Oyun Ön İncelemeleri

Black & White 2

Getirdiği yeniliklerle bilgisayar oyunları arasında klasiklere girmeyi başaran Black and White programcılarının açıklamalarına göre beş oyunluk bir seri olarak planlanmış. Her oyunda yapay zeka ve oynanabilirlik kalitesi gitgide arttırılacak ve en sonunda mükemmele ulaşılacak. Bu hedeflerin ne kadarı gerçekleşir bilemiyorum ama Lionhead Studios‘un açıklamalarına göre Black and White 2 2003 yılında çıkması bekleniyor. 

Black White oyundaki yaratığın türünün en iyisi olan yapay zekası ve çığır açan konusu ile ön plana çıkmıştı fakat strateji severler oyunda aradıklarını bulamamışlardı. Çevredeki köyleri etkilemek yoluyla ele geçirmekten başka yapabileceğiniz bir şey yoktu. Bunun için büyülerinizi ve yaratığınızı kullanıyordunuz. Araya serpiştirilen küçük bulmacalar ile bu monotonluk giderilmeye çalışılmıştı.
Serinin ikinci oyununda bu eksikler kapatılmaya çalışılmış , ne kadar başarılı olmuşlar hep birlikte göreceğiz.

B&W2’nin temel konsepti ilkinde olduğu gibi iyi kötü farkı üzerine kurulu , kendinize bir yol seçmeli ve o yolda ilerlemelisiniz. Oyun yapımcıları buna gerçekten çok önem vermişler. Ya karanlık yolu seçip savaş tanrısı olacaksınız ya da ışığı takip edip barış tanrısı olacaksınız. İnananlarınız , topraklarınız , yaratığınız bu seçimden ciddi bir şekilde etkilenecek. Misal kötüyseniz yaratığınız deforme olacak , yürüdüğü zaman çevredeki bitkiler ölecek , toprak hastalıklı bir hal alacak. 

En büyük yenilik ise savaş. Bu oyunda sürekli savaşacağız , şehirleri koruyacak yada onları talan edeceğiz. Başka bir yenilik ise insanların oyunun akışına etkilerinin arttırılması olmuş . Yaratığınız onları yemeği ya da üstlerine basmayı alışkanlık haline getirirse kendilerini savunmaya çalışacaklar .

Ayrıca insanlar basit ihtiyaçlarını artık kendileri giderebilecekler , ilk oyunda olduğu gibi sürekli onların yemeğiyle , eviyle , çocukları ile uğraşmayacağız. Kendi adıma konuşursam benim istediğim tek yenilik buydu çünkü inananlarla uğraşmak canımı çok sıkıyordu. Sürekli çoğalmak yada yemek istiyorlardı ama bir türlü dengeyi tutturamıyordunuz. Bölümün sonuna doğru bu angarya işler işkence haline dönüşüyordu. Oyun sadece inananları etkilemekten bir adım daha ileri giderek onların hayatlarını yönlendirme aşamasına gelmiş , bir kaç örnek verirsek inananlarımızı da gemilerle yolculuğa çıkarabileceğiz , iyilik yada kötülük için savaştırabileceğiz.

Black White 2 ‘de devasa ordular kurabileceğiz ve tabi ki onları rakiplerimizle çarpıştıracağız. Ordumuzu kılıç , mızrak , ok gibi silahlarla kuşatıp yaratığımızın yardımıyla düşmanı alt etmeye çalışacağız. Deniz savaşları da yenilikler arasında ve oyunda büyük yer tutacak. Denizlerde sadece rakibimizle değil doğa ile de savaşacağız , örneğin siz iyiyseniz ve kötü tanrının etkisindeki bir alana gemilerinizle girerseniz deniz , rüzgar size karşı koymaya çalışacak.
Bildiğiniz gibi ilk oyunda kamera açıları zaman zaman oyuncuya zorluk çıkarıyordu , halefinde bu sorun giderilmeye çalışılmış. 

Yaratığımızın yapay zekası biraz daha geliştirilmiş. İlk oyunda yaratığı mı eğiteceğim ülkemle mi ilgileneceğim yoksa düşman topraklarını mı ele geçireceğim derken hiç bir işi doğru dürüst yapamıyorduk. Fakat artık biz şehirden uzak olunca yaratığımız şehrimizle ilgilenecek. Ordumuzun süper gücü beklendiği gibi yaratığımız olacak ve o ordumuzu komuta edecek.

Daha önce de oyunun populus dan esinlenerek yapıldığını belirtmiştik. B&W programcısı Peter Molyneux yapılan röportajlarda yeni oyunun populus’ a daha çok benzeyeceğini belirtiyor.
Fakat programcı benim beklemediğim bir açıklama daha yapıyor ; b&w2 ‘nin online desteği olan bir paketinin de çıkarılacak olması. Yani oyunun iki versionu olacak , bir single player bir de online oynamak için.

Online versionun ne zaman çıkacağı hakkında bir bilgi daha yok. Online versionu başarılı olabilecek mi açıkçası onu da bilmiyorum , daha doğrusu zevkli olur mu onu hayal edemiyorum çünkü bu oyunda bölümler genelde çok uzun sürer. Bölümler bu kadar uzun olunca online olarak oynamak neredeyse imkansızlaşır gibi geliyor bana.

Strateji öğelerinin azlığı ve monotonluğu yüzünden eleştirilen ilk oyundaki eksiklikler insanların oyuna etkisinin arttırılması ve savaş ile kapatılmışa benziyor. Oyundaki monotonluk da giderilirse hepimizi bilgisayar masasına mıhlayacak bir oyun geliyor. Ben yeni oyunu sabırsızlıkla bekliyorum.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu