Aonuma: Zelda’yı sanal gerçeklikte görmemiz çok zor
Hali hazırda Nintendo’nun sanal gerçeklik pazarı için bazı planları olduğunu biliyoruz. Geç de olsa rakiplerinin çoktan dahil olduğu bu yarışa katılmak isteyen Nintendo, işleri biraz yavaştan almak istiyor. AAA oyunlar arasında The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 4, Doom ve Final Fantasy XV’in Monster of the Deep paketi ile dahil olduğu sanal gerçeklik platformunda, The Legend of Zelda: Breath of the Wild’ı görmek istiyorsanız size kötü haberlerimiz var. Nintendo’nun önde gelen isimlerinden ve Zelda serisinin geliştirici ekibinde bulunan Eiji Anouma, Twilight Princess’ta birinci şahıs bakış açısı kamera açısını denediklerinde pek memnun olmadıklarını, ortaya çıkan materyalin Zelda oynanışıyla alakası olmadığını belirtti. Zelda oyunlarında keşif hisstiyatının temelinde Link’i ekranda görmek olduğunun altını çizen Aonuma, Breath of the Wild’ın sanal gerçeklik sürümüne pek sıcak bakmadıklarını söyledi.
Ayrıca herhangi bir Zelda oyununu farklı oynanış stili ile görmenin kendileri için zor olacağını söyleyen tecrübeli yapımcı, sanal gerçeklik fikrini hiçbir zaman çöpe atmayacaklarını dile getirdi. Görünüşe göre Nintendo, ilerleyen dönemlerde eforunu sadece Switch için harcamak istiyor. Sanal gerçeklik pazarının temelleri iyice atıldıktan sonra olaya dahil olması beklenen Nintendo’un, şimdilik sanal gerçekliğe dayalı bir projesi yok.