Oyun Ön İncelemeleri

Beyond: Two Souls

Hayatta bazen iki kişilik yaşamak gerekir, belki bir kaçımız bu tecrübeyi yaşamıştır. Başınıza beklenmedik bir şey gelir, zamansız bir şekilde bu hayattan göçen bir sevdiğinizin hayallerini sırtlanırsınız, onun için de yaşamaya başlarsınız, her gün nefes aldığınızda iki kişilik alırsınız nefesinizi, iki kişi için yaşarsınız hayatınızı.

İşte Beyond böyle bir hikaye, iki yaşamın ötesinde, tek yaşamda iki ruhun bir araya gelmesini ve geldiğinde neler olabileceğini anlatıyor.

Heavy Rain’in başarısından sonra gerçekten oyun sektöründe dil ve
anlatım olarak bir kırılma noktası yaratan Cage, şimdi bunu bir tık
ileri taşıyıp, Beyond: Two Souls ile en mahrem duygularımıza hitap
etmeyi planlıyor

Quantic Dream’in yaptığı işler resmen yapacağı işlerin garantisi gibi, en azından David Cage ismini biraz takip ediyorsanız bu insanların ne kadar azimli ve güçlü işler ortaya çıkarttığını biliyorsunuzdur, en basitinden Indigo Prophecy olsun, Heavy Rain olsun, her biri bizlere gerçekten duygusal anlamda güçlü, etkileşim olarak empatik oyunlarla tanıştırdı bu adam.

Heavy Rain’in başarısından sonra gerçekten oyun sektöründe dil ve anlatım olarak bir kırılma noktası yaratan Cage, şimdi bunu bir tık ileri taşıyıp, Beyond: Two Souls ile en mahrem duygularımıza hitap etmeyi planlıyor gibi, en azından Beyond, ilk izlenim olarak böyle.
Beyond: Two Souls, Quantic Dream’in Ekim’de piyasaya sürmeyi planladığı yeni oyunu, sadece PlayStation 3 platformuna özel olarak üretiliyor ve konsept olarak Heavy Rain tadında interaktif sinema yapısıyla geliyor.

Cage’in söylediğine göre, oyunun ana teması “Yaşamdan sonra ne oluyor” sorusu çevresinde şekilleniyor ve bu soru çerçevesinde Ellen Page’in canlandırdığı ana karakterimiz Jodie Holmes’ün hayatının 15 yıllık kısmını ele alıyor (Spesifik olmak gerekirse 8 yaşından 23 yaşına kadar olan bir kesim)

Quantic Dream, bu sefer gerçek oyuncuları oyununda kullanıyor, bu sadece ana karakter Jodie Holmes’u canlandıran Ellen Page ile kalmıyor, Nathan Dawkins isimli, Jodie’den sorumlu bilim insanını Willem Dafoe canlandırıyor, bence bu oyunculuk ve sinemanın birleşmesi açısından gerçekten önemli bir basamak.

 

Cage’in söylediğine göre, oyunun ana teması “Yaşamdan sonra ne oluyor”
sorusu çevresinde şekilleniyor ve bu soru çerçevesinde Ellen Page’in
canlandırdığı ana karakterimiz Jodie Holmes’ün hayatının 15 yıllık
kısmını ele alıyor

Dediğim gibi, Beyond ölümden sonra neler olduğu sorusunu irdeliyor ve hikaye ağlarını bunun üzerine örüyor. Oyun boyunca Jodie’nin peşinden gelen bir de Aiden elementi var ki, Beyond henüz bu soruyu Aiden üzerinden mi yoksa Jodie ile olan ilişkisi üzerinden mi irdeleyecek bunu bilmiyoruz (belki de ikisi birden?) Jodie’nin Aiden ile olan ilişkisi oyunun ve hikayenin büyük bir bölümünü oluşturuyor. Küçüklüğünden beri Aiden sayesinde bazı güçlere sahip olan Jodie, Willem Dafoe’nun canlandırdığı karakter önderliğinde bir takım testlere tutuluyor ve nasıl bu güçlere sahip olduğu öğrenilmeye çalışılıyor.

E3’te yayınlanan videolardan anladığımız kadarıyla oyun mekanikleri Heavy Rain ile aynı. Hızlı sahneler de reaksiyon vermeniz gereken anlar ve bolca gezip, diyalog kurmanız, belki de çeşitli eşyaları çeşitli yerlerde kullanmanız gerekecek.

Quantic Dream, karakterlerin duygularını yansıtabilmek için gerçekten hareket algılayıcı teknolojileri dibine kadar kullanmış

Bütün bunları böyle söylediğimiz vakit çok basitmiş gibi görünüyor fakat Heavy Rain’de Quantic Dream’in bunları kullanırken bir takım psikolojik etmenleri hesaba kattığını belirtmem gerekiyor, yani yaptığınız hareketlerin her birinin psikolojik olarak size bir ağırlığı oluyor, hem o hareketi yaparken hem de bazen çeşitli anlarda basarken, sizi nerede gereceğini ve nerede rahatlatacağını iyi bilen bir oyun ile karşı karşıyayız.

Bütün bu mekanikler, Cage’in muhteşem hikayesi ve diyaloglar tabii ki PlayStation 3’ün limitlerini sonuna kadar kullanan muhteşem bir grafiksel sunum ve görsel kod ile yapılıyor. Quantic Dream, karakterlerin duygularını yansıtabilmek için gerçekten hareket algılayıcı teknolojileri dibine kadar kullanmış, karakterlerin gerçekçi yüz ifadeleri yüzünden filmden farksız bir görsel prensip ile karşı karşıya olduğumuzu söyleyebilirim.

Oyunda Aiden sadece hikayesel bir öğe değil aynı zamanda mekaniklerden birisi olarak karşımıza çıktığı için, onunla olan bağımız daha da önemli olacak. Aiden, Jodie’nin geçemediği yerleri, aşamadığı bölgeleri aşarak, ona her anlamda yardımcı olabilecek.

David Cage ve Ellen Page’in de katılımıyla gösterilen oyun, Tribeca’da gösterimi yapılan ikinci video oyunu olmanın haklı gururunu yaşıyor.

 

Beyond: Two Souls, gerçekten sinematografi ve oyun mekaniklerinin Heavy Rain’de yapılan provasının muhteşem bir ana sahnesi olacak gibi  görünüyor. 2013 Tribeca Film Festivali’nde David Cage ve Ellen Page’in de katılımıyla gösterilen oyun, Tribeca’da gösterimi yapılan ikinci video oyunu olmanın haklı gururunu yaşıyor.

Müzikal anlamda Normand Corbeil’in Pankreas kanserinden ölmeden önce ki son projesi olan Beyond, 8 Ekim’de Amerika’da, 11 Ekim’de Avrupa’da piyasaya çıkıyor.

Bir de David Cage röportajımız var, ilgileniyorsanız buraya tıklayabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu