Angry Birds / Rovio – Sini Matikainen röportajı

Mobil cihazlarda oynanan casual oyunlar, gün geçtikçe popülaritelerini daha da artırıyor. Oyunlara ilgi o kadar fazla ki, bu konu hakkında sektörün dev isimleri bile harekete geçmek zorunda kalıyor. Son örneği, EA Games. Angry Birds markası ise, belki de son dönemin en ünlü, en dikkat çekici ismi. Öyle ki yapımcılar, sadece oyun hazırlamakla yetinmemeye; oyuncaklar, filmler ve çeşitli yan projeler de geliştirerek dünyanın en önemli eğlence markalarından birini oluşturmaya kararlı.

Rovio’dan Sini Matikainen ile Angry Birds serisi üzerine bir sohbet gerçekleştirdik. Karşımızda yetkili bir isim görünce, haliyle ilk olarak aklımıza “Angry Birds fikri acaba nasıl oluştu?” sorusu geldi. Her biri şirin, birbirinden farklı ve son derece kızgın bu kuşlar, nereden çıktı yahu? Sini Matikainen, hemen açıklık getiriyor: ” Oyun tasarım takımımız, yerde tepişen ve uçamayan kuşlar konseptini ileri sürdü ilk olarak. Sonrasında takımın geri kalanı da bu fikri sevdi. Oynanış buna sadık kalınarak tasarlandı.”

Peki neden düşmanlar olarak domuzlar seçildi? Aslında kuşlar ile kedilerin gerçek hayatta pek anlaştığı söylenemez, ki bu konuya eğlence dünyasında örnek gösterilebilecek bazı çizgi filmler de var. Bu konuda yapımcı ekibin domuzları seçmesi gerçekten akıllıca. Matikainen: “Oyunu tasarladığımız sırada domuz gribi salgını vardı ve hasta, yeşil domuzlar uygun birer düşman olarak görünüyordu” diyor.

iPhone, iPad, iPod Touch ve Android işletim sistemi kullanan mobil cihazlarda oyun oynama alışkanlığı giderek artıyor. Aynı orantılı olarak yeni oyunlar da bir bir geliştiriliyor ve çok ucuz fiyatlara kullanıcılara sunuluyor. Peki Rovio, mobil oyunların geleceği hakkında ne düşünüyor? Oyuncular artık klasik FPS, RPG gibi oyunlardan sıkılmış ve farklı arayışlar içine girmiş olabilir mi? Rovio, eski alışkanlıkların yanına yenilerin de eklendiğini savunuyor: “FPS ve RPG oyunları için her zaman bir yer olacaktır. Ancak gördüğümüz şey, daha geniş kapsamlı oyunların, daha fazla kullanıcıya ulaşıyor olması.”

Rio filmi çok eğlenceliydi. Peki Angry Birds temalı yeni bir film gelebilir mi? Zira oyun açılışlarında hazırlanan kısa animasyon videolar bile çok eğlenceli. Görünüşe göre, daha da fazla eğlenebileceğiz, çünkü “film değil, filmlerden” söz ediliyor. Matikainen: “Finli animasyon stüdyosu Kombo’yu satın aldık ve Marvel Studios’un eski başkanı David Maisel’i kadromuza kattık. Kendisi Rovio’nun medya stratejisi ve geliştireceğimiz film için özel danışmanımız oldu. Ayrıca gelecekteki Angry Birds filmlerinin yapımcısı olacak”

Şimdiye kadar çıkarılan oyunlarda hep kuşların tarafında yer alarak domuzları alt etmeye çalıştık, hatta bir ara Beyaz Papağan da başımıza musallat oldu. Peki farklı bir tarafı kontrol edebilecek miyiz? Örneğin, domuzlar tarafına geçebilecek miyiz? Yapımcıların konu hakkında düşünceleri bulunuyormuş. Matikainen: “Angry Birds evrenini geliştirebilecek her türlü oyun tarzı üzerinde düşünüyoruz” diyor.

Rovio’nun Angry Birds dışında başka projeleri var mı peki? Matikainen, bu serinin ne kadar önemli olduğunu şu sözlerle açıklıyor: “Rovio, Angry Birds dışında 51 tane oyun yaptı, ancak hiçbiri Angry Birds kadar pozitif bir geri dönüş sağlayamadı. Sağlam bir fan kitlesi ve detaylı bir evrene sahip olan Angry Birds için Rovio, şu an evreni genişletmeyi, yeni oynanış ve hikayeleri oyuna eklemeyi düşünüyor.”

* Peki Angry Birds, farklı platformlar için çıkacak mı?

* Oyun, 3 boyutlu olarak tasarlanabilir mi?

* Co-op, multiplayer gibi oyun modları Angry Birds’e eklenebilir mi?

Şimdi sırasıyla bu üç sorunun cevabını sunalım sizlere:

* “Angry Birds’ü olabildiğince çok platforma çıkarmaya çalışıyoruz.”

* “Evet, bu konuyu düşünüyoruz. Çok ilgi çekici bir konsept, ancak henüz bir detay açıklamış değiliz.”

* “Kesinlikle bunu düşünüyoruz. Oyunun içine sosyal özellikler eklemek için şu an çalışır vaziyetteyiz.”

Bir de Şöyle soru yönelttik: “Nintendo, iPhone ve iPod Touch gibi platformlar için düşük maliyetle geliştirilen ve çok büyük karlar elde eden oyunların sektörün geleceğini tehlikeye düşürebileceği konusunda endişeli. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? ” Cevap da şöyle oldu: “Oyun pazarı kendi içerisinde çok farklı ve farklı zorluklara sahip. Farklı tip oyunların bu pazarda yer bulabilmesini görmek çok güzel.”

Sohbetin sonuna doğru gelirken, mobil oyun sektörünün önemli isimlerinden PopCap’in EA tarafından satın alınmasını da sormadan edemezdik. Plants vs. Zombies’in yapımcısı, şu an EA’in çatısı aldında bulunuyor.

EA’in PopCap’i satın alması hakkında ne düşünüyorsunuz? Rovio’yu da bünyesine katmak isteyenler oluyor mu? Matikainen: “EA’in PopCap’i satın alması, mobil oyun pazarının ne kadar ilgi çekici olduğunu gösteriyor. Bu durum, Rovio gibi firmaların yaptıklarına, büyük firmaların ilgisini ortaya koyuyor. Şu an herhangi bir satın alma durumu hakkında açıklama yapamayız.”


Röportaj için teşekkürler!

ENGLISH

Merlin’in Kazani (MK): How did the Angry Birds idea came up to your mind? Is there any inspirations?

Sini Matikainen (SM): The game design team came up with a concept for these flightless birds rushing along the ground, and the rest of the team really liked it. The gameplay was designed around that.

MK: Why did pigs have chosen as enemies? Why not cats for example?

SM: We were designing the game in the midst of the swine flu epidemic, and sickly green pigs just seemed like an appropriate enemy.

MK: Birds really fight good against pigs. Have you ever think about developing a game from pigs point of view? Something like Angry Pigs?

SM: We’re considering all sorts of games that could expand the gameplay within the Angry Birds universe.


MK: What do you think about the future of mobile gaming? Do you think the gamers are bored of classical FPS, RPG or racing etc games?

SM: There will probably always be a place for FPS and RPG games, but what we’re seeing is a much wider variety of games appealing to more consumers.

MK: Is there a project about Angry Birds for consoles?

SM: We are expanding Angry Birds into as many platforms as possible.

MK: Rio movie was really fun. Will there be any other movie related projects?

SM: We’ve just acquired the Finnish animation studio Kombo, and we’ve just signed David Maisel, the Former Chairman of Marvel Studios, to act as a Special Advisor to Rovio in order to help us develop our film and media strategy. He will also be the executive producer of future Angry Birds films.

MK: Are you thinking about an Angry Birds 3D?

SM: Yeah, we are looking into it. It’s definitely an interesting concept, but we haven’t announced anything yet.

MK: Is there any other projects beside Angry Birds?

SM: Rovio developed 51 titles prior to Angry Birds, but none of them generated the overwhelmingly positive response that Angry Birds has received. Having created a detailed universe with such a dedicated fan following, Rovio currently plans on expanding within this universe by maintaining the characters while delivering innovative new gameplay and storylines.

MK: Do you think about new game modes for Angry Birds? For example, multiplayer and co-op?

SM: We’re definitely thinking about it. We are already working on versions of the game with social components.

MK: Nintendo is complaining about the little-budgeted games for platforms like iPhone and Android. These games are gaining really big numbers. What do you think about it?

SM: The gaming market right now is very diverse, and it’s great to see how different kinds of games with different levels of complexity can find a place in that market.

MK: What do you think about EA buying PopCam? Is there any companies trying to buy Rovio?

SM: EA’s purchase of PopCap shows how exciting the mobile gaming market is right now, and demonstrates that more established companies are really paying attention to what companies like Rovio can do. We can’t currently comment on any acquisition attempts.

MK: Thanks!

Exit mobile version