Oyun Ön İncelemeleri

APB-All Points Bulletin

APB ( All Points Bulletin ) aslında yıllar önce duyurulmuş bir yapım. İlk
olarak 2005 yılı içerisinde duyuruldu, ancak sürekli ertelemeler ile karşı
karşıya kaldı. Yine de, 2008 ve 2009 yıllarında yapılan fuarlarda görücüye
çıkartıldı ve sürecinin devam etmekte olduğu her seferinde kanıtlanmış oldu.
Konsept de bizlere hiç uzak değil. APB massively multiplayer bir aksiyon oyunu,
tarz olarak da GTA baz alınmış durumda. Nitekim yapımını, ilk GTA’nın da
yaratıcısı olan David Jones ve ekibi Realtime Worlds üstleniyor.

Kaos vakti

Oynanabilecek 2 grup var ve bunlardan biri seçildikten sonra oyuna dahil olacak.
Bu gruplar Enforcement ve Criminals. Enforcement grubunu polisler olarak
düşünebilirsiniz. Suçluları öldürme, etkisiz hale getirme gibi görevler
üstlenecekler. Hırsızların amacı ise polislerle kapışmanın dışında; mağaza
soyma, bir yeri sabote etme, spreylerle grafitiler yazma gibi aksiyonlardan
oluşacak. Kalabalık gruplar halinde kapışabileceğimiz oyunda görevleri yapıp,
düşmanları etkisiz hale getirdikçe para kazanacak; yeni silahlar, eşyalar ve
araçlar satın alabileceğiz. Görevleri başarmanın bir diğer olumlu sonucu da,
saygınlık kazanacak olmamız. Bu hem kendimiz, hem de grubumuz için büyük önem
teşkil edecek.



Kazandığımız paraları keyfi olarak fiziksel görünümümüz için harcayabileceğiz.
Dövmeler, çıkartmalar yapabileceğiz, hatta oyundaki bu tür tasarımlarımızı
başkalarına satıp para kazanma gibi bir opsiyonun da olabileceği belirtiliyor.
Kullanılabilecek 30 silah olacak, tabii hepsine bir anda değil, belirli bir
seviyeye geldikten sonra ulaşabileceğiz. Araç sayısı da 30 olarak belirtiliyor.
Şehir içerisindeki belirli noktalara gidildikçe araçlarımızı modifiye
edebileceğiz. APB’ye şöyle bir kural getiriliyor; başkalarının modifiye edilmiş
araçları çalınamayacak.GTA ailesinden

Normal birini öldürdüğümüz zaman, yaklaşık 5 saniye sonra haritanın başka bir
yerinde tekrar respawn olacak. Eğer enforcement olarak, birisini tutuklayarak
etkisiz hale getirirsek, bu bize daha önemli puanlar olarak yansıyacak. Ayrıca
tutuklanan kişi yaklaşık 20 saniye sonra respawn olabilecek. Tutuklamak ya da
büyük bir silahla düşman öldürmenin getirisi daha fazla olacak.


APB’de tanınan özgürlüklerden bir tanesi de, ne olmak istediğimize tamamen
kendimizin karar verecek olması. İster ölüm kusan bir savaşçı, ister şöför,
ister başka bişey olabiliyoruz. Karar verdiğimiz yönde başarılı oldukça ve bunu
devamlı yaptıkça karakterimiz farkında olmadan otomatikman gelişmeye başlayacak.
Experience puanı ya da yetenek ağacı gibi şeylerle uğraşmıyoruz. Bir bakıma,
gerçek zamanlı olarak kendimizi geliştiriyoruz. Başımız sıkıştığı zaman destek
birim çağırabilme gibi bir özelliğimiz de var, şayet rakipten sayıca daha az bir
durumda kaldıysak.



Online aksiyon

Yapımda kullanabileceğimiz müzikler de tamamen bizim inisiyatifimize bırakılmış.
Last.fm’le entegre olarak istediğimiz müzikleri kullanmak ve aksiyona sağlam bir
atmosfer katmak mümkün oluyor. Şu anda sadece PC’ler için düşünülen yapımın
ileriki zamanlarda konsollar için de geliştirilme ihtimali olabilir. APB, eğer
yine herhangi bir erteleme söz konusu olmazsa, bu senenin 3. çeyreğinde
piyasalarda olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu