Las Vegas’taki DICE 2012 adlı oyun endüstrisi toplantısında açılış konuşmasını yapan Skyrim’in kreatif direktörü Todd Howard kendisinin ve ekibinin gelecekteki oyunlar hakkında buldukları fikirleri katılımcılar ile paylaştı.
Geçen sen sonunda yapılan Game Jam’de tüm firma dahilinde gerçekleşen yaratıcılık seanslarında ortaya çıkan bu fikirlerde Howard, Skyrim’e de eklenebilecek pek çok yeni fikri ekibinden bulmasını istemişti. Konuşmasında bunların çoğunu sadece deneysel düzeyde olduğunu vurgulayan Howard bahsedilen yeniliklerin DLC olarak yayınlanıp yayınlamayacağını bilmediğini belirtti.
Aşağıdaki fikirler esasen Skyrim için düşünülmüş ancak varyasyonları diğer oyunlara da rahatlıkla uyarlanabilir, yeterki ekip yapmayı kafasına koysun.
Ortaya çıkan fikirler şu şekilde:
-Mızrak kullanımı
-Mevsimlik değişen yapraklar
-Akıntı tabanlı su shader’ı
-Büyü ve menzilli savaşlarda son vuruş animasyonları
-Su bazlı silahlar ve Assassin’s Vision gibi gizlilik özellikleri
-Karanlığa gömdüğünüz yerlerde tekrar ışıkları yakan muhafızlar
-Felç edici rune’lar
-Havada sarkan yapıların ve hareketli platformların olduğu zindan geliştirmeleri
-Zindanların içinde su akıntıları
-Karanlık zindanlar
-Ekip üyelerine verebileceğiniz yeni emriler; savaş stili, eğitim, mesafe, techizat, vs.
-Ekip üyeleri için Favoriler ayarlama
-Evlat edinme
-Kendi evinizi inşa etme…ve iskelet bir uşak koymak
-Büyü kombinasyonları. Misal; Flame + Raise Zombie = Conjure Flame Atronach, Fear + Healing = Drain Health
-Goblin’ler
-Yüksek seviye Draugr
-Fast Travel için geçitler
-Yeni epik binekler
-Binek üzerindeyken savaşabilme
-Ejderhayı binek olarak kullanma
-Soulbug Familiar’lar
-Kinect kullanılarak yapılan Shout’lar
-Screen Space Ambient Occlusion (ne olduğuna buradan bakabilirsiniz)
-Su altı görsellerini geliştirmek
-Karda ayak izleri
-Esnek olmayan objeler için hareketli yüzeyler, misal şişman dev
-Buz ve Ateş okları
-Werebear (Ayı-adam gibi birşey)
-Lycanthropy Perk ağacı
-Vampir’den beslenme
-Uçan bir Vampir Lord’u olmak
-Vampirler için imp yardımcılar
-Mudcrap’lerin animasyon düzeltmeleri
Unutmayın bunlar topluluğun firmadan istedikleri değil, bunlar bizzat Bethesda’nın kendi bulduğu ve üzerinde çalıştığı fikirler. Zaten at üzerinden savaşmak, mızrak, büyü kombinasyonları gibi bu listedeki bazı seçenekler daha önceden defalarca Howard’a sorulmuş ve o da “Evet biliyorum, biz de birşeyler düşüneceğiz” demişti.
Bakalım, bu yeniliklerle Skyrim veya bir sonraki oyun oldukça hoş olabilir.
İşte DICE 2012’de gösterilen ve Howard’ın bashettiği yeniliklerin hepsini konu alan video. Unutmayın bunların hepsi sadece bir hafta içinde yapıldı ve sadece deneysel olarak hazırlandı: