Beyond: Two Souls (İlk bakış)

Beyond: Two Souls. Efsanevi Quantic Dream’in son eserlerinden biri olarak çok yakında geliyor. David Cage ve Quantic Dream, oyunla ilgili şu ana kadar pek çok şey söyledi, biz de kendisiyle röportaj yapıp, bir burada, bir de burada ilk bakış yayınladık.

GamesCom’a gitmişken Beyond toplantısına katılmamak ise olmazdı. Köln’den, taze taze bilgileri sizlere ulaştıramazsak vallahi gözümüze uyku girmezdi. Şimdi bakalım Gamescom’da neler olmuş.

Başlamadan önce Beyond’un ne olduğundan bahsedelim, Beyond, Jodie Holmes isimli bir genç kadınla ilgili. Doğmadan önce “Aiden” isimli görünmez bir varlıkla bağlanan Jodie, bu bağlantının neden olduğunu anlamak zorunda, bildiği tek şey ise bu varlığın her zaman yanında olduğu. Oyunun büyük bir kısmı ise bu eksende geçecek. Şunu söylemeliyim ki Aiden bir “evcil hayvan” değil, kendi karakteri ve kendi davranışları var, Jodie ise bu davranışların bazılarını anlıyor ve bazılarını anlayamıyor, bu sebeple Aiden ile değişken bir ilişkisi var. Oyun boyunca Jodie’yi hem 8 yaşında hem de 22 yaşında göreceğiz, bu zaman içerisinde ise Aiden ile birlikte nasıl değiştiğini gözlemleyeceğiz.

Beyond, geçişlerle ilgili bir hikaye, oyunun başında bu geçişi çok net bir şekilde alabiliyorsunuz, Jodie’nin hikayesinde ilerledikçe, oyuncu olarak bazı noktaları bağlamanız gerekecek. Bu ne demek oluyor, Beyond’da size hikayelerin kanca noktaları veriliyor fakat bu kancaların çoğunun etkileşimini oyuncu sağlıyor. Bu da Jodie ve oyuncu arasında empatik bir bağlantı sağlayacak. Sonuçta birisinin 15 yıllık hayatından bahsediyoruz,  bu hayat boyunca karakter değişecek, gelişecek ve daha farklı bir hale bürünecek, bu sebeple her sahne farklı, Beyond’da bulunan her sahne Jodie’nin sürekli olarak değişen hayatından parçalar içeriyor, Jodie bu sebeple her geçen sahnede farklı hareket ediyor, farklı konuşuyor ve çevresine farklı tepkilerde bulunuyor.

Beyond bu sebeple oldukça dinamik bir hikaye yapısına sahip, bu mekaniklere de etki ediyor, birden bire gizlenme oyunu olurken anında aksiyon oyunu olabiliyor, bu sayede size daha önce tecrübe etmediğiniz bir oyun deneyimi sunuyor.

Yapımcılar, bunun farklı ve etkili bir yöntem olduğunu düşünüyor. Hiç yerinde durmayan ve bazen oyuncuyu rahatsız edecek şekilde dinamik bir hikaye yapısına sahip oyun, hayatın içerisinden ve bir o kadar hayata dair bir yapıya sahip.

Beyond, duygusal bir yolculuk, Quantic Dream bir oyun değil bir tecrübe yaratmak istiyor, aynı Heavy Rain’de yapmaya çalıştıkları gibi. Beyond doğaüstü öğeler taşımasına rağmen doğaüstü bir hikaye değil, büyümek ve kim olduğunu kabul etmekle, ölüm ve diğer tarafın ne olduğunu kabul etmekle ilgili.

Quantic Dream, hikaye odaklı oyunların nasıl olması gerektiği ile ilgili farklı bir görüşe sahip. Hikaye anlatımı ve duygunun çok önemli olduğunu düşünüyorlar fakat oyuncunun hikaye anlatıcısı yerine konulması gerektiğinin de altını çiziyorlar. Sadece ara sahnelerle hikaye anlatımının ucuz olduğunu düşünen Quantic, oyuncunun hareketleriyle sürekli olarak değişen dinamik hikayelerin daha değerli olduğunun altını çiziyor. Fakat bunu söylerken Beyond’un bir Heavy Rain olmadığının da önemini vurguluyorlar.

Beyond’da seçimler yok, “Bunu yapmak istiyor musunuz” diye oyun size sormuyor, seçimleri oldukça doğal bir şekilde hayatı yaşar gibi yapıyorsunuz. Oyuncuya doğal olarak geliyor, yapması gerekenleri yapıyor. Oyunun ana mekaniklerinden biri bu bağlamda ölüm ve yaşam arasında geçenler ve ölümden sonrası, bunun ne olduğunu tam olarak hala bilemiyoruz ve oyuna nasıl etki edeceğini de anlayamıyoruz ama Quantic gizemli konuşmalarına devam ediyor. “Ölürseniz devam eder misiniz?” gibi sorular ise havada uçuşuyor. Yani anlayacağınız ölüm teması bir oyun mekaniği olarakta karşınıza çıkacak.

Bu mekaniğin oyunda geçireceğiniz zamanı ve “yolculuğu” oldukça önemli kılacağını söyleyen Quantic Dream, oyunun değişen hikayesini de etkileyeceğinden bahsediyor.
Beyond, aynı zamanda co-op multiplayer özellikleri de içeren ilk Quantic Dream oyunu olacak, bu bağlamda Jodie’yi veya Aiden’ı kontrol edeceğiniz, iki oyuncuyu da aktif bir şekilde hikayeye dahil edecek olan Beyond, gerçekten şu ana kadar yapılmış en farklı ve interaktif hikaye anlatım tekniklerinden birisini kullanıyor olabilir.

Tablet ve telefonların da Beyond aplikasyonu sayesinde kontrol cihazı yerine geçeceği Beyond, Ekim ayının başında raflarda olacak, biz bekleyemiyoruz, kafayı yemek üzereyiz, istiyoruz istiyoruz!

Exit mobile version