Röportaj

Assassin’s Creed 2

DNA’da yatan anılar, geçmişte yaşanılan suikastlar, farklı bir yola dönen hikaye ve hepsinin ortasında Altair… İlk Assassin’s Creed bizlere ilginç bir oyun deneyimi yaşatmıştı. Günümüzde Desmond Miles’ın genetiğinde yatan hafıza Animus isimli makineyle açığa çıkmış ve geçmişin gölgesinde, Altair olarak önemli kişilere karşı suikastlar yapmıştık. Hikaye Tapınak Şövalyeleri’ne kadar uzanmış ve farklı bir şekilde, ucu açık olarak bitmişti. Şimdi sır perdesini Ezio adında yeni bir suikastçı olarak, Altair’den 300 yıl sonrasına uzanıyoruz. Uzun zamandır yapım aşamasında olan Assassin’s Creed II ile ilgili merak edilenleri ve yenilikleri, Ubisoft’tan Sebastien Puel’e sorduk.

Merlin’in Kazanı (MK): Assassin’s Creed, Türkiye’de oldukça popüler oldu; oyunda Türkçe konuşan karakterler görüyoruz. Assassin’s Creed II’de de benzer sürprizler olacak mı?

Sebastien Puel (SP): Assassin’s Creed’de bahsettiğiniz kısımların sizi eğlendirmesine çok sevindik. Önem verdiğimiz noktalardan biri de oyuncunun olabildiğince özdeşleşebileceği gerçekçilikte sahneler hazırlamaktır. Bu hedefi Assassin’s Creed II’de de devam ettirdik. İkinci yapım tamamıyla yeni ve farklı bir ortamda geçiyor: İtalya. Böylece büyük ihtimal sadece İtalyanca ifadeler duyacaksınız. Fakat endişelenmeyin, sürprizlerle dolu güzel bir oyun yapıyoruz!

MK: Assassin’s Creed II’de Ezio olmadan Altair’i de kontrol edebilecek miyiz? İlk oyuna Flashback’ler olacak mı?

SP: Bunu görmek için oyunu oynamanız gerekecek.

MK: Oyunun kurgusu geçmişle şimdi arasında dolaşacak mı? Yapımın geçtiği zaman ne olacak?

SP: Assassin’s Creed II, Desmond Mile’ın hikayesini anlatıyor. Assassin’s Creed II’deki olaylar ilk oyunda kaldığı yerden devam edecek. Gerçekten de yapımın şimdiki zamanda geçen sekanslarının, daha hızlı ve daha aksiyonlu olduğunu göreceksiniz.Buradaki fark, Desmond’ın Animus’ı yepyeni bir zaman dilimi ve mekanda seyahat için kullanması: 15. yüzyıl Rönesans ve İtalya. Assassin’s Creed markasını oluşturduğumuzda tarihin odak noktalarını anlatmak istediğimizi biliyorduk, Rönesans da bunlardan biri. Birkaç ele avuca sığmaz adam tam manasıyla her şeyi değiştirdi; siyaseti, diplomasiyi, sanatları ve hatta savaş usulünü. Bu zaman diliminin şahit olduğu yaratıcı sanat patlaması da mükemmeldir; muhteşem tablolar yapıldı, muazzam saraylar inşa edildi. Oyundaki bu zamanın detaylı havasını yeniden oluşturmak ekip için harika bir tecrübeydi.

MK: Kontra atakları kullanarak neredeyse tüm düşmanları öldürebiliyoruz. Dövüş modunda değişiklikler olacak mı?

SP: Kesinlikle! Dövüş sistemiyle alakalı çok sayıda yeni yetenek geliyor. Ezio çok sayıda yeni silahı kullanabiliyor. Uzun mızraklar, baltalar ve savaş çekiçleri bunlardan sadece bir kaçı. Ayrıca bu silahları hep yanında taşıması gerekmeyecek; düşmanlarının silahını alma kabiliyetine sahip olduğu müddetçe, silahlarını onlara karşı kullanabilecek. Fakat ağır silahlar kullanmak can sıkıcı olabiliyor… Silahlar bazen düşmanınızın göğsünde saplanıp kalabiliyor ve bunları dövüş esnasında orada bırakmanız gerekebiliyor. Tek gizli bıçak eğlencelidir, ama iki tanesi daha iyidir. Ezio’nun iki kolunda birer gizli bıçak olacak. İki gizli bıçak kullanarak yaptığınız yeni hamleler, kontralar ve geliştirmelerdeki tüm imkânları bir hayal edin. Benim favorim çiftli öldürme (Double Kill), size harika bir güç duygusu veriyor.

Son olarak, bir dizi yeni suikast hamlesi ekledik. Düşmanınıza şehrin çatılar, gizli noktalar, su ve pencere pervazı gibi her yerinden arkadan saldırabiliyorsunuz. Ezio dövüşürken ellerini de daha etkili kullanacak. Farklı yumruklar, tekmeler, kapma hareketleri ve özel kapmalar gerçekleştirebilecek. Aynı zamanda, iyi bir düşünür olmasının yanı sıra, kafasından da yararlanabilecek. Düşmanı yakasından tutup ona kafa atmak oldukça rahatlatıcı… Dövüş ekibimiz dövüşleri gerçekçi ve kanlı yapmak için çok çalışıyor. Oyuncular Ezio’nun acı geçmişini ve her öldürdüğü adamla intikam hırsını gerçekten hissedecek.

Bunlar Ezio’nun sunacağı yeteneklerden sadece bir kaçı; eteğinin altında daha birçok hüneri var…

MK: Yapay zekâda ne durumdasınız? Burada sürprizler var mı?

SP: Yapay zekayı iyileştirmek için olağanüstü çaba sarf ediyoruz. Teknik konuşursak, çok daha çeşitli bir oynanış ve göreve imkan tanıyacak yeni bir oyun mimarisi ekledik. NPC yönlendirmesini de iyice arttırdık. NPC’ler artık kovalama ve kaçış sahnelerinde güzel akrobatik hareketler gösterebilecek.Assassin’s Creed II’de, oyuncu 15. yüzyıl İtalyası’nın şehirlerinde ve kırlarında dolaşırken daima bir şeyler olacak. Muhafızlar düzeni sağlamak için devriye gezecek ve gözleri şüpheli faaliyetler, satıcılar ve işçiler arıyor olacak. Birçok NPC de günlük işlerinin peşine düşecek. Gerçek şu ki, her NPC bir fırsat.

Artık her kalabalığa karışabiliyor ve aralarındaki hayat kadınları, hırsızlar ve tüccarlar gibi birçok kişiyle etkileşime geçebiliyorsunuz.

Tüm yaklaşma, dövüş ve kaçış sistemlerini gerçekten daha iyi yapmak istedik, bunu da yeni muhafız sınıfları yerleştirerek başardık. Bu oyunda 3 farklı muhafız sınıfı olacak; Militia (Milis), Elites (Seçkinler) ve Leaders (Liderler). Milisler en çok rastlanacak tip ve üç farklı rütbesi var. Her yeni rütbeyle bu muhafızlar yeni zırh ve silahlara kavuşuyor. Seçkin muhafızlar oyun için çok güzel bir eklenti. Seçkin muhafızların da üç türü var, bunlar; Brute (Canavar), Seeker (Arayıcı) ve Agile (Çevik). Bunlardan her biri oyuncuyu farklı bir yola sokacak ve taktiklerini uygulamaya zorlayacak. Brute rakibini ezmek için tamamıyla “Kaba kuvvet” ve silah gücü kullanıyor, Agile’in gelişmiş koşma ve Ezio hariç kimsede olmayan yakalama kabiliyetleri var. Seeker ise yukarıda bahsettiğimiz tüm şüpheli faaliyetlerin hemen farkına varabiliyor. Bunların hepsi balta, kılıç ve kargı gibi kendi favori silahlarını taşıyor. Muhafızların Liderleri bir birlikteki en yüksek rütbeli asker ve çevresindeki dövüşçülerin davranış ve hareketlerini yönetiyor. Yine de oyuncuyu bir sürü sürpriz bekliyor…

MK: Yeni oyunda Orta Doğu’dan uzaklaşacak mıyız? Yoksa sadece 15.yüzyıl İtalyası’nda mı bulunacağız?

SP: Bunu görmek için oyunu oynamanız gerekecek.

MK: İlk Assassin’s Creed’te Kristen Bell’i gördük. Yeni oyunda Kristen Bell’le mi yoksa başka bir ünlüyle mi karşılaşacağız?

SP: Henüz Kristen Bell veya başka bir ünlüyle ortaklık hususunda bir şey duyurulmadı.

MK: Assassin’s Creed üçlemesinin son oyununu ne zaman çıkaracaksınız?

SP: Bu güne kadar resmi olarak bir şey duyurulmadı. Hâlâ gücümüzü, Assassin’s Creed II’yi çıkmadan önce en iyi haline getirmeye harcıyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu