Area 51
Temelini Midway’in aynı isimli arcade oyunundan alan Area 51, yenilenmiş yüzü ve ilginç senaryosu ile yakında PS2 ve Xbox’ta boy gösterecek. Video ve ekran görüntüleriyle FPS oyuncularını şimdiden heyecanlandıran Area 51, klostrofobik ve Alien’vari mekanlarıyla büyük bir etki yaratacak gibi.
Bu virüsler de hep başımıza bela olurlar!
Oyunumuz, Area 51’deki askeri yeraltı laboratuarında geliştirilmekte olan bir virüsün kontrolden çıkmasını konu alıyor. Biz ise, bir HAZMAT görevlisi olan Ethan Cole’u kontrol ediyoruz ve özel bir timin lideri olarak Area 51’de ters gitmekte olan olayları kontrol altına almaya çalışıyoruz. Tabi bu virüs temas ettiği canlının mutasyon geçirip ne olduğu belli olmayan tehlikeli ve akıllı yaratıklara dönüşmesini sağladığı için, işimiz o kadar da kolay olmayacak.
Oyun genelde bulunduğumuz bölgedeki tesisleri araştırmakla geçecek ve tesislerde karşımıza çıkacak olan birbirinden tehlikeli yaratıklar ile uğraşmak zorunda kalacağız. Tabi bu yaratıklardan bazıları mutasyon geçirmiş insanlar olduğundan, makineli tüfekleri kullananlar sadece biz olmayacağız.
Videolarda göründüğü kadarıyla, ortamlar Alienvari mekanlardan oluşuyor; karşılaşacağınız havalandırma boşlukları, cesetler ve buhar vanaları gibi bir çok faktör klostrofobik ortamlar yaratılabilmek istendiğini gösteriyor.
Görevimiz sırasında bizim yanımızda savaşan NPC’ler de olacak ve diğer üyelerle sürekli koordinasyon halinde bulunacağız; çünkü oyunda ilerleyebilmek için bazı noktalarda görev paylaşımı yapmamız gerekecek. Yaratıklara karşı yapılan bazı sıcak çatışmalarda takımımız 5-6 kişiden oluşabilecek, kuşkusuz bu da oyunun aksiyon yönünün ne kadar etkileyici olacağının göstergesi. Tabi oyunda ki en gerilimli dakikaları tek başımıza ilerlediğimiz bölümlerde yaşayacağız; buhar vanaları ve borular arasında ilerlerken her köşe başında mutasyona uğramış yaratıkların bizi beklediğini düşünürsek, belki atmosferin ne kadar etkileyici olabileceği hakkında biraz fikir edinebiliriz(?)
FPS oyunlarının en önemli unsuru olan silahlar da oyunda önemli bir yer tutuyor ve halen hazırlanmakta olan oyunda pompalısından makinelisine şu an için 10 farklı silahın bulunacağı belirtiliyor. Oyuna farklı bir hava kazandırmak için ise yapımcılar karakterimizin bazı noktalarda çeşitli yaratık özellikleri kazanacağını söylüyor; hatta bu özelliklerden bazılarını silah olarak kullanmamız mümkün olabilecekmiş.
Kontrollerin oyuna gerektiği gibi entegre edilememesi bir çuval inciri berbat edebilir.
Görsellik de, Midway’in özellikle üzerinde durduğu konulardan bir tanesi. Detaylı hazırlanmış karakter modellemelerine, silah ve patlama darbeleriyle hasar alabilen çevre dizaynları ve çeşitli ışık-gölge efektleri de eklenince bir FPS oyunu için gerekli olan hemen hemen tüm materyaller bir araya getirilmiş olacak. Area 51’in hazırlanmasında söz konusu platform konsollar olunca, kontrollerin oyuna gerektiği gibi entegre edilememesi bir çuval inciri berbat edebilir de; fakat konsollara yabancı olmayan bir isim olan Midway, bunca şeyi yaptıktan sonra kontrol sistemini de kolayca halledecektir görüşündeyim.
Dolby Pro Logic II desteği olan oyunun sesler konusunda da sıkıntı çekmeyeceği yayınlanan videolarda görülmekteydi. Yaratıkların hırıltılarından, silah ve patlama efektlerine kadar her şeye özen gösteriliyor; bunun yanında müzikler de oyunun atmosferini tamamlar nitelikte olacak.
Single Player modunun yanında ayrıca multiplayer olarak split screen olarak da oynanabilecek oyunun; PS2 ve Xbox için hazırlanmakta olan iki versiyonunda da online özelliği bulunacak ve server’larda toplam 16 kişiye kadar oynanışlar mümkün olabilecek; ayrıca sistem, yeni silah ve haritalar gibi download edilebilir materyallerle de desteklenecek.
2004 yılının sonunda oyuncularla buluşacak olan Area 51; şu anki haliyle FPS’ler arasında ses getirecek bir oyun olacağı izlenimini veriyor. Midway’de üzerine düşeni yapar ve iyi bir kontrol sistemiyle oynanabilirliği yüksek tutarsa, Area 51’in önünde hiçbir engel kalmayacaktır.