Röportaj

Beyoğlu&Beyoğlu

Bilgi için : www.beyoglubeyoglu.net

Mk : Merhabalar. Öncelikle ekibinizden ve kendinizden kısaca bahseder
misiniz?
GörkemT : Merhabalar, adım Görkem Tuncay yaklaşık 4 senedir 3-boyutlu
modelleme ve animasyon üzerinde çalışmalar yapıyorum. Bu zamana kadar yurt
dışında “freeware” piyasaya çıkmış, bazılarının adını bile hatırlamadığım birçok
oyunda emeğim geçti. Yurt dışında amatör gruplarla bir süre çalıştıktan sonra
kendi ekibimi kurmaya karar verdim. Ve arkadaşlarım Piotr ve Monika Ostiak ile
işe koyulduk. Ekibimizi “Indie game makers” olarak da bilinen serbest oyun
yapımcıları olarak da adlandırabiliriz. Müziklerimizi programlama dünyasından
tanıştığım “Antipop” grubu ve Türkiye’den de Dinçer Tuğmaner üstlenmiş
durumdalar. Onun dışında katkıda bulunan arkadaşlarım Necati Kılıç ve Ebru
Oğuzberk var.

Mk : Beyoğlu&Beyoğlu fikri nasıl ortaya çıktı. Bize biraz bahseder
misiniz?
GörkemT : Aslında “Beyoğlu Beyoğlu”nu ilk önce Türkiye için yapmayı
planlamıyorduk, başka bir isim ve tamamen farklı içerikli ingilizce bir oyun
olacaktı. Ancak son zamanlarda Türkiye de piyasaya çıkan oyunlardan etkilendim
ve bende neden olmasın dedim. Sonra oyunumuzu, Türkiye için uyarlamaya karar
verdik ekip arkadaşlarımla.

Mk : Okuyucularımızı nasıl bir oyun bekliyor. Nasıl bir oyundur bu
Beyoğlu&Beyoğlu?
GörkemT : Oyunumuz tür olarak RPG/Simülasyon tarzında. Oyun severleri
saatlerce bilgisayar başında tutabilecek ve linear olmayan senaryosuyla
sıkılmadan tekrar tekrar oynanabilecek bir oyun bekliyor. İlgi alanları ne
olursa olsun oyun severlerin “Beyoğlu Beyoğlu”ndan kendilerine bir pay
çıkaracaklardır buna inanıyorum.

Mk : Pekala biraz da Beyoğlu&Beyoğlu’nun konusundan bahsedelim.
GörkemT : Oyunumuz, Beyoğlu’nda para kazanmaya çalışan amatör bir
müzisyenin Türkiye’de bir yıldız olana kadar yaptıklarını,başından geçen
olayları,inişleri çıkışları ile kısacası bir yıldızın oluşma öyküsünü konu
almakta.Yani “Halk tarafından sevilen, müzik listelerinden düşmeyen şarkılar
besteleyen ve hergün televizyon ekranlarında boy gösterip medyayı peşinden
koşturan bir yıldız, nasıl yıldız oldu?” sorusunun cevabı, oyunumuzun
konusudur…

Mk : Beyoğlu&Beyoğlu’nun gerçekten çok orijinal bir konusu var. Peki
şu hali ile insanların oyun’a karşı olan ilgisi nasıl.
GörkemT : Açık konuşmak gerekirse oyunun konusuyla ilgilenen çok az kişi
var, daha ziyade grafik ve aksiyon bolluğu içeren oyunları tercih ediyor
insanlarımız. Ayrıca “Türk Yapımı” olarak geçmemizde de bazı kesimlerin bize
karşı özgüvensizliği söz konusu.Yani daha içeriğe bakmadan “Türkler yapamaz”
gibi yorumlar almıyor değiliz. Konuyla ilgilenen
arkadaşlara gelince şuan için olumsuz hiçbir eleştiri almadım, ilgiden memnunum.

Mk : Beyoğlu&Beyoğlu için daha önce yapılmış herhangi bir oyun için
örnek verebilir misiniz?
GörkemT : Eskilerden yapılmış “Rockstars ate my hamster” diye bir oyun
vardı. Sadece rock müzik içerikli ve sade bir oyundu.Bu oyun ile benzerlik
gösteriyor “Beyoğlu&Beyoğlu” ancak biraz daha detaylı ve içerik yönüyle biraz
daha zengin diyebilirim.
 

Mk : Size göre Beyoğlu&Beyoğlu’nun nasıl bir hedef kitlesi olacak. Bu
oyun’u kimler severek oynayacak.
GörkemT : Bu oyun oynanış olarak belli bir kitleye, içerik olarak büyük
bir kitleye hitap ediyor bana göre. Oynanış olarak bu oyunu beğenecek insanlar,Amiga
zamanından yada eski PC oyunları döneminden gelme insanlar diyebilirim, ki ben
bu kitleyi “bilinçli kullanıcılar” olarak adlandırıyorum.Bir mail’inde Levent
Boz adlı oyun severimiz şöyle diyor; “Gözünü Quake ile açmış insanlar bu oyundan
anlamaz” ona tamamı ile katılıyorum. Ayrıca bu oyunu FRP/RPG ve Tycoon türü oyun
oynayan arkadaşlarında seveceğini düşünüyorum. Ancak eğlence yerine görüntü
arayan insanlar bu oyunu sadece meraktan oynayacaklardır.İçerik olarak büyük bir
kitleye hitap etmekte dememin nedeni ise, oyun içerisinde Türkiye’den ve her
dalda müzikten tatlar olması.

Mk : Beyoğlu&Beyoğlu’nu destekleyen bir sponsorunuz var mı?
GörkemT : Şu an için belli bir sponsorumuz yok, en azından maddi açıdan
yok. Ama görüşmelerimiz sürüyor, destek alacağımızı umuyorum. Manevi açıdan
sponsorunuz var mı diye sorarsan, sponsor zenginiyiz diye cevap verebilirim.

Mk : Belki de bu röportajı okuyanlarının bir çoğunun merak ettiği konu
oyun piyasa çıktıktan sonra fiyatı ne kadar olacak?
GörkemT : Şu an için aklımızda net bir fiyat yok, fiyatımızı elimizden
geldiğince düşük tutmaya çalışacağız. Oyunu 2 şekilde de piyasaya sürme
hedefindeyiz, jewel case ve kutulu. Kutulu oyunumuz koleksiyoncuların ilgisini
daha çok çekecektir, jewel case versiyonumuzu ise piyasadaki müzik cdleri ile
aynı fiyatta hatta daha ucuz tutmaya çalışacağız.

Mk : Oyun’un % kaçlık bir bölümü tamamlandı. Piyasaya çıkacağı tarih
belli mi?
GörkemT : Oyunumuzun %90’ı tamam diyebilirim, artık makyaj yapıyoruz
oyunumuza. Ancak çıkış tarihi konusunda kesin bir şey söylemek istemiyorum,
çünkü en ufak bir aksilik bazı kodların baştan yazılmasına ve sürecin 1 ay
uzamasına neden olabiliyor.

Mk : Korsan piyasasının önüne geçmek için yapmayı düşündüğünüz bir şey
var mı?
GörkemT : Korsan piyasasına karşı yapabileceğimiz tek şey onlarla
rekabete girmek. Evet biraz saçma geliyor kulağa, emek hırsızları ile rekabete
girmek ama sanırım mecburuz. Dediğim gibi fiyatlarımızı elimizden geldiğince
düşük tutmaya çalışacağız ve bu da sanırım oyunun kopyasının alınmaması için
yeterli bir neden olacaktır.

Mk : Beyoğlu&Beyoğlu haricinde başka oyun projelerinde bulundunuz mu?
GörkemT : Bir çok proje de emeğim geçti, ancak işte bunu ben yaptım diye
gösterebileceğim net bir şey yok.Blue Flame Software adlı amatör bir grupta “The
Dralec’s Story” adlı oyunun 3 boyutlu modellemesinin büyük kısmı bana ait. Ancak
oyunun çıkıp çıkmadığından haberim dahi yok,ve bunun gibi bir sürü proje.
Dediğim “Indie Game Maker” bu, ortak çalışılır herkes birbirine destek olur,
tabii ki ticari bir platformda değil.

Mk : Son olarak sizin eklemek istediğiniz veya okuyucularımıza
söylemek istediğiniz bir şey var mı?
GörkemT : Son olarak söylemek istediğim, insanlar bizim ve bizim gibi
çalışanların projelerine daha iyi niyetli yaklaşsınlar, biraz daha ümitli
olsunlar. Onlar desteklerini esirgemediği sürece Türkiye’de bir oyun pazarı
oluşacaktır ben buna inanıyorum.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu