AMD, bugün yaptığı açıklama ile birlikte DirectX 12’nin bizlere sunacağı iki büyük yeniliği detaylı bir şekilde açıkladı. Async Shaders ve Multi-Threaded Command Buffer adı verilen ve çok çekirdekli işlemcilere ilaç gibi gelecek olan bu iki özellik, GPU’nun işlemciye gönderdiği komutlara verilen cevap gecikmesini minimuma indiriyor.
AMD bunu 5 madde de şöyle açıklıyor:
1. API tarafından işlemci çekirdeklerine gönderilen komutların gecikmesi ciddi bir şekilde azalıyor.
2. Yoğun işlem gerektiren karışık görevler, yeni API ile dikkat çekici bir seviyede daha az zaman alıyor.
3. Çekirdek sayısı 4’ten fazla olan işlemcilerde, çekirdek başına görev dağılımı çok daha başarılı yapılabiliyor.
4. Yeni API ile birlikte CPU’nun sunabileceği güç tam anlammı ile kullanılabiliyor, ve buda bize çok daha detaylı dünyalar yaratma fırsatı sunuyor.
5. Artık ekran kartları tüm işlemci çekirdekleri ile aynı anda iletişim kurabiliyor.
Görünüşe bakılırsa DirectX 12’nin hayatımıza girmesi ile birlikte, AMD’nin çok sayıda çekirdeğe sahip olan modelleri, tam gücünü ortaya koymaya başlayacak.
PlayStation 3 dönemine baktığımızda, işlemcinin oyunlar üzerinde ne kadar etkili olabileceğini deneyimledik. PS3’ün kullandığı IBM Cell işlemcisi ile oldukça makul seviye deki ekran kartı ile inanılmaz görseller alabilmiştik.
Bu avantajın günümüz ekran kartları ve işlemcileri ile ne gibi sonuçlar ortaya koyabileceğini hayal bile edemiyoruz.