Oyun Ön İncelemeleri

Alpha Protocol

James Bond, Jack Bauer ve Jason Bourne… Üçü de gizli ajan, üçü de tehlikeli
işler peşinde, üçü de başarılı. Tüm gizli ajanların isim ve soy isimleri J ve B
ile mi başlıyor diye merak edebilirsiniz, ama bu üçlüye rakip yeni bir ajan daha
geliyor. Daha önce Star Wars: Knights of the Old Republic ve Neverwinter Nights
gibi oyunlardan tanıdığımız Obsidian Entertainment’in yapımcı koltuğunda yer
aldığı Alpha Protocol, TPS bakış açısına sahip, RPG unsurlarıyla süslenmiş bir
aksiyon oyunu.

Onun adı Protocol, Alpha Protocol!

Yapımda Michael Thornton isminde bir CIA ajanını yönetmekle yükümlüyüz. Kimi
zaman çok uzun, kimi zaman ise halledilmesi kısa olacak görevlerde yer aldığımız
süre boyunca, asla tek bir seçeneğe bağlı olmayacağız. Dolaysıyla çizgisel bir
oynanışın yer almadığını söyleyebiliriz. Hikaye, Amerika’ya ait bir uçağın,
yüksek teknoloji ürünü bir silahla vurulmasının ardından başlıyor.

Alpha Protocol, görevler esnasında size birkaç farklı seçenek sunan ve
istediğinize göre hareket etmenize imkan tanıyan bir yapım. New York, Taipei,
Roma, Moskova ve Suudi Arabistan gibi dünyanın farklı noktalarında yer
alacağımız macerada belirleyeceğimiz yollar haricinde yaptığımız diyalog
seçenekleri de önemli. Oyunda Neverwinter Nights’ta yer alan diyalog ağacının
bir benzeri yer alıyor. Bahsettiğim farklı yönler, sadece yol olarak değil,
hikaye akışı olarak da karşımıza çıkacak. Etkileşime gireceğimiz karakterlere
karşı nasıl bir tavır sergilersek, buna endeksli olarak hikayenin ilerleyişinde
de değişiklikler meydana gelecek (Double Agent’taki tercih sistemi gibi
olabilir).

Michael’da iş var

Karakterimizden biraz bahsedecek olursak Michael, özellikleri geliştirilebilir
biri. Sadece görüntüsünü değiştiremiyor olacağız, geri kalan öne çıkan çoğu
özellik geliştirilebilir olacak. Bu konuda oyuncular, karakteri üzerinde
istediği geliştirmeyi yapabilecek, bir nevi onu bazı yönler bakımından
uzmanlaştırabilecek. Gizlenmek, dövüşmek, silah kullanımı, elektronik, tuzak
kurma, etkili konuşabilmek gibi özellikler bunlardan bazıları. Örneğin
dövüştükçe yeni hareket ve manevralar öğrenirken, silah kullandıkça hasar
verebileceğimiz en etkili noktaları git gide daha iyi kavrayabileceğiz.

Gelelim kullanabileceğimiz silahların özelliklerine. Otomatik tüfeklerden,
suikast silahlarına kadar geniş bir envantere sahibiz, fakat kullandığımız
silahlar hep aynı özelliklerde kalacak diye bir kaide yok.Karakterimizin özelliklerinde geliştirmeler yapabildiğimiz gibi, kullandığımız silahların
özelliklerini geliştirebiliyor, tecrübe kazandıkça yeni eklentiler satın
alabiliyoruz. Bunların yanı sıra sonradan açabileceğimiz daha gelişmiş silahlar
da yer alıyor Alpha Protocol’de. Ufak bir susturucu, mermi kapasitesinin
arttırılması veya tamamen yeni bir silah. Bu konuda yapımcılardan Matthew Rorie,
“Benim favorim, yangın bombası” diye belirtiyor.


“Obsidian tarafından yapılan Alpha Protocol, birçok oyunda kullanılan Unreal 3 grafik motoruyla geliştiriliyor”


Yapımcılar tarafından, “Gerçekçilik, Alpha Protocol için önemlidir” deniyor.
Gelişmiş silahlar, bunlara eklenebilir yeni özellikler, araç-gereçler ve dahası
karakterimizi doğa üstü güçlere sahip bir insan haline getirmiyor. Teknolojik
imkanları en iyi şekilde değerlendirmek ve buna uygun şekilde elde edilecek
tecrübeler doğrultusunda başarılı olabilmek diyebiliriz. Çünkü Michael Thornton,
oyunun başında tecrübesiz bir ajan ve oyuncular, yapımda görev yaptıkça
Michael’a tecrübe kazandıracak.

Alpha Protocol, görsel güç olarak Unreal Engine 3 kullanıyor. Yapımcılar
özellikle bu motoru, çok güçlü olduğu için tercih etmişler. Oyunun hazırlandığı
üç farklı platform PC, PS3 ve X360’da sorunsuz çalışabiliyor. Şu an bölüm
tasarımları tamamlanan yapım için çalışmalar sürüyor ve 2009’un ilk çeyreğinde
raflarda olması bekleniyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu