Bethesda Skyrim’i Xbox için mi yarattı?

11 Kasım’da raflarda olacak Skyrim gerek PC gerek PS3 gerekse Xbox 360 oyuncularını oldukça heveslendiriyor. Öte yandan çoklu platform oyunlarında hem yapımcıların hem de oyuncuların en çok ilgilendiği konulardan bir tanesi de oyunun hangi platform önceliğinde yapılacak olması.

Açıkçası Fallout 3’ten beri Bethesda gözde platformunun Xbox 360 olduğunu gösteriyor nitekim DLC’ler ilk önce Xbox’a ardından diğer platformlara çıkıyor üstelik aradaki zaman farkı da bazen bir aydan fazla olabiliyor.

Doğal olarak yeni oyun Skyrim için de herkes öyle düşünmeye başlamışken Todd Howard beklenen açıklamayı yaptı ve yeni oyuna çıkacak ilk iki DLC’nin önce Xbox 360’a ardından 30 gün sonra PC ve PS3’e çıkacağını duyurdu. DLC’lerin içeriğinde neler olduğunu henüz bilmyoruz ancak Oblivion’u düşünürseniz iki yeni senaryonun çıkması muhtemel. İlk iki DLC’nin ardından diğer DLC aynı anda üç platforma da çıkacakmış. Yani klasik politika devam ediyor.

Bethesda’nın Xbox 360 platformunu sevdiğini söylesek de gariptir ki bu seneki QuakeCon’da katılımcılara gösterilen Skyrim demosu Xbox 360 üzerinden oynanmış, çok beğenilmiş ve bunun üzerine Todd Howard “Xbox’ı beğenmiş olabilirsiniz ancak asıl PC versiyonunu bir görün” demişti.

Konu grafik olunca elbette Todd Howard haklı. Sonuç olarak teknik açıdan Xbox’ın üst seviye bir PC kadar grafiğe sahip olması imkansız fakat Howard daha sonraki röportajlarında “Oyunun grafiklerini ve oynanışını Xbox için nerdeyse yeniden yaptık. Bunun içine ara yüz ve yüz sistemi de dahil. Zaten Fallout 3’ten beridir Xbox 360 üzerinde ne kadar gelişim yapabileceğimizi fark etmiştik. Onun gücünü daha da etkili kullanabilirdik. Bu dünyanın içine ekleyebileceğimiz detayların sınırı yok” demişti.

Dolayısı ile şunu söyleyebiliriz ki her ne kadar Bethesda PC’yi sevse de daha uzun bir süre boyunca Xbox’ın yanında olacak. Gerçi arasıra karışıklık yaratan açıklamalar oluyor fakat yine Howard bir şekilde durumu düzeltiyor.

Exit mobile version