Battlefield 4: Dragon’s Teeth

Yaklaşık bir ay önce Battlefield:Hardline ‘nın betasını incelerken pek bir sinirliydim. Daha önce defalarca söyledim, yazdım, bahsettim… Battlefield serisi benim için çok önemlidir.

Hatırlamadığım kadar uzun bir süre boyunca Battlefiled’ın savaş alanlarında toz yuttum. Eğer efsane serinin ruhuna aykırı bir şey görürsem yine en çok sesini çıkartacak kişiyimdir.

Aynı şeyleri Battlefield 4 için de söyledim. Benden ve oyun basınının genelinden aldığı yüksek puanları cebine attıktan sonra gerçek yüzünü gösterdi. Tekrar etmek istemiyorum ama artık herkes Battlefield 4’ün sorunlarını biliyor.

Olumsuz konuşmak ne kadar kolay olsa da her zaman oyunun barındırdığı potansiyeli gören birisi olarak, genel olarak yapılacak düzeltmelerle Battlefield 4 için hala umut vardı. Dedim ya kötü filan değil, aslında mükemmel bir oyun BF4. EA’in rakip oyun baskısı olmasaydı zaten sorunsuz bir şekilde bizlerle olacaktı.

Dragon’s Teeth incelemesi bekleyen sizlere neden bunları anlattığımı merak etmiş olabilirsiniz.

Şaşkınım çünkü arkadaşlar. İnanılmaz şaşkınım. Hayretler içerisindeyim. Bir süredir Premium’un avantajı olan erken erişimle son çıkan DLC olan Dragon’s Teeth’i oynamaktayım.

Ve sorunsuz bir şekilde oynuyorum. Şu kelimeye dikkat: Sorunsuz!

Ne sunucu sorunu, ne oyundan atma ne de başka bir şey. Sorunsuz Battlefield deneyimini en son Battlefield 3 zamanında görmüştüm, ha bir de BF4’ün Playstation 4 versiyonunda. DICE belli ki sonunda problemlerin üstesinden gelmeyi başarmış.

Hatırlatmakta fayda var. BF4’ün sorunları DLC sayesinde ortadan kalkmıyor. Bahsettiğim düzeltmeler ana oyunun kendisi için yapılmış durumda.

Premium için çıkışını yaptığından beri bazen evde, bazen de ofiste kendimi yeniden savaş alanlarında buldum. Gerçi şu an berbat oynuyorum orası ayrı. Titanfall’ın aksiyonuna alıştıktan sonra, Battlefield’da bir 5 dakika duvarlarda yürümeye çalıştım. Ofisin gülme krizine girmesine neden olan bu olaylar sonunda yine eski dostuma ısındım ve ortalığı duman ettim.

Delicesine “Q” tuşuna basmak

Dragon Teeth ruhu geri getiriyor dedik, boşuna demedik. Battlefield’ın DLC’lerini hep sevmişimdir. Cidden farklı atmosferleri oyuncuya yaşatmak konusunda çok başarılılar. Bir ek içeriğin amacı olan “daha fazlası” tanımına kesinlikle uyuyorlar.

Yeni oyun modu, 4 harita, 5 silah, 2 savaş gereci, 5 yeni başarım ve 11 görev Dragon’s Teeth ile bizlerle buluşuyor. Son gelen 4 haritayla birlikte toplam harita sayısı 26 gibi uçuk bir rakama ulaşıyor.

Battlefield haritalarının kesinlikle oyuna büyük etkisi olduğunu düşünürsek, daha uzun süre sıkılmadan bu heyecanı yaşayacağınızı rahatlıkla garanti edebilirim. Özellikle haritaların zamanla değişmesi, harita üzerindeki stratejik noktaların fazlalığı ve araç faktörüyle Battlefield her zaman rakiplerinden ayrılmıştır.


Lumphini Garden

Gerçek bir mekan olan Lumphini Park’dan (Tayland/ Bangkok) esinlenerek yapılmış bir harita. Eh park olmasından dolayı genel olarak piyade savaşına odaklanıyor. Haritada ağır zırhlı araçlar bulunmuyor ve araçlar da genel olarak taşıma için kullanılıyor. Özellikle motosikletler sayesinde bu haritada inanılmaz rahatlıyoruz.

Pearl Market

Yine bir çatı savaşına hazır olun. Hong-Kong’un merkezinde yer alan Pearl Market’de hem sokaklarda hem de çatılarda bol bol savaşıyoruz. Bu haritada genel olarak Team Deathmatch oynarken inanılmaz keyif aldım. Hatırlatmakta fayda var, keskin nişancılara dikkat edin, fena vuruyorlar.

Propaganda

Bu sefer Kuzey Kore’ye gidiyoruz. Pyongyang şehrinin göbeğinde savaşıyoruz. Ayrıca diğer haritalardan farklı olarak oyun bize Propaganda’da ağır zırhlı araçları kullanmamıza izin veriyor. En sert çatışmalar orta bölgedeki tren yolunda geçiyor.

Tren yolu hala kullanılıyor ve bazen dikkatli olmak gerekiyor. Yoksa ekranda “Killed in action.” uyarısını görmeniz işten bile değil.


Sunken Dragon

Son olarak Çine dönüyoruz ve Battlefield’ın başka bir ünlü haritası olan Flood Zone’a çok benzeyen bir haritaya dalış yapıyoruz. Burası da sular altında ve özellikle taşıma botları bize inanılmaz yardımcı oluyor.

Dragon’s Teeth’in her haritası başka bir Battlefield deneyiminin kapılarını açıyor. Özellikle interaktif ve organik yapıları, oyunculara sağladıkları özgürlük hissiyle ön plana çıkıyorlar.

Yeri gelmişken yeni moddan bahsetmemek olmaz. Chainlink, Conquest’in farklı bir modu gibi görünüyor olsa da aslında kuralları epey farklı. Conquest’in fazla bölgeyi elinde tutan oyunu kazanır mantığına ek olarak, isminden de anlaşılacağı gibi zincirler kurmamızı istiyor.

Açıklamak gerekirse: Mesela A ve B bölgesi haritada yan yana. Bu iki bölgeyi aldığınızda normalden fazla puan kazanmaya başlıyorsunuz. C bölgesi de yakınsa, onu zincire alında daha da fazla kazanıyorsunuz.

Bu sistem de daha fazla bölgeyi elinde tutan değil, link kurabilen kazanmaya oynuyor. Birbirinin zincirlerini bozmaya çalışan takımların savaşı da inanılmaz eğlenceli oluyor.

DLC ile oyuna araç eklenmiyor ama iki adet oldukça kullanışlı savaş aracı geliyor. Balistik kalkan kesinlikle bu oyunun eksiklerinden biriydi ve onun piyade çatışmalarında rolü inanılmaz derecede önemli. Pompalı tüfek, yaylım ateşi gibi içinden çıkılması zor durumlarda sizin ve takımınızın yardımına koşuyor. Hat oluşturup Romalı edasıyla ilerleyen takımları görmeye alışın derim.

Gerçi aralarına el bombası atınca asıl cümbüş o zaman başlıyor.

Diğer araç ise benim şimdiden favorim olmuş durumda. RAWR (Remote Assisted Weaponized Robot) aslında bir araç değil, minik bir cehennem robotu. M240 LMG piyade tüfeği ve M203 3GL bomba atara sahip bu sevimli robotla kendiniz orada olmasanız bile terör estirmeye devam ediyorsunuz. Özellikle iyi konumlandırılmış bir RAWR, savaşın gidişatını bir anda değiştirebiliyor.

Dragon’s Teeth Premium hesap sahipleri için çoktan açıldı bile. Eğer DLC’yi ayrı olarak alıp oynamak istiyorsanız 29 Temmuz’a kadar beklemeniz gerekiyor. Eğer oyunu dijital olarak satın almak istiyorsanız hem Premium Membership, hem de Dragon’s teeth DLC için Playstore oyunculara uygun ödeme seçenekleri sunuyor.

Fark ettiyseniz hep iyi şeylerden bahsettim. Samimi olmak gerekirse Dragon’s Teeth tamamen oyuncunun ihtiyaçlarına cevap veren bir içerik paketi. Doyuruculuk ve BF4 tecrübesini bir adım öteye taşımak konusunda benden tam puan almayı başarıyor. Eleştirilecek tek noktaysa, ana oyunun kendisiyle ilgili problemler oluyor. Sorunların ortadan kalması için o kadar uzun bir süre bekledik ki birçoğumuz oyunu bıraktı bile.

Şimdi geri dönme zamanı. Savaş alanı bizi bekliyor. Var mı gelen?