Hepimizin merakla beklediği ve sadece oynanışı ile değil, grafikleri ile de başarılı olmasını ümit ettiği Assassin’s Creed: Unity için Ubisoft’tan konsolcuları üzecek haber geldi: Unity, hem PlayStation 4 hem de Xbox One’da 900p çözünürlüğünde ve 30 fps ekran yenileme hızında olacak.
Yapımcılar, oyunun belirli bölümlerinde yavaşlama yaşanması olasılığını düşünerek çözünürlüğü düşürme yoluna gittiklerini belirttiler. Yapımcılardan Vincent Pontbriand, konsolların gayet güçlü ekran kartı işlemcileri (GPU) olmasına rağmen, iş CPU’ya, yani asıl işlemciye geldiğinde istedikleri verimin alınamadığını, bu yüzden de grafik sevyelerinde düşürme yapmak zorunda kaldıklarını belirtti.
Yaptıkları oyunun CPU’ya daha fazla odaklandığını, yapay zekanın hesaplanmasına, bilgisayar tarafından kontol edilen NPC’lerin sayıca fazla olmasına bağlı olarak, daha çok işleme ihtiyaç duyduğunu belirten yapımcılar, mecburen 30 fps sınırı koyduklarını itiraf ettiler.
“Eğer sadece grafik üzerine kurulu bir oyun yapsaydık, 100 fps bile yapabilirdik ama bizim amacımız, yapay zekaya da oyun dinamiklerine de önem vermek. Bu nedenle 900p/30fps ayarında karar kıldık.“
Yapımcılar gerçekten de konsollardan yeteri kadar verim alamıyorlar mı yoksa optimizasyonda mı başarılı değiller şimdilik bilinmez ama PC’lerdeki grafiklerin konsollarda olmayacağı şimdiden kesinleşti.
Hatırlarsanız, Assassin’s Creed 4: Black Flag de hem PS4’te hem de Xbox One’da 900p/30fps olarak çıkmış, gelen bir yama ile PS4 sürümü 1080p’ye yükseltilmişti. Unity’de ise 900p/30fps’de kararlı olduklarını belirtiyorlar.
Assassin’s Creed Unity PS4, Xbox One ve PC için 13 Kasım’da piyasada olacak.