşağı inip dosdoğru gidip tam karşıdaki kapıdan geçin. Burada biraz ilerleyince taşlar devrilecek. Devrilen taşın üzerinden geçmek isteyince araya bir demo girecek ve Obed Morton’ın yaratık şekliyle karşılaşacaksınız. Demodan sonra son sürat koşarak yaratığın yan tarafından geçmelisiniz. Çünkü bu yaratığa ne kadar ateş ederseniz edin ölmüyor. Eğer ilk seferinde yaratığın yanından geçemezseniz geri dönüp devrilen taş bloğun başına dönüp biraz bekleyin ve yeniden yaratığın yanından geçmeyi deneyin. Yaratık taş bloğun öteki tarafında durduğunuz sürece üzerinize gelmiyor. Sonunda yaratığın yanından geçince sola dönüp geçitten ilerleyin. Geldiğiniz yerde, masanın üzerinde ikisi eksik üç heykel göreceksiniz. Eksik olan heykellerden soldakine sizde bulunanı yerleştirin. Diğerini de Carnby tamamlayacak. Son olarak açılan kapıdan gidip oyunu bitirin.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu