Oyun Ön İncelemeleri

Bionic Commando

1988 yılında, NES platformu için geliştirilen ilk Bionic Commando, o yıllarda
yeni yeni şekillenen video oyunu piyasasının en önde gelen neferlerinden biri
olmuştu. Böylesine önemli bir başlığı 20 yıl sonra yeniden diriltmeye karar
veren yapımcılar, efsaneyi Ben Judd liderliğinde yeniden canlandırıyor. Daha
önce Devil May Cry 3 ve Dead Rising’de aktif görev üstlenen Judd’un yeni
komandosu, 88 modelinin başarısını tekrarlamayı hedefliyor.

Nathan “RAD” Spencer

İsveçli bir firma olan Grin tarafından geliştirilen yeni Bionic Commando,
aksiyon türünde boy gösterecek ve ilerle öldür mantığını güdecek. 8-bit’lik
Atari’deki birkaç piksellik binaların yerini detaylı ve yüksek çözünürlüklü
modellemelerin aldığı yeni yapımda, çevredeki harabelerin arasında iple
sallanıp, bir noktadan bir diğer noktaya ulaşmaya çalışacağız. Biraz
Örümcek-Adam’ı andıran bu iple salınma yöntemi ile, asla varamayacağımız
noktalara kolaylıkla varacağız. Oyun boyunca genellikle ilerleyiş stilimiz ip
ile olacak.

Rad kod adlı bir özel askeri kumanda edeceğimiz oyunda, karakterimizin fiziksel
özellikleri sıklıkla ön plana çıkacak; savunma ya da saldırı yaparken, Rad’ın
sıradan bir askerden çok daha farklı özelliklere sahip olduğunu fark etmek güç
olmayacak. Bir kas yığını olmasına karşın sol kolu bir takım modifikasyonlar
sonucu, insanüstü bir görünüm ve güce kavuşmuş olan Rad, normal bir insanın
altından kalkamayacağı zorlu güç denemelerinin üstesinden kolaylıkla gelecek.

Tamamen 3 boyutlu olarak tasarlanan bir dünyada ilerlediğimiz oyunda, haritalar
son derece geniş olarak tasarlanıyor. Öyle ki, yıkık dökük bir şehirde, çoğu
zaman harabelerin arasında gezinirken, düşmanlar tarafından ortaya çıkacak
tehlikelerin yanında, çöken bina kalıntıları da hayati tehlike yaratacak.
Yapımcılar zekamızı kullanmamız için de bir takım tuzaklar hazırlıyor. Yıkılmak
üzere olduğunu gördüğümüz bir binayı, doğru noktaya birkaç kez ateş ederek
düşmanın üzerine devirebileceğiz…

Yapımcılar yeni Bionic Commando için mükemmel bir fizik motoru geliştiriyor.
“Yeni nesil” diye tanımlanan bu yeni motor ile yumrukladığınız düşmanların
tepkileri, son derece gerçekçi olacak ve aldıkları darbenin yeri ve şiddetine
göre sendeleyecek, hatta kimi zaman düşecekler. Büyük objelerin düşüp
parçalanması ve çevredeki diğer öğelerle etkileşimi son derece başarılı
hazırlanıyor. Ayrıca patlamalar sonucunda çevreye uçuşan düşman askerleri de
oldukça gerçekçi bir şekilde hareket edecek. Silahların da düşmanlar ve objeler
üzerinde etkisi farklı olacağı için, saldırı anlarında strateji kurmak
gerekecek.

NES’ten yeni nesil konsollara…

PC’nin yanında PlayStation 3 ve X360 için de geliştirilen Bionic Commando’yu tam
bir aksiyon oyunu olarak tanımlamak yanlış olmayacaktır. Heyecanın bir an bile
durmadığı, rahat nefes aldırmayan oyunlar vardır ya, işte Bionic Commando’nun da
aynen öyle bir yapım olması bekleniyor. Sürekli düşman ateşi altında
ilerlediğimiz oyunda, müziklere de özen gösteriliyor. Orijinal müziklerin, daha
teknolojik bir alt yapıyla tekrardan revize edildiği yapım, bir zamanların
Bionic Commando’sunu yeniden diriltmeye hazırlanıyor. Bakalım türün müdavimleri
ve Commando’nun fan’larını tatmin edecek mi?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu