İki gün önce (06.05.2011) yaptığımız Assassin’s Creed: Revelations haberinde yeni ekran görüntüsü ve oyun hakkında bir iki şey belirtmiştik. Bunun yanında oyunun Game Informer’ın önümüzdeki ay kapağında yer alacağını ve detaylarını açıklayacağını da söylemiştik. Ancak gelin görünki bu detaylar çoktan internete sızmaya başladı bile.
NeoGAF’ta yayımlanan bir yazıda oyunun çoğunun İstanbul’da geçeceği belirtiliyor. Şehir dört bölgeye ayrılmış; Constantine, Beyazıd, Imperial ve Galata. Aynı zamanda yeni oyunda Kapadokya’yı da ziyaret edeceğiz.
Ezio oyunda 50’sini geçmiş olacak, zaten kapataki resmi de bu yüzden yaşlı gözüküyor. Ezio’nun bu oyunda Hookblade adından yeni bir eşyası da olacak. Batman’de de benzerini kulandığımız bu eşya sayesinde uzaktaki karşı binalara havadan geçiş sağlayabileceğiz (zipline). Aynı şekilde bu silahı düşmanları yakalayıp kendimize çekmek için de kullanacağız. Kontroller de bu anlamda biraz modifiye edilmiş. B veya yuvarlak tuşunu bastığınızda (Xbox/PS3) hookblade’i kontrol edeceksiniz, üçgen/Y tuşu da silahları ve bombaları kontrol edecek.
Bu arada yeni oyunda 300’ün üzerinde bomba çeşidi olacakmış ve Ezio bunları kendisi yapabilecek.
Eagle Vision’ın adı Eagle Sense olarak değiştirilmiş. Ubisoft’tan Alex Amancio “Eagle Sense ile bir karaktere odaklanabilecek ve onun gördüğü şeyleri görebileceksiniz. Nereye gideceğini yaklaşık olarak anlayabileceksiniz. Eğer bir muhafızın gideceği yolu önceden görebilirseniz, ondan önce davranıp yola ulaşacak ve oraya bomba koyarak tuzak veya pusu kurabileceksiniz” diyor.
Boriga kulesi konsepti yeni oyunda Assassin binalarına yeni bir sistem getirmek için biraz daha genişletilmiş. Oyunda bu görevlere dahil olup belli birkaç saldırı senaryosunu tamamlayarak Templar’ları elemine etmeniz gerekecek. Bunun sonucunda bir Assassin’s Den oluşturduğunuzda o bölgedeki binaları geliştirebileceksiniz, buradaki binalar arasına zipline kurabileceksiniz ve şehir muhafızlarını size karşı dostça tavır segilemeleri için ikna edebileceksiniz. Lakin namınız ne kadar kötüye çıkarsa (notoriety ne kadar artarsa) Den’lerin kontrolünü kaybetme olasılığınız da o kadar artacak.
Bir Assassin’s Den’e saldırı olduğunda eğer saldırıya müdahale edebilecek kadar yakın değilseniz o zaman binaya yardım etmesi için birlikler gönderebileceksiniz. Bunu yapmak için kontrolünüz altındaki en yakın Den’e gitmeniz yeterli olacak. Makalede ayrıca belli Den’lere baş Assassin’ler atayabileceğiniz de yazıyor.
Oyunun seviye atlama mekaniği 10’dan 15’e çıkartılmış. Bunun yanında artık yan görev yok, onun yerine rastgele olaylar bulunacak. Misal, şehirde dolaşırken bir dükkan sahibinin soyulduğunu gördüğünüzde ona yardım edebileceksiniz. Diğer bir örnekte ise, küçük bir kız size gelip yardım isteyebilecek.
Oyunda Desmond tekrardan Animus’un içinde yer alacak. Bu sefer Animus’taki güvenli modlar olan Black Room adındaki yerlerde kaybettiği anılarına erişmeye çalışacaksınız. Bu oyun sırasında daha çok anlatıma dayalı bilmeceler karşınıza çıkacak. Stüdyo “Oyun dünyasının geometrik manipülasyonu ve yaratıcılığından dolayı Desmond, kendi bilinç altının parçalanmış katmanlarını tekrardan bir araya geitmeye çalıştıracak” diyor.
Geliştiriciler ayrıca Mocam adlı yeni bir motion capture teknolojisini de kullanıyor. Dergi bu tekniği LA Noire’deki yüz animasyonlarına benzetmiş.
Son olarak makalede multiplayer’ın olacağı yazıyor. Ancak bu sefer biraz daha hikayesel bir odakta olacakmış. Multi’de karakterinizin görüntüsünü ve silahlarını değiştirebilecek, guildler kurabileceksiniz.