AMD, Civilization VI için DirectX 12 desteği ile geliyor
AMD, 2K ve Firaxis Games ile sonbaharda oyuncularla buluşması beklenen strateji oyunu Sid Meier’s Civilization VI’ya güç veren grafik motoruna Radeon GPU’lar için özel bir DirectX 12 işleyici yerleştirilmesi için teknik bir işbirliği gerçekleştirdiklerini duyurdu.
Eş zamansız işlem ve kesin çoklu bağdaştırıcı (explicit multi-adapter) gibi gelişmiş DirectX 12 özelliklerine destek ile bilgisayar oyuncuları kalpleri, akılları ve yıldızları kazanmak için gerekli yüksek performanslı ve oldukça paralelleştirilmiş bir oyun motoruna kavuşuyorlar.
DirectX 12 Eş zamansız İşlem
Eş zamansız işlem birçok AMD Radeon grafik kartında bulunan Graphics Core Next ve Polaris mimarileri tarafından özel olarak desteklenen bir DirectX 12 özelliğidir. Bu güçlü özellik, işlem ve grafik görevlerinin paralel olarak yürütülerek diğer mimarilerin sıra ile gerçekleştireceği işlem sürelerini önemli derecede kısaltıyor. Birçok AMD GPU’sunda bulunan eş zamansız işlem desteği birim zengini Civilization VI oyunu için muazzam bir tamamlayıcı olarak yüksek performans sunacak.
DirectX 12 açık çoklu bağdaştırıcı (explicit multi-adapter)
Açık Çoklu Bağdaştırıcı (explicit multi-adapter) özelliği ile DirectX grafik API’si oyuncular için ilk kez çoklu GPU yapılarını destekleyecek. Önceki DirectX API sürümleri çoklu GPU desteğini engellemese bile özel destek sunmuyordu. DirectX 12 kesin çoklu bağdaştırıcısı sadece resmi Microsoft desteğini sunmanın haricinde bu desteği oyun geliştiricilerinin hayal gücünü serbest bırakan bir dizi güçlü özellik ve esneklik ile çoğaltıyor. Daha yüksek resim kare hızları, daha düşük girdi gecikmesi, daha yüksek görüntü kalitesi için artırılmış kapasite gibi faydalar sağlayacak çoklu GPU desteği Civilization VI deneyimlerini en üst seviyeye taşımak isteyen Radeon grafik kartı kullanıcıları için mükemmel bir özellik.
Basın Bülteni