Bilindiği üzere ekran kartı sektörünün büyük firmalarından olan Nvidia ve Ati, Microsoft’ un Directx 9.1’ i 2003 sonbaharında piyasaya süreceğini açıklamasından sonra aralarındaki rekabeti iyice arttırdı.
Şu an iki firma arasında Directx’in temel özelliklerinden olan Pixel Shader’ ı tam olarak destekleme savaşı yaşanıyor. Geçtiğimiz yıllara baktığımızda Nvidia ilk olarak Pixel Shader 1.1 versiyonunu desteklerken en büyük avantajları,Ati henüz Pixel Shader 1.0’ a destek verebiliyordu. Aynı olayda nVidia nın başına Directx 8.1 açıklandığında gelmişti.Directx 8.1 Pixel Shader 1.4 motorunu kullanıyordu ve bu demek oluyordu ki Geforce 3 serisi Directx 8.0’ ı tam olarak destekleyebiliyordu 8.1 için bunu söylemek mümkün değildi.
Bildiğimiz üzere nVidia’ nın NV30’ u ve Ati’ nin RADEON 9700pro’ su Directx 9 uyumlu duyuruldu. Fakat her iki firmada bu kartları ile Pixel Shader 2.0’ destekliyorlar. Oysaki Microsoft DirectX 9.1 Pixel Shader 3.0’ ı içeriyor. Görünüşe göre Nvidia ve Ati yeni chipset projeleri NV35 ve R350 yi hayata geçirmezse 2003 sonbaharına kadar Pixel Shader 3.0’ı destekleyen kart üretmeleri zor gözüküyor. Ve bunlara dayanarak diyebiliriz ki Ati ve nVidia Directx 9.1 teknolosinden yavaş kalıyor.