Army of Two: The 40th Day
İki kişilik takım geri dönüyor. EA’in kafadar iki çalışanı Salem ve Rios için
yeni görev yeri belirlendi, uçak biletleri alındı ve çalışmalar için her şey
hazırlandı, ama bir sorun vardı; geldikleri şehir, kaosun eşiğindeydi. Hemen bir
plan değişikliği yapıldı ve dosyaların yerini silahlar aldı.
“İlk oyunları ile iyi bir satış rakamı yakalayan Salem ve Rios ikilisi, yeni maceraları ile geri dönüyor.”
Mücadele başlasın…
EA Games, birkaç sene öncesine kadar bir takım değişikliklere gidileceğini ve
yeni oyun serilerinin hazırlanacağını belirtmişti. Bunlardan birisi de Army of
Two’ydu. İki karakterden oluşan bir takımın başından geçen aksiyon dolu ve
mizahi maceraları anlatan yapım, iyi bir co-op deneyimi sunsa da birçok yönden
zayıftı. Buna rağmen 2 milyon adet satmayı başardı. Şimdi ise EA Montreal, ilk
oyunda beğenilen co-op deneyimini geliştirerek ve var olan eksileri de
gidererek, daha iyi bir oyun için çalışıyor.
“Bu kez Şanghay sokaklarındayız. Kısa sürede ortalığın karışması kaçınılmaz
oluyor ve yine iki kişilik takım oyununu uygulayarak zafer elde etmeye
çalışıyoruz.”
Taş, kağıt, makas
Bu kez Şanghay sokaklarındayız. Kısa sürede ortalığın karışması kaçınılmaz
oluyor ve yine iki kişilik takım oyununu uygulayarak zafer elde etmeye
çalışıyoruz. Daha doğrusu çalışacağız. Army of Two: The 40th Day, ilk maceranın
bitiminin bir kaç yıl sonrasında başlıyor. Yapımcılar, oyunu deneyecek yeni
kullanıcıları da göz önünde bulundurarak, karmaşık bir hikâye yapısı
oluşturmamış. Böylece ilkini oynamamış olsak da, zorluk çekmeyeceğiz. Kısacası
The 40th Day’in tek odak noktası var; co-op oynanış, yani iş birliği.
Projede önemsenen detayların başında gerçekçilik geliyor. Bu konu, hem
görseller, hem de oynanış özellikleri olarak karşımıza çıkacak. Unreal 3
motoruyla geliştirilen yapımın grafiksel kalitesi, ilk oyundan daha iyi
görünüyor.Koca bir şehri oluşturan binalar, sokaklar, caddeler, bu yapılara
vuran ışık ve sonucunda oluşan gölge efektleri, fizik unsurları gibi detaylar
oldukça hoş görünüyor. Artı detay olarak ilk oyunda 30 farklı karakter tasarımı
yer alırken, bu rakam The 40th Day’de yaklaşık 70 olarak gösteriliyor.
“Operasyonlar sırasında hızlıca düşmanların arasına dalamayacağız. En başta bu bir ekip işi olduğu için, dikkatli bir ilerleyiş sağlamak şart.”
Geri serbest
Operasyonlar sırasında ise, hızlıca düşmanların arasına dalamayacağız. En başta
bu bir ekip işi olduğu için, dikkatli bir ilerleyiş sağlamak şart. “Otomatik
siper sistemi” sayesinde, seri hareket edebilecek, bazen de çevredeki insanları
canlı kalkan olarak kullanabileceğiz. Teslim olma numarası yaparak,
karşınızdakini alt etmenin nasıl bir şey olduğunu merak ediyorsanız, bu oyunu
denemelisiniz. GPS cihazımız sayesinde, henüz girmediğimiz yapıların içerisinde
insan olup olmadığını tespit edebileceğiz. Ayrıca seçenek ekranı ve mizahi
diyaloglar sayesinde de mücadelemize farklı yönler verebileceğiz. Kullanacağımız
silah yelpazesi de bu kez daha geniş olacak. Üstelik silahlarımız için detaylı
bir geliştirme sistemine de sahip olacağız.
“Otomatik siper sistemi sayesinde, seri hareket edebilecek, bazen de çevredeki insanları canlı kalkan olarak kullanabileceğiz.”
Dünya çapında operasyonlar
The 40th Day, online oynanabilir modlar barındıracak. Eski modların yanı sıra
yeni modlar üzerinde de çalışılıyor, ama henüz hiçbir şey söylenmek istenmiyor.
Ufak bilgiler açıklayan yetkililer, yeni oyunda bölge sınırlandırması
olmayacağını ve dünya üzerindeki tüm oyuncuların bu deneyimi yaşayabileceği
açıklandı. Son olarak oyuncu sayısı da ilk oyundakinden daha fazla olacak. Army
of Two: The 40th Day’in yapımcılarından Reid Schneider, oyuncuların ilk Army of
Two’dan memnun olduklarını söylüyor, ama hataların da var olduğu kaçınılmaz bir
gerçek. Bu sebeple, elde edilen tecrübe sayesinde yeni yapımda daha başarılı bir
iş çıkarılması bekleniyor.