Oyun Ön İncelemeleri

Battlefield 1943

New York Comic Con, bu yıl yine bir çok yapım hakkında bilgilerin açığa
çıktığı bir platform oldu. Son olarak Mirror’s Edge ile oyuncuların karşısına
çıkan DICE firmasının, Bad Company 2 isimli yeni Battlefield oyununu
hazırlayacağı biliniyordu, ama kimse tekrar bu ismin, İkinci Dünya Savaşı
cephelerine döneceğini tahmin edemezdi herhalde. Yakın bir zamanda gelen
duyuruyla Battlefield: 1943, yeni nesil konsollar ve PC için duyuruldu.

Sanıyorum ki, benim gibi pek çok oyuncu ilk başta bu duyurunun ardından başlı
başına kapsamlı bir oyun çıkacağını düşündü, ama değil. En azından benim
beklediğim gibi olmadı diyebilirim. Çizgi grafikleri ve eğlenceli yapısıyla
dikkat çeken, bunların yanında tamamen ücretsiz olarak yayımlanması planlanan
Battlefield: Heroes bir yana dursun, Battlefield: 1943’e ne gerek vardı
denilebilir.

Pasifik’e dönüş

Battlefield 1943, kısaca Pasifik’te Amerika ve Japonya ordularının arasındaki
mücadeleyi konu alıyor. Bad Company haricindeki diğer tüm oyunlarda olduğu gibi
1943 de tamamen multiplayer ağırlıklı. Yapımda seçimimize sunulmuş 3 asker
sınıfı bulunacak. Bunlar:

Piyade (Infantry): SMG, el bombası, tank savar silahı ve İngiliz anahtarı
Piyade Eri (Rifleman): Yarı otomatik tüfek, bomba silahı, el bombası ve
bıçak
Keşif Eri (Scout): Sniper, C4 patlayıcı, tabanca ve kılıç/bıçak

Piyadeler, orta menzilli silahları iyi kullanabiliyor ve becerili yapılarıyla
dikkat çekiyorken, yakın menzilli savaşlarda piyade erleri etkililer. Ayrıca
araç ve tankları yok edebilecek güçte silahlara sahipler. Son olarak Keşif
Er’leri de uzun menzilli mücadelelerde etkili oluyorlar. Başlangıçta tüm silah
ve araçlar oyunculara sunulacak, ama istatistiklerinizde artış olduğu sürece
yeni gereçlerle de karşılaşabiliriz. Bu arada oyunun istatistik sistemi, Bad
Company ile aynı. Sağlık sistemi olarak ise kendini yenileyebilir bir sağlık
sistemi var. Sağlık paketleri eklenmemiş. Bunun yanı sıra cephane olarak da
sınırsız bir miktara sahip olacağız.

Battlefield: 1943’de taban tepeceğimiz 3 harita yer alacak; Wake Island,
Guadalcanal ve Iwo Jima. Aslında bunlar, Battlefield 1942’de yer almış, ama
değişime uğratılmış haritalar. DICE’den Gordon Van Dyke haritalarla ilgili
olarak, “Battlefield 1942’yi oynayan oyuncular varsa, haritalar onlara tanıdık
gelecektir, ama zaman içerisinde 2 oyun arasında meydana gelen değişiklikleri de
fark edeceklerdir.” diye belirtiyor.Büyük savaşlar, büyük rakamlarla kazanılmaz

Amerika ordusu veya Japonya ordusuna mensup yöneteceğimiz askeri ve
oynayacağımız haritayı belirledikten sonra sıra oyun moduna geliyor. Yapımda tek
bir oyun modu olacak; Conquest. Yani düşman kontrolü altındaki bölgeyi
temizleyip, kontrolü ele geçirmek ve sonraki saldırılara karşı burayı savunmak.
Battlefield 1943, 24 (12’ye 12) kişiye kadar online deneyim sunacak. Daha önceki
yapımlarda olduğu gibi 64 oyuncuya kadar savaşmak tabii ki zevkli olabiliyor,
ama zararları da var. Performans eksikliği görülebiliyor. Üstelik “Büyük bir
savaş deneyimi için, büyük oyuncu sayılarına gerek yok.” deniliyor. Hız denetimi
olarak Battlefield 1942’nin yavaş olduğuna dikkat çekilirken, Battlefield
1943’ün oldukça hızlı olacağından söz ediliyor.


“Battlefield 1943, Frostbite grafik motoru ile geliştiriliyor. Oyun grafiklerinden daha çok oynanışı ve multiplayer faktörü ile öne çıkacak.”


Frostbite grafik motoru kullanan yapım, görsel olarak büyük vaatler sunmuyor.
Zaten yapımcılar, görsellikten çok oynanış mekaniğine ve performansa önem
veriyor. Yaz aylarında çıkması beklenen Battlefield 1943’ün PC, X360 ve PS3 için
dijital indirme yöntemiyle oyunculara sunulması planlanıyor. Umarız Heroes’u da
aradan çıkarırlar artık.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu