Oyun dünyasının bölgeselleştirilmiş platform savaşları yapımcılara neler sağlıyor bilmiyorum ancak biz oyuncular açısından yorucu durumlara sebebiyet veriyor. Kimimizde PC var kimimizde konsol -şanslı olanlarımız ikisine, hatta belki üçüne birden sahip. Hal böyle olunca bir oyun –misal L.A. Noire- bir platformda oldukça güzel gözükürken diğer platformda ilk dakikada çuvallayabiliyor. Port olayı ciddi anlamda tehlikeli ve zor bir olay. En ufak bir hatada bile oyunun temelini sarsabilirken özellikle AAA oyunlarının bu derece platform yaygını olup belli bir kalite seviyesini tutturmaları cidden takdirimi kazanıyor. Tıpkı Assassin’s Creed serisini yapan Ubisoft Montreal gibi.
Şimdi lafı fazla uzatmadan yeni oyunun PC versiyonuna geçecek olursak, elbette ilk gözümüze çarpan şey grafik kalitesi oluyor. Zaten yazı içinde sizler için hazırladığımız videolarda da görebilecğiniz gibi oyunun PC versiyonunda ışıklandırma ve gölgelendirme, texture detayları ve draw distance özelliği, performansla orantılı olarak çok daha iyi durumda. Haytam’ın yüz hatları ve kaplamaları gayet kaliteli. Üstelik anti-alising’i üstüne ekleyip detaylara keskinlik kattığımızda görüntü kalitesi bir kat daha artıyor.
Aksiyon oyunlarının konsollar ve dolayısı ile gamepad’ler için bir nimet olduğunu düşünenlerdenim. Futbol ve bu tarz oyunlar ciddi anlamda gamepad’de çok sağlıklı bir oynanışa sahip oluyorlar lakin analog çubuğu ile nişan almak takdir edersiniz ki fare ile almak kadar kolay ve net olmuyor.
Geçtiğimiz günlerde sizlere AC3’ün PC versiyonu ile ilgili yaptığım bir haberde oyunun kontrollerinin PC kısmında biraz ağır, odunsu olduğu yönünde açıklamalardan bashetmiştim. Oyunu kendim denediğimde ise açıkçası kontrollerde bu tarz bir durum ile karşılaşmadım. Elbette ben oyunu yükledikten sonra daha hiç açmadan çıkan yamaları kurduğum için bunu da bir etkisi olabilir, nitekim siz de aynı yamaları kullanacağınızdan dolayı rahatlıkla söyleyebilirim ki kontrol kısmı en az konsoldaki kadar iyi. Zaten AC3’ün kendinde daha akıcı ve kontrollü bir hareket mekanizması kullanıldığı da bir gerçek.
Bu şekilde özellikle çatılarda dolaşırken sürekli yapılan yanlış yere tırmanmalar ve yanlış noktalara atlamalar eski oyunlara göre çok daha seyrek gerçekleşiyor. AC3’e has bir özellik olan ağaçlara tırmanmada bu yenilği çok daha rahat görebiliyorsunuz. Kontrol ettiğiniz karakter bir bakıma yolu kendi seçiyor gibi. Nitekim ben Connor ile ağaçlarda, yerde olduğundan, daha hızlı ve akıcı bir şekilde ilerleyebiliyorum. Tek sorun bazen nereye gideceğinizi tam olarak kestirememeniz oluyor.
PC kontrollerinin bir artı yanı ise at kontrolü. Konsol incelesinmede özellikle oyunun ilerleyen kısmında verilen bir görevde (at üstünde köyünüze giden 5 haberciyi öldürmeniz gereken görev) at kontrolü benim çok canımı sıkmıştı. Şehirde oldukça kolay olan at kontrolü doğada bir o kadar zor. Çünkü hayvan en ufak bir engelde bile ilerleme problemi yaşayabiliyor. Dolayısı ile fare kontrolünün bu konuda analog’un önüne geçtiğini rahatlıkla söyleyeblilirim. Henüz PC’de aynı görevi yapmadım ancak şimdiye kadar ki tecrübelerim ile at kontrolü PC’de daha rahat.
Lakin bu demek değil ki at kontrolü oyunda düzeltilmiş. Hayır, özellikle belirttiğim gibi ormanlık alanlarda at sürmek tam bir mücadele gerektiriyor. Bazen ciddi anlamda saç baş yoldurtacak hatalar gerçekleşiyor, hele bir de benim gibi görevleri %100 senkronlu yapmaya çalışırsanız o zaman basit bir bölümü bile defalarca oynamak zorunda kalabiliyorsunuz.
Sesler konusunda konsolda karşılaşılan sorunlarda maalesef hala bir düzelme yok. Oyunu gerek konsolda, gerek PC’de oynamış olanlar sanırım az çok neyi ima ettiğimi anlamıştır. Oyunun ses kalitesi genel anlamda çok güzel. Çevre sesleri ortama sağlam bir ambiyans katıyor. Hem konsol hem PC platformunda silah ve dövüş sesleri sizlere gerçekten vuruş hissini yaşatıyor. Müzikler, kişisel fikrime göre, AC2’den iyi olmasa da gerçekten güzel, ancak iş diyaloglara gelince biraz yalan oluyor.
Neden bilmiyorum fakat AC3’ün diyaloglarındaki senkron bozukluğu bir türlü giderilemiyor. Tamam belki bu sorun diyalogların %30’u gibi bir oranda mevcut ancak seslerin kaybolması, dudak senkronunun kayması, repliklerin gecikmesi gibi hatalar benim her iki platformda da karşılaştığım sorunlar. Hatta bir ara Rebecca’nın sesi, yanında durmama rağmen telsizden geliyormuş gibi çıkınca afedersiniz ama “E, yuh artık” dedim açıkçası.
Assassin’s Creed 3’ün PC versiyonu da işte kabaca böyle. Grafik konusunda çok fazla detaya girmedim nitekim yazıdaki videolar ile bunu daha rahat anlayabileceğinizi düşünüyorum. At kontrolünün kişisel olarak konsola nazaran daha rahat olduğunu, seslerdeki sorunun genele yansımadığını düşünecek olursak Assassin’s Creed 3’ün PC versiyonu da biz aksiyon ve AC severleri yeterince tatmin edecektir.