Bethesda Games Studios’un yapımcısı ve oyun yönetmeni Todd Howard’ın yaptığı açıklamalara göre firma, doksanlı yılların başında, kapatılmanın eşiğine gelmiş.
Alman oyun basını Gamestar’a konuşan Howard, The Elder Scrolls II: Darggerfall’un sıkıntılı gelişim sürecinden bahsetti.” Çok zor günler geçirdik. Bir çok oyun yapmaya başlamıştık ancak hiçbiri yeterince iyi değildi. Şimdi yaptığımız oyunların yakınlarına bile yaklaşamazlardı.” açıklamalarıyla geçmişte yaşadığı günleri zor anlatan Howard, onları bu sancılı süreçten çıkartan oyunun The Elder Scrolls III: Morrowind olduğunu belirtti.
ZeniMAX’ın Bethesda bünyesine katılmasıyla firma, Morrowind’i geliştirmeye başladı ve Todd Howard’ın tabiriyle firmaya “ikinci bir şans” verildi. Oyun, eleştirmenler tarafından oldukça yüksek notlar aldı ve Bethesda, Howard’ın deyimiyle, oyun dünyasına yeni bir tür kazandırdı.