Baldur’s Gate EE size FRP’nin matematiğini öğretecek
Duyurulduğundan beri eski RPG’cilerin merakla beklediği ve ön siparişlerin olağanca hızla verildiği yeni Baldur’s Gate oyunu Baldur’s Gate Enhanced Edition için Trent Oster ve diğer yapımcılardan güzel açıklamalar geldi.
Reddit üzerinden yapılan AMA (Ask Me Anything – Bana Her şeyi Sor) seasnsında Overhaul Games, oyuncuların sorularını yanıtlarken şahsen benim için en güzel açıklama Trent Oster’dan geldi.
Bir oyuncunun “Yeni Baldur’s Gate’in mekaniklerini, modern oyuncu topluluğuna daha kolay gelmesi için değiştirdiniz mi?” sorusuna kocaman bir “HAYIR!” cevabını verdi ve devam etti:
“Bence oyun endüstrisi oyunculara yeteri kadar güvenmiyor. Oyunlar genellikle çok kolaylaştırılıyor ve hep aynı düzeye indiriliyor. Biz zıt bir yaklaşım içerisindeyiz. Size bu oyunda işin matematiğini de göstermek istiyoruz. Sizlere Armor Class’ınızın nasıl hesaplandığını veya THACO’nuzun mevcut sonuca nasıl ulaştığını göstrmek istiyoruz. Oyunun temel mekaniklerinde hiçbir değişiklik yapılmadı ve bu belki oynanış açısından biraz zorluk yaratabilir.”
Oster ayrıca karakter kağıdına AC, HP ve THACO’nun hesaplanma işlemlerini de yansıtacaklarını ekledi.
Yapımcı Philip Daigle ise “Oyunculara X’i neden giyemediklerini veya Y’yi neden kullanamadıklarını detaylı bir şekilde anlatacağız. Bu bilgiler oyun içinde zaten mevcuttu ancak öncesinde oyuncuya sunulmuyordu” dedi.
Sizleri bilmem ama eski bir masaüstü FRP’cisi olarak bu hesaplamaları görmek oldukça hoş olacak.