Yakın zamanda Rickard Antroia ile yapılan röportajda, Battlefield V’ın en önemli ve bir önceki oyunlara göre geliştirilen özelliği kurşunlar ve mermiler oldu. Bu mermiler, geçmişteki oyunlara göre bir hayli farklı ve daha akıllı davranıyorlar. Tabii ki, seride çokça kullanılan duvara sıkma ve kurşunu duvarın diğer tarafına geçirme yöntemi, bu sayede daha gerçekçi olmuş durumda.
Geliştirilen mekanikler, mermi türüne göre değişiyor.
Eski oyunlarda mermi mekanikleri tamamen şansa bağlıydı. Merminin duvarı geçip geçmesi oyun tarafından belirleniyordu. Tabii bunun saçma bir durum olduğunu farkeden DICE, Battlefield V’de olayı değiştirdi. Şimdi tüm mermi türleri duvarları, camları, tahtaları ve metalleri geçebiliyor. Fakat, belirttiğimiz gibi, durum türden türe değişiyor. SMG türevi silahlarda tahtalar hiçbir şekilde sorun yaratmıyor. Ağır makineli tüfekler ise daha kalın duvarları sorunsuzca aşabiliyor, yani siperde bekleyen nişancıların canını sıkmak içen birebir denebilir.
Aynı zamanda duvarları aşan mermiler, diğer tarafta farklı şekilde çıkacak, oyuncular da duvarın arkasından vurulduğunu anlayabilecekler. Gerçek hayatta da olduğu gibi, engeli geçen herhangi bir kurşunun hasarı azalacak ve düşmanlara daha az hasar verecek.
Geliştirilmiş mekanikleri ile Battlefield, 20 Kasım 2018 tarihinde PC, PS4 ve Xbox One platformları için satışa sunulacak.