Oyun Ön İncelemeleri

Battlefield: Play4Free

Taktiğe ve takım oyununa dayanan FPS’leri daima sevmişimdir. Bugüne kadar da bu türün en iyi temsilcisi Battlefield serisiydi belki de. Battlefield 2, dört dörtlük bir yapımdı, Bad Company serisiyle de çıta biraz daha yükseltildi. Battlefield 3 beklentilerini bir kenara koyarsak, uzun zamandır beklenen başka bir yapım daha vardı. Kapalı betadan henüz çıkan ve açık betaya geçiş yapan Battlefield Play4Free’nin en büyük özelliği ise tamamen “çoklu oyuncu” deneyimi üzerine kurulmuş olması ve bedava olarak indirilip oynanılabilinmesi. Bu fikir kimisi için hayal kırıklığı, kimisi içinse harikaydı. Ben ise merak ediyordum oyunu oynayana kadar: “Free2Play sistemi nasıl oturtulacak?”, “Teknik altyapı nasıl olacak?” ve “Oyunun Battlefield 2’den bir farkı olacak mı?” diye. Ayrıca bildiğiniz gibi yine bir EA oyunu olan ve renkli grafikleriyle dikkat çeken Battlefield Heroes büyük başarı sağladı. Açıkçası, Battlefield Play4Free projesi de o başarıyı devam ettirme amacıyla başlamış gözüküyor.

Yenilikler nereye kadar?

Öncelikle oyunumuz “yeni” bir şey değil, harmanlanmış bir ürün. “7’den 70’e herkesin beğendiği Battlefield 2, MMOFPS’ye çevrilirse ne olur?” sorusunun cevabını veriyor. Öncelikle dört sınıf bulunuyor klasik olarak: Assault, Medic, Recon, Engineer. Herbiri farklı yeteneklere ve silahlara sahip. Örneğin; ben oyuna Recon sınıfıyla başladım ki kendisi keskin nişancı oluyor. Standart tüfek ve tabancanın yanında bir de hareket sensörüne sahip bu sınıf. Bu cihazı el bombası atar gibi bir yere fırlatıp, bu şekilde takım arkadaşlarınıza da destek olabiliyorsunuz. Ardından Assault sınıfını denedim, adından da anlayacağınız gibi bir yakın muharebe savaşçısı. Standart piyade tüfeği yanında bir mermi çantası bulunuyor. Bu şekilde çantayı yere atarak hem kendi merminizi yenileyebilir, hem de takım arkadaşlarınıza yardımcı olabilirsiniz.


Ücretsiz olarak devam edecekseniz aynı hesapta sadece iki farklı karakter açabiliyorsunuz. Kalan iki sınıfı da denemek isterseniz yeni bir hesap açmak mecburiyetindesiniz yani. Engineer ise en kullanışlı sınıflardan biri zira araç kullanımının bu denli yoğun olduğu bir oyunda, üstünde taşıdığı RPG tipi roket atarıyla ölümcül olabiliyor. Aynı şekilde araçları da tamir etme yeteneğine sahip. Medic ise tipik bir “destek” sınıfı, makineli tüfek taşıyor ve takım arkadaşlarını iyileştirebiliyor. Sınıflar arası denge başarılı olmuş, hepsine ihtiyaç duyulduğu anlar oluyor çünkü ama şu var ki oyun tamamen takım oyununa dayalı ve iyi oyuncu sayısı hayli az.

Eğer takımınızla birlikte hareket etmezseniz “keklik” gibi avlanıyorsunuz. Özellikle Recon oynamıyorsanız, tek gezmeniz halinde hemen öleceksinizdir. “Tek kişilik ordu” kavramı Battlefield Play4Free için geçerli değil. “Vasili Zaitsev’cilik” oynayacağım derseniz de, keskin nişancıyla oynamak cidden zevkli. Her ne kadar “headshot” dışında standart tüfekle tek mermide avlamak mümkün olmuyorsa da düşmanları, “pusabileceğiniz” çok fazla mekan mevcut haritalarda.

Mekanlardan ne haber?

Haritalardan bahsetmişken, çok az sayıda olduklarını söylemiş miydim? Evet, bir elin parmaklarını geçmeyen haritalar zaten Battlefield 2’dekilerin aynısı. Aynısı olmasa da, biraz rötuşlanmış hali diyelim. Defalarca oynadığım, bildiğim haritalar belki bana biraz avantaj sağladı oyuna alışma dönemimde ama yeni bir şeyler olmalarını tercih ederdim açıkçası. Ayrıca araç kullanımının yoğun olduğu haritalar yanında, araç olmayan haritalar da eklenseydi farklı zevklere hitap edebilirdi. Zamanla eklemeler olacağını umut ediyorum, henüz Open Beta aşaması olduğunu hatırlatıyorum. Oyunculardan bahsetmişken; herkes kafasına göre ettiği için oynanabilirlik baltalanıyor. Oyunun biraz daha “bireysel” hale gelmesini sağlayabilirdi aslında yapımcılar.

Biraz da araç gereçe, alet edavata bakalım… Öncelikle kullanabileceğiniz silahlar çok kısıtlı ve standart olarak gelenler pek de iyi değil. Oyun parasıyla satın almaya kalktığınız takdirde en fazla 3 günlük alabiliyorken, gerçek para öderseniz süresiz olarak herhangi bir silaha sahip olabiliyorsunuz. Dediğim gibi şu anda az sayıda silah, alet ve elbise bulunuyor. Oyun içinde para “yapmak” ise pek de zor değil, yani birkaç oyun oynayarak 1 günlük istediğiniz bir silahı alabiliyorsunuz. Ek olarak, silahları pek gerçekçi de bulmadım. Ne vuruş hissi alabildim ne de silah kullandığımı anlayabildim. Oynanabilirliği ciddi anlamda baltalıyor bu sorun. Bölümlerde ayrıca çeşitli araçlar da bulunuyor; uçak, helikopter, tank, jip gibi. Birçoğuna takım arkadaşlarınızla beraber binebiliyorsunuz ve içinde yer değiştirebiliyorsunuz. Kullanımları basit ve oldukça çeşitliler.

Adam başında puan

Tıpkı Battlefield: Heroes gibi bu oyunda da bir seviye sistemi bulunuyor. Vurduğunuz adam başına (dikkat edin, öldürdüğünüz demiyorum) belli puanlar geliyor.  Ekstra bonus getiren durumlar da oluyor tabi; “Headshot Kill”, “Ranged Kill” gibi. Tüm bu puanlar oyundaki sıralamanıza, dolayısıyla seviyenize yansıyor. Yüksek seviyeli oyuncular bu noktada fark yaratıyor çünkü bir yetenek sistemi de bulunuyor; bununla doğrudan alakalı olan. Equipment ve Combat adlı iki başlık var ve ikisi de kendi arasında ayrılmış durumda. Zamanla yeni skill’ler açıp, bu şekilde karakterinizi geliştirebiliyorsunuz kısacası.
Oyunun menüsünü ve maç sistemini pek beğenmedim. “Play Now” dediğinizde sizi direkt olarak bir odaya yolluyor, harita, takım (Rusya-ABD iki taraf bulunuyor), oda vesaire seçemiyorsunuz. En kısa zamanda düzeltilmesi gerekiyor bunun da. Oynanabilirlik konusunda genel olarak başarılı olan oyun detaylar konusunda sınıfta kalıyor şimdilik, çeşitlilik az.

Oyun sabit diskte 1 GB gibi ufak bir yer kaplıyor, kısa sürede iniyor. Eski model bir PC’de de rahatlıkla çalıştırıp oynayabileceğiniz oyun, görsellik bakımından sınıfta kalıyor malesef. Battlefield Heroes, Breach, Combat Arms gibi MMOFPS türündeki yapımlarla kıyaslayınca biraz geride kalmış gözüküyor oyunumuz. Battlefield 2’yi geliştirip yeni bir oyun yapmayı bırakın, aksine geriye gitmiş sadece yapımcılar. Duman, alev ve kıvılcım efektleri çok göze batıyor. Karakter animasyonları tam anlamıyla rezalet. Ses ve müzik konusunda ise rahatsızlık vermiyor, başarılı diyebilirim.

Genel olarak bakınca, sanki birşeyler eksik gözüküyor Battlefield Play4Free’de. Tamamlanması gereken çok şey var ve umarım yapımcı ekip eksiklerini başarıyla gözden geçirir. Potansiyeli var ama şu haliyle bana kalırsa Battlefield Heroes’in biraz gerisinde. Bekleyip görelim neler olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu