Bethesda: “Bu sektörde hiçbir şey %100 değil”

Uzun süredir oyun dünyasına kattığı başarılı oyunlarıyla adından sıklıkla söz ettiren Bethesda özellikle Elder Scrolls ve Bethesda serisi ile oyun sektöründe çok sağlam adımlarla devam ediyor. Lakin elbette dünyadaki her şeyde olduğu gibi Bethesda’nın da kendi  kusurları mevcut. Fallout 3’te her ne kadar bu kusurlar oyunun atmosferinden dolayı göz ardı edilebilecek durumda olsa da WET veya Rouge Warrior için aynı şeyi söyleyemeyiz. Öte yandan firmanın yöneticilerinden Pete Hines da bu konuda oldukça dürüst davranıyor, fakat yanlış anlaşılmasın. Kendisi gerçekleştirilen projeler için harcanan zaman, para ve emekten dolayı hiç pişman değil.

“Bunu rahatça itiraf edeceğim ki Bethesda’da WET’i gören ilk kişi veya ilk gören bir iki kişiden birisiydim. Onu ilk gördüğümde ‘Bu çok havalı. Çok değişik olmuş’ diye düşündüm. Muhteşem değildi ancak ona baktığınızda ‘Bu oyundan beş para kazanamayız’ diye düşünmüyordunuz. Evet grafikler zamanın grafiklerine göre en üst seviyede değildi ancak bir kalitesi vardı, kişiliği vardı, belli keskin hatları vardı.”

“O oyunun istediğimiz tarzda bir oyun olduğunu çıktığı zaman anlamıştık, onu alıp eve götürdüm ve yaptığım onca basın turu ve tanıtım şovlarında oyunu oynayıp anlatmama rağmen evde her gece bitirene kadar oynamıştım ve çok güzel vakit geçirdim. Çok sinirlendiğim noktaları da oldu ve o zaman da tasarımcılara mail atıp ‘O skydiving bölümü yüzünden seni öldüreceğim’ dedim. Ancak yine de eğlenceliydi. Eğlenceli şeylere sahip yenilikçi bir oyundu.”

Hines ayrıca artık Bethesda’nın her zamankinden daha odaklı bir şekilde oyuncuların kaçırmayı göze alamayacakları oyunlar yapma konusunda eğildiğini belirtti.

“Biliyorsunuz bu endüstride hiçbir şey %100 değildir. WET belki çok daha iyi yapılabilirdi ancak bizim için oldukça da iyi bir oyundu… Sonuçta epey satan bir oyun oldu. Evet tamam bir Fallout 3 olmadı ama zaten her şey de Fallout kadar başarılı olamaz.”

Exit mobile version