Oyun Ön İncelemeleri

Battlefield: Bad Company 2

Bir asker için açık hava her zaman iyidir, ama açık alanlar değil! Düşmana kendini göstermek istiyorsan, saklanmalısın. Senin geldiğini, ancak yediği kurşunlar ona fısıldar ve bunu duyduktan sonra da bildiklerini, birazdan düşeceği toprakla paylaşır. Üstelik bunun sana bir zararı da yoktur, ama tek şartla; saklanmalısın. Ancak bu sayede senin geldiğini herkes bilir ve yapmak istediğine izin verirler. İstemeden de olsa!

İkinci Dünya Savaşı temasıyla oyunculara merhaba diyen Battlefield (BF) ismi, geçirdiği üç büyük değişimin ardından Bad Company takısını aldı. Modern Orta Doğu’daki petrol savaşları ve bilimkurgu rüzgârlarının estiği 2142’nin sonrasında yeni bir seriden söz ediyoruz. İlk Bad Company, “Üç Kral” isimli filmden fazlasıyla esinlenilmiş ve daha önce görülmemiş derecede farklı bir BF oyunuydu. Diğer BF’lerde de zaman ve mekânlar olarak değişimler vardı, fakat bu kez “tek kişilik senaryosu” bulunan bir yapımla karşı karşıyaydık. Oyuncuların yoğun talebi ve DICE’in cömertliğiyle bu macera devam ediyor.


Yeni bir takım, yeni bir macera

Rutin keşif devriyesi esnasında ABD’li askerler, Rusların gizli bir takım işler üzerinde olduğunu fark ediyor ve harekete geçiyor. Zaten iki ülke arasında gerin halde bulunan ipler geriliyor ve karlı dağların tepelerinde ilk kurşun sesleri duyulmaya başlıyor. Bad Company 2’de (BC2) yer alan karakterler, ilk oyundakilerden farklı olacak. Hem asker, hem de düşünce yapıları olarak. Ayrıca yetkililerin bildirdiğine göre, ilk ve ikinci oyun arasında tarz benzerliği dışında hiçbir bağ bulunmuyor. Bad Company 2’de odaklanılan öncelikli noktayı tek kişilik oynanış oluşturuyor. Sadece kendi hareketlerimiz değil, ekip arkadaşlarımızın tercihleri de önemli. Soğuk iklimin yüzümüze vurduğu, beyaz karlarla gizlenebileceğimiz dağlar, güneşin etkisiyle sersemleyeceğimiz, rüzgârın savurduğu toz bulutları sebebiyle önümüzü görmekte zorlanacağımız ovalar, bir hayaleti andıran, ama mutlaka içinde sürpriz tuzaklar barındıracak olan köyler… Bad Company 2, size birkaç dakika önce yaptıklarınızı değil, hemen sonrasında yapmak zorunda olduklarınızı devamlı olarak hatırlatacak.

Haritalar, olabildiğince büyük ve özgür oynanışa imkân tanıyacak şekilde hazırlanıyor. Öyle ki ilerlememize engel teşkil edebilecek her şeyi de yok edebileceğiz. Destruction 2.0 motoru, inanılmaz fiziksel tepkileri monitörlerimize taşıyacak. İlk oyunda da yıkılabilir alanlar vardı, fakat BC2’de daha geliştirilmiş. Köprüler, binalar, kullanılabilir araçlar ve dahası, birkaç patlayıcı ve mermi sayesinde tuzla-buz edilebilecek. Takım arkadaşlarımız ve düşmanların tepkileri çevresel etkilere göre değişiklik gösterecek. Yapay zekâ üzerinde ilk ürüne nazaran daha fazla çalışıldığı biliniyor. Kullanabileceğimiz silah ve araçlarda da eklemeler var. Yeni araçlara örnek olarak UH-60 Black Hawk helikopteri ve ATV motosikleti gösterebiliriz. Yeni yapımda devriye botu olduğuna göre, su üzerinde de mücadelelere gireceğiz demektir. Tabii ki olduğumuz noktadan işlemler yaparak, havadaki koca bir uçağı kontrol ederek katliam yapabileceğiz. Evet, UAV özelliğinden bahsediyorum. Laptop aracılığıyla düşmanlarımıza havadan ölüm kusacağız.


Herkes toplansın
Gelelim çoklu oyuncu modlarına. Bugüne dek BF serisinde çoklu oyuncu kısmı hep önemli yere sahip olmuştur. Bad Company 2’de her ne kadar tek kişilik senaryo modu ön planda tutulsa da, multiplayer olarak kesinlikle ciddi bir yapım olacağa benziyor. Zira şu an devam etmekte olan PS3 betasına bakarsak, BC2’nin beğenildiği açık. En net örneği de 9.4 milyon öldürme puanına ulaşılmış olmasıdır herhalde. Sınıflar olarak assault, engineer, recon ve medic var. Specialist sınıfı kaldırılmış ve özellikleri engineer ile recon sınıflarına dağıtılmış. Modern Warfare 2’de olmaması büyük eleştiri alan dedicated server, yapımın güvendiği diğer nokta. Bu sayede oyuncular kendi klanlarını kurup, sürekli olarak birbirlerinden haberdar olabilecekler. Devasa haritaların olması ve araç kullanılabilmesi de oynanış zenginliklerinden. Peki kaç kişiye kadar oynayabileceğiz? Bu rakam konsollarda 24, PC’de 32 olarak belirlenmiş.

İlk Bad Company, sadece konsollar için geliştirilirken, yeni oyunumuz PC için de geliştiriliyor. Bu konuda açıklama yapan yetkililer, kullanılan Frostbite motorunun PC’ye uyarlanması için ekstra çalışmalar yürütmüş. İzlediğimiz videolar ve denediğimiz PS3 beta itibariyle grafikler ve sesler çok kaliteli görünüyor. Animasyonlar ve parçalanma efektleri başarılı, ancak biraz daha çalışılması gerekiyor.

Bad Company 2 için heyecan dorukta. EA’den John Riccitiello, “Bad Company 2, Modern Warfare 2’ninh rakibidir, ondan liderliği almak istiyoruz” diyerek, ne kadar iddialı olduklarını gösterdi. Büyük savaş için beklenen gün ise, 5 Mart.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu