Oyun Ön İncelemeleri

APB

GTA IV’ün atmosferini, karakterlerini, yeniliklerini vs… geçtim, bana göre en
güzel yanlarından biri multiplayer’ı. Çıkalı ne kadar zaman olmasına rağmen,
çoklu oyuncu modunda halen takılıyorum. Oldukça da zevkli. Aslında mod
yapımcıları sağ olsun San Andreas internet üstünden online olarak oynanıyordu.
Tabii bazı eksileri de vardı. GTA’nın multiplayer kısmını sadece MMO olarak
düşünün, birde projenin başına ilk GTA’nın yaratıcılarından David Jones ve
ekibini koyun, ortaya APB (All Points Bulletin) çıkar.

Birinde karar kılmak lazım

APB oldukça potansiyel dolu bir proje. En başta arkasındaki isme bakmak lazım.
Yapımcı Realtime Worlds. Firma daha önce X360’a özel olarak Crackdown’ı
geliştirmişti, başarılı bir yapımdı (Crackdown 2 üstünde Ruffian Games
çalışıyor). Realtime Worlds’u ise, Rockstar North’tan (Daha önce DMA Design’tı!)
tanıdığımız; GTA ve Lemmings gibi köklü yapımlarda yer alan David Jones kurdu.
APB de Jones’un daha önceki oyunlarında olduğu gibi açık dünya (Open World) ve
bu sefer ağırlık merkezi de online.


“Yaşayan bir şehir San Paro…”


Oyun, San Paro adındaki hayali bir şehirde geçiyor. Şehrin günlük yaşamı akıp
giderken, sessiz sakince bir ortam varken, bir anda ortalığı savaş alanına
çevirebilir veya bunu yapanların peşine düşebilirsiniz. İki taraf var: Criminals
ve Enforcers. Bir suçlu olmak mı? Yoksa tam tersi kanunları mı uygulamak
istersiniz? Karar tamamen sizin…

Criminals; kundaklama, hırsızlık, grafiti gibi birçok suç işleyip bunları kötü
şöhretine ekleyecek. Diğer yandan ise Enforcers, suçluları yakalayacak, kötü
emelleri engellemeye ve şehri suçlulardan temizlemeye çalışacak. Bu onlara
prestij olarak geri dönecek. San Paro açık bir dünya, türlü bin türlü aktivite
var. 24 saat boyunca aksiyon ve eğlence yaşanacak.Sil baştan!

APB’de karakteri yaratmak birlikte, karakter üstündeki oynama ve incelikler
bitmiyor. Vücudunun üstündeki farklı dövmeleri, kıyafetleri vs…
değiştirebilirsiniz. İşin güzel kısmı kişisel sembolünüzü yaratmak. Sembol
yaratma editörü bu konuda yardımcı olacak. Sadece karakter değil, araçlar
değişiyor, silahlar geliştiriliyor; ama her şeyin bir karşılığı var, yani para.
Yaptığınız işler, aktiviteler para kazandırıyor. Bunun karşılığı ise daha fazla
gelişim, değişiklik olarak bizlere geri dönüyor.

Oyunu oynarken isminiz online tabloda yer alacak. Ne kadar yükselirseniz, o
kadar daha fazla yüzünüz bilenecek, isminiz duyulacak. Ünlü bir yıldız gibi
olacaksınız. Çabalar, gayretler sizi yükseğe çıkartacak. Asıl mesele şu ki,
tepeye yükselmek dışında orada kalmak mesele…


“Yapım, Unreal Engine 3 kullanıyor.”


Unreal Engine 3 ile geliştirilen APB, grafik olarak güzel görünüyor. Online
tabalı, hareketli bir yapım için görsellik gayet hoş. Sesler ve müzikler,
bunları da eksik etmemek lazım, ancak eksik kalsa da dert etmeyin, çünkü onlara
da el atabilirsiniz. Oyunun müzik editörü var. Vivox da, yapımdaki sesli chat
özelliğini sağlayacak. Bu yazılım sayesinde isterseniz karakterin sessini kendi
sesinizle değiştirebileceksiniz.

Bitmek bilmeyen hikaye

Aksiyon, suçlular, çeteler, polisler, yaşayan bir şehir, kullanılabilir araçlar
ve daha nicesi… APB oldukça ilgi çekici duruyor. Bu kadar aksiyonun asıl sonucu
ise katıksız eğlence. Yapımcı sağlam, proje güzel olunca, sadece 2010 Mart ayına
kadar beklememiz lazım.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu