Battlefield 2142
2142 yılındayız. Çok kısa sürede Dünya’yı saran buzul çağında buluyoruz kendimizi. Ortada her zamankinden daha yoğun bir panik havası mevcut. Dünya nüfusunun büyük bir kısmı ölmüş, kalan kısmı da Güney’de yaşanabilecek habitatlar aramakta. Yiyecek ve yaşanabilir alanların kısıtlı olması yüzünden Avrupa Birliği, Rusya Merkezli Pan Asya Koalisyonu ile savaşmakta. Sonuç çok daha kesin ve acı olacak. Bazıları yaşayacak, geriye kalan çoğu ölecek. Bu yalnız bir savaş değil, bu bir hayatta kalma mücadelesi…
Hayatta kalan kazanır!
Her zamanki yazı girişlerinden çok daha sarsıcı oldu değil mi? Belki de böyle bir durumun içerisinde kalmamızın, aslında o kadarda sürpriz olmayacağını bilmemizdendir. Küresel ısınmanın sonuçları hiç de iyiye gitmiyor; bunu herkez gibi gözlemleyen EA, son Battlefield’ta bu konuyu işliyor aslında. Savaş alanı (Battlefield) Avrupa’nın buzlu mekanlarından, Afrika’nın çöllerine sıçrıyor. Zamanımızdan çok çok fazla uzağa gitmiyoruz, 2142 yılındayız. Genellikle her oyunda olduğu gibi zamanın ötesine geçtiğimizde, her şeyin daha süper sonik olacağını bekliyordum Battlefield 2142’de de. Ancak beklediğim çıkmadı diyebilirim. Geleceğin askerleri yüksek teknoloji kullanmaktalar. Ancak yapımcılar geleceği abzürt araç ve silahlarla donatmamışlar. Daha çok günümüz silahlarının gelecek versiyonları bulunmakta diyebiliriz. Battlefield 2’de yedi ana kategoriyi oluşturan silahlar, 2142’de dörde düşüyor. Assault Rifle, Sniper Rifle, Roketatar, Makinalı Tüfek silahları dört ana kategoriyi oluşturmakta.
Battlefield + RPG ?!?
Daha önce Battlefield oynamış olanlar 2142’ye kolayıkla adapte olacaklardır. Zira daha önce olduğu gibi 2142’de de köklü değişimlerden çok, farklı alanlarda ufak ufak yapılan devrimler, eskiye bağlı gelen oyuncuda daha iyi adaptasyon sağlıyor. Yapımda belki de en dikkat çeken yenilik, belli belirsiz bir RPG sisteminin oyuna entegre edilmesi. Başta sıfır olan karakteriniz artık yavaş yavaş gelişiyor, deneyim kazanıyor. Buna bağlı olarak oyunda ki başarınız artıyor. Ayrıca yapımcılar, geliştikçe 40 farklı kilitli silah, parça ve ekipmanı açma mantığını 2142’ye de entegre etmişler. Farklı şekilde açılabilen ekipmanlar, aynı zamanda farklı alanlarda uzmanlaşmayı da sağlamakta. Farklı alanlarda uzmanlaşarak daha iyi silah kullanmaktan, daha iyi tim operatörü olmaya kadar geniş bir yelpazede kendinizi geliştirebilmektesiniz. Eğer oyunu online oynamak istiyorsanız kendinizi biraz single playerda pişirmeniz gerekmekte. Zira oyunun bu noktada bir açığı bulunmakta. Eğer deneyimsiz bir şekilde online oyuna girerseniz, rakiplerinizin elinde daha önce görmediğiniz silah ve ekipmanlarla size saldırdığını görebilirsiniz. Sizde açık olmayan silahlar onlarda açık olabilir -ki olacaktır-, bunu unutmayın. Başta bu size ürkütücü gibi gelebilir ancak yapım bu noktada ki açığı kapatmak için bir yöntem geliştirmiş durumda. Özel yetenekleriniz başlarda çok hızlı gelişirken, ilerledikçe bu hız yavaşlamaya başlıyor. Böylece kısa sürede yetenek ve ekipmanlarınızı geliştirerek online oyundan sağ çıkma şansınız artıyor. Yapım gerçekten getirdiği RPG vari özellikleri ile dikkat çekiyor. Kazanacağınız özellikler, izleyeceğiniz gelişme yollarını aklıllıca kullanmalısınız. Zira ileride dönüşmek istediğiniz karaktere giden yol sizin açtığınız ekipmanlardan geçiyor.Titan Zinciri
Battlefield 2142’nin getirdiği en büyük yeniliklerden biri de yapıma Titan modunun eklenmiş olması. Titan moduna bir bakıma altın vuruş modu da diyebiliriz. Her iki takımın spawn noktalarının en uzak noktasında Titan’ları bulunuyor. Titan’lara güçlü enerji kalkanları bulunan birer Aircraft’da diyebiliriz. Titan modunda amaç basit: düşman Titan’ı yok etmek. Ancak ona ulaşmak için önce düşman hattındaki spawn noktalarını aşmanız gerekmekte. Titan modu Concuest moduna göre daha koordineli bir çalışma gerektiriyor. Tabi bunu gerçekleştirmek önceki versiyonlardaki kadar güç. Ancak komutanların emirlerine uyarsanız bunu gerçekleştirmek daha kolay oluyor. Ayrıca verilen emirleri yerine getirmek daha hızlı gelişmenize, daha hızlı ekipman açmanızı sağlıyor. Tabiki Titan’ı ele geçirmek için koordine hareket etmeyedebilirsiniz; onu ele geçirmenin onlarca yolu bulunmakta. Hatta yapımın internet sitesinde Titan’ı ele geçirmenin yollarını gösteren bir tutorial videosu dahi yayınlanmakta. Ancak ne yaparsanız yapın ilk olarak Titan’ın enerji kalkanını etkisiz hale getirmenin yolunu bulmalısınız. İmha etmenin ise onlarca yolu bulunmakta.
Battlefield 2142’de sadece asker savaşlarından öte araç savaşları da ön plana çıkıyor. Daha önce Battlefield oynadıysanız 2142’nin araçları size tanıdık gelecektir. Zira onlarda silahlar gibi zamanına göre modifiye edilmişler. Yeni eklenen iki bacaklı transformes vari savaş canavarları, adeta yürüyen tanklar gibi birer yıkım makinaları. Buggies olarak anılan küçük ulaşım araçları turbo ile desteklenmişler. Turbo takviyesi ile istediğiniz an birden hızlanarak düşman hattına giriş yapabiliyor, ya da ateş hattından kaçabiliyorsunuz. Pac Asya Koalisyonuna ait tanklar havada asılı kalabilirken, AB tankları klasik metotta çalışmakta. APC helikopterleri hayli atak ve yıkıcı ancak dayanıklılıkları için aynı şey söylenemez. Araçlar ekip halinde koordine biçimde kullanıldıkları taktirde maksimum performans ve yıkım vaat etmekte. Daha öncede dediğim gibi ekip halinde hareket hala kolay değil. Online oyunda arkadaşlarınızla bu sorunu aşmanız daha kolay. Zira yapay zeka her zaman mantıklı hareket edemiyor. En etkili yer savunmasını elektromanyetik toplar sağlıyor. Hedef alınan piyade ya da aracı geçici bir süreliğine yavaşlatarak savunmasız bırakıyor.
Biri loading bitti mi dedi?
Yapım Battlefield 2’nin grafik motorunu kullanmakta. Grafikler biraz daha geliştirilerek 2142’ye adapte edilmiş. Günümüz için hayli kaliteli görüntüler içeriyor ancak motor tam anlamı ile yeterli değil. Özellikle grafik motorunun en başarısız yanı çok ama çok uzun yükleme ekranlarına neden olması. Özellikle oyunu ilk kez oynayacağınız ya da grafik ayarlarını değiştirdiğiniz zaman, bütün detaylar tekrardan optimize ediliyor. Buda dakikalarca ekran başında yüklemenin bitmesini beklemeniz anlamına geliyor. EA seslere gösterdiği özeni malesef grafiklere yansıtamamış durumda. Yapımın sesleri 2142 ile serinin en üstüne yerleşiyor. Her level’da çalan ayrı müzik türü, ortam durmuna göre değişen tempo ile sesler, oyunun nabzını yakalıyor. Özellikle araç ve silahların sesleri çok iyi kotarılmış. Saran ses sistemi ya da kaliteli bir kulaklık ile hangi aracın size yaklaştığını, onu görmeden kesinlikle anlayabiliyorsunuz. İngiliz aksanı ile konuşan AB askerleri, EA’nın seslere gösterdiği özenin bir kanıtı. Seslere gösterilen özen grafik motoruna da gösterilseymiş, ortaya gerçekten mükemmel bir yapım çıkacakmış. Yayınlanan son yama ile bir çok hata da giderilmiş durumda. EA, her zamanki gibi Battlefield ile farkını ortaya koyuyor. Üç ana oyun ve bir sürü eklentiye rağmen her çıkan Battlefield oynamaya değer oluyor. Battlefield severlerin ve FPS tutkunlarının kaçırmaması gereken bir yapım.