Oyun İncelemeleri

Armada 2526

Sessiz, sedasız biçimde piyasaya sürülen Armada 2526 gelecekte geçen uzay
temalı 4X strateji oyunu. Bilmeyenler için de 4X’i biraz daha açıklayayım. 4X,
Explore (Keşfetmek), Expand (Yayılmak), Exploit (Sömürmek) ve Exterminate (Yok
etmek) kelimelerinden meydana geliyor. Yapımı Ntronium Games geliştirdi ki,
firmanın kurucusu Bob Smith, proje sorumlusu ve köklü bir geçmişe sahip.
Medieval 2: Total War’un baş tasarımcısı olarak görev almış ve daha önceki Total
War oyunlarında da bulunmuş.

Büyük uzay imparatorluğu

Yapıma girdiğimizde sade bir menü bizleri karşılıyor. Armada detaylı bir oyun
olduğu için ilk tavsiyem Tutorial kısmına bakmanız olacaktır. Eğitim kısmında
temel özelliklerden ve oyunun mekaniklerinden bahsediliyor. Farklı yıldız
sistemlerinde koloniler kuruyor, daha da yayılıyor ve savaşlara giriyoruz. Tabii
ki bunları uygulamak kolay değil. Yapımın strateji ekranı 2D olarak ve tur bazlı
tasarlanmış. Bu ekran biraz Master of Orion’a benziyor. Koloni kurmak ve
gelişmek en başlarda önemli. Bunu yapmak için de yaşama elverişli gezegenler
bulmamız lazım. Bu durumda yıldızlar özelliklerini belli ediyor. Kırmızı devler,
beyaz cüceler, mavi yıldızlar veya güneş gibi sarı olanlar… Çevrelerindeki
gezegenler yıldızların durumuna göre şekilleniyor. Mesela kırmızı dev yanındaki
gezegenler yaşama elverişli değil, ancak sarı olanlar ise en ideal olanlar.
Genelde yıldızlarda tek bir gezegen bulunuyor ve bunlar da kendi arasında
çeşitleniyor: Ideal, Habitable, Barren, Icy, Irradiated ve Dead. Gezegenlerin de
durumları kolonileşme, mineraller için önemli.


“Savaşlar dışında yapım 2D olarak oynanıyor.”


Ordular, koloniler, geliştirilen teknoloji ve bunların hepsi canlı ve dik bir
ekonomiye bağlı. Madenler ve vergiler ekonomimizin can damarı. Ekonomimizi ne
kadar iyi tutarsak, o kadar daha güçlü durumda oluruz. Diğer ırklarla uzlaşma
içine girip, onlarla teknoloji, bilgi, koloniler, satış anlaşmaları yapabiliriz.
Diplomatik yollar kesinlikle yarar sağlıyor. Teknoloji araştırmaları
düşmanlarımıza ve tehlikelere karşı bizim en büyük avantajımız. Araştırmalar
sayesinde yeni gemiler, kalkanlar, silahlar, yeni yetenekler açabiliriz. Yedi
farklı araştırma noktası var: Weapons, Shields, Hyperspace, Construction,
Information, Bio ve Psychic. Son olarak Skunkworks var, ancak bu özel bir proje.
Oyun içinde sonradan ek olarak veriliyor. Savaşlarda ise Armada 2526, Master of
Orion tarzından bir anda Sins of a Solar Empire tarzına dönüyor. Yapım klasik
savaş sisteminden daha çok düzen ve taktik üstüne daha çok odaklanıyor.
Filolarınıza bu noktalarda dikkat etmelisiniz. Eğer ekonominiz de biraz
sallantıdaysa, kaybedeceğiniz bir gemi size pahalıya mal olabilir.

Uzayda güç bela

Oyundan grafik ve ses yönünden çok şeyler beklemeyin. Zira bunun tam tersi
olarak içerik gömülmüş ve oynanış ön plana çıkmış. Oynanıştaki diğer etkenlerden
biri kullanıcı ara yüzünü de unutmamak lazım. Ara yüz yeterli gibi dursa da,
bazı temel başlıklar ufak ufak yapılmış. Yapay zeka ise bazen zorluk çıkartarak
bizi kumpasa getirebiliyor. Sonuç olarak teknolojik olarak üst düzey bir yapım
değil, ancak kendini oynattırıyor. Master of Orion, Galactic Civilizations gibi
yapımları seviyorsanız, Armada 2526 hoşunuza gidebilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu