Oyun Ön İncelemeleri

Amy

Neden korku filmlerinde hep küçük kızlar olur? Her zaman bir kız çocuğu ortaya çıkar, aslında lanetlidir, olayların sorumlusudur. Tam tersi de olur, filmin kahramanlarına kurtulmaları için de yardım eder, ama hep vardır bu çocuklar. Erkek çocuğu nüfusu az da neden erkek çocukları pek olmuyor. Amy de kız çocuğu klasiğini uygulayan bir oyun olarak hazırlanıyor. Amy ve onu korumaya çalışan Lana’nın hikayesini oynayacağız. Şu zamana kadar hakkında az bilgi olan oyun, Gamescom’da güzel bir video ile açılışını yaptı.

Çarpık çarpık şeyler

Aralık 2034, küresel ısınmanın etkileri Dünya’nın başına bela olmuş. Hastalıklar, doğal afetler kendini göstermiştir. Amerika’da Silver City’nin küçük kasabasına uzaydan gelen bir kuyruklu yıldız çarpar. Çarpan kuyruklu yıldızla birlikte ortaya bir virüs yayılır. Virüse maruz kalan kasaba sakinleri artık bir vahşetin parçası haline gelmiştir. Bundan sonra Lana ve sekiz yaşındaki otistik Amy için her şey cehenneme döner. Yapmaları gereken şey ise bir an önce bu kabustan kaçmaktır; ancak önlerinde zombiye dönüşen insanlar, korkunç yaratıklar, özel askeri kuvvetler vardır. En önemlisi ise Lana da enfeksiyona yakalanmıştır. Hiçbir şey düşünüldüğü kadar kolay olmaz.

Yapımda Lana, Amy’yi korumaya çalışıyor. Amy aslında Lana’nın ilacı. Küçük kızın bazı özel güçleri var ve bu sayede Lana’nın enfeksiyondan dolayı zombiye dönüşmesini engelliyor. Sağlık kitleri de bu durumda işe yarayacak. Ancak ölümle yaşam arasındaki ince çizgi gibi zombiye dönüşümle, normal kalmak arasında da bir köprü var. Dönüşmeye başladığımızda zombiler Lana’ya saldırmayacak, onlardan olduğumuz için aralarından sıyrılacağız. Normal kalırsak ise zombiler bizlere saldıracak. Eğer uzun süre sonunda normale dönmezsek, olması gerektiği gibi oyun bitecek. Bu yüzden sağlıklı kalmak ve zombi olmak arasında dengeyi tutturmamız gerekecek. Yeri geldiğinde biraz dönüşümle bazı engelleri aşmaya çalışacağız.

Sen gelme başkası gelsin

Amy’ye burada saklan veya kal gibi şeyler söyleyebileceğiz. Korkabilecek, mesela etrafta çok sayıda ceset gördüğünde bizi takip etmeyecek. Genel olarak ilerlerken bizi yavaşlatmasına rağmen Amy’yi kullanabileceğiz. Yem olarak ortaya salabilecek ya da kalp atışlarını dinleyerek tehlikenin yakında olup, olmadığını anlayabileceğiz. Güçleriyle bulmacaları çözebileceğiz.

Oyunda aksiyon kısmı olsa da, asıl odak noktası psikolojik gerilim. Rakiplerle mücadele edebileceğiz veya ağırlıklı olarak gizlenerek ilerleyebileceğiz. Aslında dövüşlerden kaçması kolay, ancak diğer yandan bize oyun içinde işimize yarayacak bir ödül verecek veya Achievement kazandıracak düşmanlar da olabilir. Onları da pas geçmemek lazım.

Amy’nin grafikleri tam olması gerektiği gibi genel olarak karanlık ve kasvetli. Yayımlanan bir tane teknoloji demosu vardı. Lana’nın dönüşümünü, ışık efektlerini ve bazı detayları gösteriyordu. Gayet iyiydi de. Oyun görsel yönden tatmin edecek duruyor. Amy, Xbox Live ve PSN üstünden bu kış kullanıcıların beğenisine sunulacak. PC’ye de çıkacak, ama konsol sürümlerinden daha sonra. Bu arada Bodycount’u elinden aldığım için Murat bana bakıyor, biraz değişmiş, zombi gibi olmuş. Hayırrrrrrr…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu