Oyun Ön İncelemeleri

Assassin’s Creed: Origins

Vakti zamanında sevgili prensimizden evrilerek karşımıza çıkan Assasin’s Creed serisi, uzun yıllar içerisinde çok farklı bir oyuna dönüştü. Sahip olduğu temayı her oyunda koruyan seri, oyuncuları adeta zaman yolculuklarına çıkararak, tarihte meydana gelmiş önemli olaylara fantastik bir bakış atabildi. Ancak son yıllarda oldukça fazla negatif eleştiriye maruz kalan seri, bu gidişatına dur diyerek kendine çeki düzen vermek için dinlenmeye geçti. Video oyun dünyasının en çok bilinen oyun serileri olan Mario, Call of Duty ve FIFA gibi markalaşmış bir ürün haline gelen Assasin’s Creed, yıllar boyunca edindiği tecrübenin üstüne bir de iki senelik geliştirme sürecini ekleyerek tekrar karşımıza çıkıyor. Son olarak Assasin’s Creed: Syndicate ile bizi buharların kaplı olduğu İngiltere’ye götüren Ubisoft, milattan önceye götürecek.

İlk olarak keşif yönü büyük oranda damlardan sandık toplamak olan bir seri için, Antik Mısır’ı bulunmaz bir hazine olarak gördüğümü söylemek istiyorum. Assasin’s Creed IV: Black Flag’i hariç tutarsak kendini devamlı bir tarihi akışa hapseden serinin hikayesi, bu kez neredeyse sınırı olmayan bir zaman diliminde geçecek diyebiliriz.

Assasin’s Creed: Origins ile birlikte Antik Mısır’ın gizemleri arasında kaybolacağız

Oyunun hikayesi milattan önce 49 yılında geçiyor. Son Medjay olan ana karakterimiz, hikayenin başında birden kendisini büyük bir kaosun içinde buluyor. Bilmeyenler için Medjay’ları Mısır’ın en güçlü savaşçıları olarak tanımlayabiliriz. Yani bir bakıma kendileri Mısır’ın Yeniçeri’leri statüsünde bulunuyor. Eski Assasin’s Creed oyunlarında Templar olarak bilinen düşmanlara karşı savaşıyorduk. Çeşitli doğa üstü nesneler ile dünyanın kontrolünü eline almak isteyen Templar birliği yeni oyunda yer almayacak. Assasin’s Creed: Origins’te Templar birliği yerine Order of the Ancients ile savaşacağız. Tüm Mısır topraklarını kontrol eden bu birliğin başında ise Cleopatra’nın kardeşi Ptolemy XIII bulunuyor. Hikayenin temelinde Cleopatra’ya, Ptolemy XIII’ü devirmesi için çeşitli yardımlarda bulunacağız. Gerçek tarihte Antik Mısır’ın son Hellenistik kökenli kralı olan Ptolemy XIII’ün biyografisini okuduğunuzda gerçekten de acımasız bir hükümdar olduğunu anlayabiliyorsunuz. Bu kısımda dip not olarak Ptolemaios hükümdarlığında kraliçenin, kralın kardeşlerinden seçildiğini belirtmek istiyorum. Yani oyunu oynarken Cleopatra’nın bu şekilde kraliçe statüsünde çıktığını bilmemiz gerekiyor.

Oynanış tarafına geçtiğimizde ise Assasin’s Creed: Origins’in oldukça geliştirildiğini yayınlanan videolardan anlayabiliyoruz. Black Flag’in en sevilen mekaniklerinden bir tanesi olan gemi savaşları Assasin’s Creed: Origins ile geri geliyor. Dövüş sisteminin ise For Honor’a benzediğini varsayabiliriz. Ubisoft’un oyun geliştirme konusunda en büyük taktiği olan, bir oyunda geliştirdiği mekaniği başka bir oyuna sentezleme mantığının Assasin’s Creed: Origins’te de olduğunu söyleyebiliriz. Daha oturaklı ve gerçekçi dövüşlere en sahipliği yapacak olan oyunda yer alan silah yelpazesinin oldukça geniş olduğu söylendi. Geliştirici ekibin açıklamalarına göre karşımıza çıkan düşmanları yenmek için devamlı silahımızı değiştireceğiz.

İlk defa derin RYO mekaniklerinin de olacağı söylenen yeni oyunda seviye gerektiren görevler, RYO oyunlarındaki gibi eşya, silah, zırh toplama görevleri ve detaylı bir beceri ağacımız olacağının altı çizildi. Ayrıca beceri ağacımızda vereceğimiz puanlara göre Master Warrior, Master Hunter ve Master Seer sınıflarından bir tanesinde ustalaşacağız. Assasin’s Creed: Origins’in eski oyunlara göre en büyük farklılık göstereceği kısmın ise keşif tarafı olacağı belirtiliyor. Keşif tarafında karakterimizi güçlendirmek için The Witcher 3: Wild Hunt’ta olduğu gibi hazine avları yapabileceğiz. Bazı hazinelerin su altında olacağı ise verilen bilgiler arasında bulunuyor.

Oyunun demosunu oynayan oyuncular, yeni oyunun açık dünyasını ve görevlerini Witcher 3 ve Metal Gear Solid 5: Phantom Pain’e benzetiyorlar. Yani bu bilgiden açık alanda sergileyeceğimiz gizlilik mekaniklerini MGS 5’ benzetirken, yan görevlerin bize sunacaklarını Witcher 3’e benzetebiliriz. Hatırlayacağımız üzere oyunun yönetmeni Ashraf Ismail, yan görevlerin NPC’ler haricinde kayıp notları bulduğumuzda veya haydut kamplarına baskınlar yaptığımızda ortaya çıkacağını söylemişti. Muhtemelen bu öğeler size yakın tarihte çıkmış bir oyunu hatırlatacaktır. Diğer bir yandan, yan görevlerin 15 ile 45 dakika arasında süreceği söyleniyor. Şahsen Assasin’s Creed oyunlarında bize sunulan yan görevlerden sonra Orising’in yan görevlerinde oldukça fazla eğleneceğimizi düşünüyorum. Ayrıca görevleri istediğimiz gibi terk edip, görev alanına geri döndüğümüzde kaldığımız yerden devam edebileceğiz. Bu arada bazı görevler sırasında tamamen rastgele çıkacak kum fırtınalarını da unutmamak gerekiyor.

Assasin’s Creed serisinin en çok sevilen mekaniklerinden Eagle Vision’ın artık oyunda yer almayacağı belirtildi. Onun yerine Assasin’s Creed: Origins’te Senu isimli kartalımız bize yardım edecek. Senu’nun bize kuş bakışı şekilde oyun haritasına bakmamıza imkan sağlayacağı, yayınlanan videolar sayesinde ortaya çıkmıştı. Düşmanların olduğu yerleri işaretleyen kartalı oyun sırasında bol bol kullanacağız. Assasin’s Creed: Origins ile birlikte oyuna artık stamina mekaniğinin de dahil olacağı verilen bilgiler arasında bulunuyor. Souls oyunları kadar olmasa da, karakterimizin enerjisi bittiğinde ataklardan sıyrılmak veya koşmak oldukça zor olacak.

Assasin’s Creed: Origins’te bulunan bir başka özellik ise vahşi yaşam olarak tanımlanıyor. Oyunun haritasında düşman askerler kadar vahşi hayvanlar da bizim peşimizde olacak. Bazı görevlerde vahşi hayvanları öldürerek işe yarayan materyaller toplayabileceğiz. Karşımıza çıkan vahşi hayvanlardan bazılarını ise eğitmek mümkün olacak. Eğitebildiğimiz bu hayvanları ise istersek görevlerde kullanabileceğiz.

Oyunun grafiklerinden veya seslerinden bahsetmek istemiyorum çünkü henüz canlı bir şekilde oyunu deneyimleme fırsatı bulamadım. Eğer videolarda gösterilen grafikler doğru çıkarsa, Assasin’s Creed: Origins’in grafiksel anlamda The Division’ı aratmayacağını söyleyebilirim. 27 Ekim tarihinde PlayStation 4, Xbox One ve PC platformuna çıkacak olan oyunu, çıktığında detaylı bir şekilde elden geçireceğiz. Bakalım Ubisoft verdiği sözleri tutarak, herkesin beklediği Assasin’s Creed oyununu oyunculara sunabilecek mi?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu