Oyunun direktörü Ashraf Ismail’in dediğine göre, çıkışı yaklaşan Assassin’s Creed: Origins’de binlerce NPC olacak ve bu NPC’ler AI sayesinde oyunu daha iyi bir açık dünyaya çevirecek. Play isimli bir dergiye yaptığı röportajda bunları dile getiren Ismail, oyunun AI’sine çok güveniyor. NPC’lerin kendi hayatının olmasını sağlayan AI, bu sayede oyunun açık dünyasını daha gerçekçi olacak.
Yaptığı açıklamada “Karakterlerin bu dünyada yaşamasını sağlayan bir AI yarattık. NPC’lerin oyunda kendilerine ait bir hayatları var.” dedi. Oyunun oynanışının değişkenlik göstereceğini belirten Ismail, belirli bir hedefi öldürmeye çalışırken karşımıza rastgele engeller çıkabilir ve bu yüzden de oynanış tamamen değişebilir dedi.
Doğruyu söylemek gerekirse bu değişikliklerin Origins’in oynanışını nasıl değiştireceğini merak etmiyor değilim. Önceki oyunlardan farklı olan Origins, oynanış olarak daha çok open-world RPG olmuş diyebiliriz. Assassin’s Creed Origins, 27 Ekim’de PlayStation 4, Xbox One ve PC’de çıkışını yapacak.