BioShock’un stüdyosu olan Irrational Games’ten Ken Levine serinin yeni oyunu olan BioShock Infinite’e PlayStation Move desteğini vermenin oyuncuları “kandırmak” olacağını ancak 3D fikrini çok tuttuğunu belirtti.
“BioShock’u şöyle mi oynamak istersiniz? Hasat yapacak veya Little Sister’ı kurtaracaksınız. O zaman Sola sallarsanız hasat yapın sağa sallarsanız kızı kurtarın. Bu mu yani?”
“Oyununuza Move desteği koyabilirsiniz ancak bu şekilde oyucuları kandırdığınızı bileceksiniz.”
Belli ki ünlü tasarımcı hareket desteğinin arttırıcı bir yenilik olduğunu düşünmüyor dolayısı ile BioShock Infinite için böyle bir umudunuz olmasın.
“Hiçbir oyunuma asla sırf bir grubu mutlu edeceğim veya pazarlama departmanı kutunun üstüne Move etiketi çaksın diye Move desteği koydurmam, çünkü günün sonunda ne yapmaya çalıştığınızı oyuncular anlayacaktır.”
“Eğer bu kontrol cihazı ile ilgili söyleyeceğiniz özel bir şey yoksa oyuncular bunu sırf koymak için koyduğunuzu anlayacaktır.”
Öte yandan Levine aynı şeyleri 3D için düşünmüyor.
“Şimdi 3D farklı bir olay…ona daha açığım. Bu illa 3D desteği olacak veya olmayacak demek değil, sadece kendi içimizde sorguluyoruz. Filmlerdekinin aksine 3D için oyunu farklı bir teknikle hazırlamıyorsunuz onlar zaten üç boyutlu.”
“Ancak eğer ki bir konuda öne, ortaya, vs.’ye çıkmak istiyorsanız o zaman bir özellik eklemeniz gerekeli elbette. Özelliklede kontrol kısmında.”
Peki bu son söz ne manaya geliyor şimdi?