İşte ilginç bir haber. Dünyadaki birçok oyuncunun artık vageçilmezi olan Bioware’in en güzel
incilerinden biri olan Baldur’s Gate aslında işe başlanırken MMO olarak tasarlanmış.
Bioware kurucularından Ray Muzyka ve Greg Zeschuk, Baldur’s Gate’i bir çok dağıtımcı
firmaya aslında “Battleground Infinity” olarak tanıttıklarını ve aslında oyunun değişik mitolojilerden
tanrıların birbirleri ile kapıştığı bir MMO olarak tasarladıklarını belirtti.
Interplay’e erken bir demo gösterdiklerinde, yayıncılar oyunu daha geleneksel bir RPG ye
döndürme yönünde tavsiye vermişler. Her ne kadar zamanın Amerika’sında bu tarz artık yerini
kaybetmiş olsa da, 1997 yapımı Diablo’nun Blizzard’a sağladığı başarı Bioware’i bu konuda zorlamaya
kışkırtmış.
Zeschuk ayrıca, Interplay’in yapımcılara Baldur’s Gate II yi iki ayrı oyun olarak ayırmalarını da
tavsiye etmiş.
Kendisi son olarak Mythic’in (Warhammer Online, Dark Age of Camelot, Ultima Online
yapımcısı ve artık Bioware’e bağlı bir departman) yakın zamanda yeni bir proje duyurusu yapacağını
da belirtti.
Buna göre, çoğu oyuncunun biraz kötü gözle baktığı ve fazla sevilmeyen zamanın dağıtım
şirketi Interplay, dünyanın sayılı mükemmel oyunlarından Baldur’s Gate’in bu derece iyi olmasında bir
katkı sağladığı yadsınamaz bir gerçek.